Jørgen Skrevet 18. februar 2011 Del Skrevet 18. februar 2011 Helt grei pris for Moa. Når Manchester United er interessert (Lindegaard) går spilleren alltid for høyere enn daværende markedsverdi. Annan gjorde et godt VM og har bevist noe over langt tid, men ble solgt for overpris. Generelt sett priser norske klubber spillerne sine alt for høyt. Lenke til kommentar
Teipball Skrevet 18. februar 2011 Del Skrevet 18. februar 2011 Veldig enig med Jørgen. Hadde det vært Stoke som hadde vært inntresert i Lindegaard hadde han gått for rundt 10 millioner, maks. Annan har jo bevist internasjonallt, men prisen var litt vel høy. De beste spillerne i Tippeligaen ligger runft 10-15 millioner, med mindre de har bevist over lang tid i CL/Europa League. Lenke til kommentar
Maefteda Skrevet 18. februar 2011 Del Skrevet 18. februar 2011 Tarik for 30 mill, Tettey for 40 mill... Synes også prisen er grei, men vi har vært veldig uheldige med tanke på hvem og når folk hadde lyst på Moa. Pre-finanskrise/større klubb, hadde gitt mye flere penger inn. Lenke til kommentar
Bagh Skrevet 18. februar 2011 Del Skrevet 18. februar 2011 Måtte bare sjekke hva dere mente uten at dere var farget av en uttalelse. Klubbpresident i Hannover 96 sier i siste nummer av Josimar at: Han er mitt aller beste kjøp.Vi kunne ikke tro at vi fikk han så billig som vi gjorde. Du vet, vi har fulggt Moa tett i to år. Jeg sa det da han gikk og har gjentatt det senere at han gikk for alt for lite. Moa var/er glatt verdt 25, sikkert verdt mer nå når han har bevist seg selv i så god liga som den tyske. Btw, Annan gikk ikke for 30, det hadde faktisk vært greit, men det ble bare 21. Lenke til kommentar
Stephenjazz Skrevet 18. februar 2011 Del Skrevet 18. februar 2011 (endret) Groningen var villig til å gi nesten 40 30 i følge vg i 2008. Ser vi mot for eksempel Sverige, så priser vi i Norge altfor høyt i forhold til andre land. Endret 18. februar 2011 av Stephenjazz Lenke til kommentar
Anonym234 Skrevet 21. februar 2011 Del Skrevet 21. februar 2011 VIF-supporter-dommer. Lenke til kommentar
Hanske Skrevet 21. februar 2011 Del Skrevet 21. februar 2011 Groningen var villig til å gi nesten 40 30 i følge vg i 2008. Ser vi mot for eksempel Sverige, så priser vi i Norge altfor høyt i forhold til andre land. Den svenske ligaen holder langt lavere nivå enn den norske. Svenske klubber har ikke den samme økonomien som de norske, noe som kan skyldes det du nevner. Jeg tror svenskene er flinkere til å selge spillerene tidlig. Moa ble jo omtalt som unggutt i en alder av 23. I England er du unggutt som 16-åring. Vålerenga er den eneste norske klubben som får tenåringer fram tidlig, og former dem til gode spillere, som holder høyt TL-nivå, og er faste på laget. Jeg tenker særlig på Fellah og Singh. Lenke til kommentar
Baranladion Skrevet 21. februar 2011 Del Skrevet 21. februar 2011 VIF-supporter-dommer. Det der er faktisk en dårlig ide... Lenke til kommentar
Teipball Skrevet 21. februar 2011 Del Skrevet 21. februar 2011 Den svenske ligaen holder langt lavere nivå enn den norske. Svenske klubber har ikke den samme økonomien som de norske, noe som kan skyldes det du nevner. Jeg tror svenskene er flinkere til å selge spillerene tidlig. Nåja, uten å ha sett noe svensk fotball så vil jeg ikke si at svensk ligafotball holder et langt lavere nivå. Landslaget dems har jo vært mye bedre enn vårt eget, og de har flere utenladsproffer, som også er bedre enn våre. I Europacup har jo ikke vi i Norge så veldig mye å skryte av heller. Lenke til kommentar
Hanske Skrevet 21. februar 2011 Del Skrevet 21. februar 2011 Jeg er meget overbevist om at Rosenborg, Molde, Brann, Stabæk og Vålerenga ville tatt de 5 av de seks øverste plassene på tabellen hvis Norge og Sverige hadde hatt en felles liga i 2011. Det jeg mener er at vi kanskje overpriser våre spillere, slik at de blir her lenge, og bare selges hvis de er virkelig gode. Svenske holder lavere priser, og spillerne selges før. Det er positivt for landslaget deres, men ikke for ligaen. Lenke til kommentar
Jørgen Skrevet 21. februar 2011 Del Skrevet 21. februar 2011 Jeg vet ikke hvor mye Avdic, Toivonen, Ramsus Elm, Viktor Elm og Bajrami f.eks. gikk for, men de holdt høy klasse og klubbene nølte ikke med å selge når et bud tilsvarende markedsverdien deres kom på bordet. Sverige er utrolig gode til å få de beste spillerne sine ut til utlandet, og spesielt Nederland, som i mine øyne er et bedre valg (for offensive spillere) enn bunnklubbene i PL, La Liga, Serie A og Tyskland. Lenke til kommentar
Bagh Skrevet 21. februar 2011 Del Skrevet 21. februar 2011 Vålerenga er den eneste norske klubben som får tenåringer fram tidlig, og former dem til gode spillere, som holder høyt TL-nivå, og er faste på laget. Jeg tenker særlig på Fellah og Singh. Rull inn litt da. Rosenborg har da vært minst like gode som Vålerenga på akkurat det der de siste årene. Du har for eksempel Tettey og Ciljan og i fjor etablerte Henriksen seg som a-lagsspiller. Like under der har vi Wangberg, som fort kan bli fast i år, Bakenga og Åsen har også muligheter for et gjennombrudd i år. Så å si at Vålerengen er den eneste klubben som får til det er bull. Lenke til kommentar
Hanske Skrevet 21. februar 2011 Del Skrevet 21. februar 2011 Vålerenga er den eneste norske klubben som får tenåringer fram tidlig, og former dem til gode spillere, som holder høyt TL-nivå, og er faste på laget. Jeg tenker særlig på Fellah og Singh. Rull inn litt da. Rosenborg har da vært minst like gode som Vålerenga på akkurat det der de siste årene. Du har for eksempel Tettey og Ciljan og i fjor etablerte Henriksen seg som a-lagsspiller. Like under der har vi Wangberg, som fort kan bli fast i år, Bakenga og Åsen har også muligheter for et gjennombrudd i år. Så å si at Vålerengen er den eneste klubben som får til det er bull. Greit nok. Lenke til kommentar
Anonym234 Skrevet 22. februar 2011 Del Skrevet 22. februar 2011 Skal skader ødelegge for oss? Lenke til kommentar
Maefteda Skrevet 22. februar 2011 Del Skrevet 22. februar 2011 Hirschfeld Dos Santos-Muri-Strandberg-Nordvik Hæstad-Haidar Singh Berre-Mos-Shelton Er ikke så ille det heller. Skulle gjerne hatt Stoor, Fellah og Koné inn der da. Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 27. februar 2011 Del Skrevet 27. februar 2011 1-0 Zajic! Vålerenga presser høyt. Doffen vinner ballen. Spiller til Shelton som lobber over keeper. Ballen går i stolpen, men Zajic er på returen. Godte takter... Virker som om spillet sitter litt bedre nå! Lenke til kommentar
Anonym234 Skrevet 27. februar 2011 Del Skrevet 27. februar 2011 55 - 1-1 Lomic! Halv volley fra 16 meter. Ballen får en lei sprett og går i stolpe, stolpe i mål. Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 27. februar 2011 Del Skrevet 27. februar 2011 2-1 Abdellaoue! Vålerenga vinner ballen på midtbanen. Dawda Leigh trer Mos nydelig gjennom russernes forsvar. ViF-spissen lobber elegant i mål. Nydelig! GO MOS!!! Jeg vil ha 28 mål i TIPPELIGAEN av deg i år... Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 27. februar 2011 Del Skrevet 27. februar 2011 Hurm... Vif-fotball.no er noget partiske, men det virker som om vi faktisk spiller en duganes kamp? Lenke til kommentar
Anonym234 Skrevet 27. februar 2011 Del Skrevet 27. februar 2011 2-2. Synd vi ikke vant, da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå