Gå til innhold

Vålerenga ♥ Oslos Stolthet!

Raste

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg tror vi kommer til å forsterke med tre spillere: En stopper, en kant og en spiss...

Jeg likte Birger, synd med skadene :/

Alle 3 som har gått ut i løpet av de siste dagene har virket som bra personer, men dessverre har de ikke gjort det bra nok for a-laget til å fortsette hos oss. Men takk for alt til dem!

Når det gjelder forsterkninger tipper jeg 1-2 offensive spillere, med prioritet på å erstatte Moa, en avslutter med gode feilvendte egenskaper. I tillegg tror jeg vi heller kommer til å se på en god back før vi eventuelt ser oss om etter en ny stopper, vi må huske at Andreas Nordvik i utgangspunktet er midtstopper, selv om han har spilt på backplassen hos oss... Jeg kjenner jeg gleder meg til forsterkningene blir presentert nå, forventningene er skyhøye, tatt i betraktning at Haakonsen sier vi konkurrerer med langt mer attraktive klubber i utlandet på de spillerne vi ønsker oss!

/Espen

Lenke til kommentar

Martin vil ha en smalere stall. Er det så lurt, da? Vi så jo hvor skjøre vi var når vi hadde skader og folk måtte spille for å redde 2. laget vårt. 6 ut og 2-3 inn, god ide?

Vi har også uttalt at da kan vi kjøpe større kvalitet i de vi henter inn. I tillegg kjøper/bruker vi ofte spillere som kan benyttes i flere posisjoner. Vi har jo nettopp signert Berre f.eks, en spiller som i år har spilt offensiv/defensiv midtbane, høyre ving, spiss og høyre back. Vi har også AN som spiller både midtstopper og back, Amin Nouri i også en velfungerende midtbanespiller i tillegg til back. Stefan Strandberg kan brukes sentralt på midt...

/Espen

Lenke til kommentar

Angan har store fysiske fordeler som gjør at han kan komme til flere sjanser. Jeg er helt sikker på at Martin/Andrea kan få frem det beste i Angan. Stort sett er det bare i avslutningsfasen og i hodet han trenger litt for å bli en svært god tippeligaspiss.

Dessuten vil en billig Angan åpne for å bruke større summer på andre posisjoner. Jeg ser heller ikke hvilken spiss man kan gå for akkurat nå som vil være et bedre alternativ uten å måtte betale overpris/tape kampen mot en storklubb. Denni Avdic er en liten drøm personlig, men jeg var nærmest sikker på at han skulle ende i en av de store ligaene denne sommeren, og tror de større klubbene kommer på banen igjen allerede nå i Vinter.

Lenke til kommentar

Har selv blitt imponert av Angan flere ganger, og ønsket han før han dro til Hønefoss, da vi kunne fått han gratis. Er litt på gjerdet om vi skal kjøpe han nå eller ikke, er veldig risikabelt, men samtidig kan han slå ut i full blomst og bli aktuell for større ligaer. Avdic hadde vært flott, men som du sier er han nok på vei til en større liga.

Selv har jeg lyst på Jo Inge Berget eller aller helst Daniel Fredheim Holm tilbake. Berget har vist at han er en knallgod TL-spiller som også fører til mange målpoeng. 6 mål og 4 assists på 13 kamper fra start er er knallsterkt. Daniel Fredheim Holm har ikke fått fart på karrieren og har slitt med skader under nesten hele oppholdet sitt i Aalborg. Før han dro var Vålerenga langt nede, mens Aalborg høyt oppe, mens det nå er omvendt. Vi vet alle hvilke kvaliteter Daniel har, ettersom han var blant våre beste spillere da han var her.

Men nå har vi mistet Madsen og Brix i forsvaret og står igjen med bare Nordvik, Nouri, Strandberg, Muri og Dos Santos, som er alt for lite. Her trengs det hvertfall forsterkninger. Midtbanen og keeper er sterkt nok som det er akkurat nå, og her trenger vi egentlig mer å kvitte oss med daukjøtt(Dawda, Strand etc.)

Lenke til kommentar

Dawda har vært skikkelig god for oss, før han ble skadet.

Lars-Iver kan vi selge. Doffen er bedre!

However: DFH var innmari god for oss til tider, og en av tippeligaens beste spisser, teknisk sett. Han er kåret til et av Danmarks dårligste kjøp, og er skadet. Dessuten hoppet han på første og beste tilbudet han fikk etter 08-sesongen, og bare det i seg selv er nok til at jeg ikke er keen på fyren tilbake.

Lenke til kommentar

Brix hadde potensial..

Jeg vil ikke ha potensiale, jeg vil ha KVALITET.

Støttes. Vi har nok spillere med potensiale, så kanskje litt bortkasta å kjøpe nye spillere med potensiale. Med tanke på at vi har nok unggutter med mye potensiale. Med mindre Torbjørnsen tryller igjen og finner gull i Afrika, nesten alt han har hentet har vel slått til?

Det vi trenger er en stabilt god kvalitetsspiller som kan bidra til at vi gjør det godt i Europa og i tippeligaen i tida framover.

Naturlignok skal pris stå i sammenheng med prestasjon. Vi har vel hatt nok dyre kjøp som har floppa. ( Flo, Lange, Strand,)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...