NikkaYoichi Skrevet 29. oktober 2010 Del Skrevet 29. oktober 2010 Tror ikke det skjer. Tror Singh sikter høyere enn å dra til FCK. Iallefall nå siden Vålerenga også skal ut i Europa. Selv om Enga skal "ut i Europa", så er det nok bedre å spille for et lag som har noe i Europa å gjøre. =) 1 Lenke til kommentar
Schjellin Skrevet 29. oktober 2010 Del Skrevet 29. oktober 2010 Det får vi nå se på. Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 29. oktober 2010 Del Skrevet 29. oktober 2010 Tror ikke det skjer. Tror Singh sikter høyere enn å dra til FCK. Iallefall nå siden Vålerenga også skal ut i Europa. Selv om Enga skal "ut i Europa", så er det nok bedre å spille for et lag som har noe i Europa å gjøre. =) På hvilket grunnlag trekker du den påstanden? Nivå forskjellen på feks RBK, VIF og FCK tror jeg ikke er veldig stor. Lenke til kommentar
DJ_Dark Skrevet 29. oktober 2010 Del Skrevet 29. oktober 2010 (endret) Norske lag, utenom Rosenborg, har vel ganske greit konstantert at de ikke har mye å gjøre i Europa? Endret 29. oktober 2010 av DJ_Dark Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 29. oktober 2010 Del Skrevet 29. oktober 2010 Norske lag, utenom Rosenborg, har vel ganske greit konstantert at de ikke har mye å gjøre i Europa? Med supporterbrillene dine vil de vel gjøre det uansett. Men personlig syns jeg både RBK og VIF hører hjemme i europacupen. CL blir for vanskelig for begge. Lenke til kommentar
DJ_Dark Skrevet 29. oktober 2010 Del Skrevet 29. oktober 2010 (endret) Det jeg skal frem til er at Rosenborg faktisk har klart å prestere i Champions League, og det gjennom flere år. Er vel ingen andre norske lag som har greid det, men det kommer vel også av at de da presterer dårligere i serien neste år og ikke får muligheten til å prøve seg neste år. Der hadde Rosenborg en stor fordel tilbake i tiden. Ettersom Rosenborg ikke har vært mye med i Europa de siste årene har de ikke erfaringen som tidligere generasjoner har hatt, og derfor går vi på enkelte smeller. Ikke misforstå meg. Er det noe jeg virkelig vil ha, så er det norske lag i EL/CL, men jeg vil også se at lagene faktisk klarer å prestere der. Da må vi komme oss unna flauser som å tape mot Qarabagh, Åtvidaberg og et random lag fra midt på tabellen i Luxemburg. Norge har godt av å ha flere lag i Europa, det vil bedre serien betraktelig. Endret 29. oktober 2010 av DJ_Dark Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 29. oktober 2010 Del Skrevet 29. oktober 2010 Det er ingen tvil om at RBK har vist gang på gang at de holder høy standard også internasjonalt. Jeg trodde du mente per dags dato. Vi har jo forsåvidt også gjort det bra i Europa feks kvartfinale i cupvinnercuppen, det som nå er EL. Men det er jo en stund siden. Lenke til kommentar
DJ_Dark Skrevet 29. oktober 2010 Del Skrevet 29. oktober 2010 (endret) Lyn har spilt kvartfinale i serievinnercupen mot Barcelona, uten at det er til noen sammenlikning. EDIT: De røk vel 1-2 sammenlagt. Endret 29. oktober 2010 av DJ_Dark Lenke til kommentar
Schjellin Skrevet 29. oktober 2010 Del Skrevet 29. oktober 2010 Mener å huske at det var en statistikk på dette her, og den statistikken sa at Rosenborg ikke hadde gjort det mye bedre ute i Europa en det andre Norske lagene. Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 29. oktober 2010 Del Skrevet 29. oktober 2010 Det er riktig det. Men i den siste tiden så har de gjort det langt bedre enn andre norske lag. Lenke til kommentar
DJ_Dark Skrevet 29. oktober 2010 Del Skrevet 29. oktober 2010 (endret) Mener å huske at det var en statistikk på dette her, og den statistikken sa at Rosenborg ikke hadde gjort det mye bedre ute i Europa en det andre Norske lagene. Noen andre norske lag som var der 7 år på rad? Endret 29. oktober 2010 av DJ_Dark Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 29. oktober 2010 Del Skrevet 29. oktober 2010 Nei, men du må huske at tidsregningen startet før RBK var i europa for førstegang. Lenke til kommentar
DJ_Dark Skrevet 29. oktober 2010 Del Skrevet 29. oktober 2010 Jeg spør igjen: Noen andre som var der 7 år på rad? Jeg er da fullt klar over at norske lag gjorde det godt i Europa før, men det er faen så mange år siden. Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 29. oktober 2010 Del Skrevet 29. oktober 2010 (endret) Jeg spør igjen: Noen andre som var der 7 år på rad? Jeg er da fullt klar over at norske lag gjorde det godt i Europa før, men det er faen så mange år siden. Nei... Jeg skjønner det ikke. Klarer ikke RBK folk å se for seg at de ikke har vært best i all tid? Skjønner de ikke at man spilte fotball i Norge før de begynte å dominere? Endret 29. oktober 2010 av PatSharpX Lenke til kommentar
DJ_Dark Skrevet 29. oktober 2010 Del Skrevet 29. oktober 2010 Jeg skriver jo det? Lenke til kommentar
Sameboe Skrevet 29. oktober 2010 Del Skrevet 29. oktober 2010 Jeg skriver jo det? Ja, men du bagatelliserer det med at det er hersens mange år siden.. That's the diffrence. Lenke til kommentar
DJ_Dark Skrevet 29. oktober 2010 Del Skrevet 29. oktober 2010 Kan jo si det er en del år siden Rosenborg også begynte å komme til Europa. Kan jo glatt si det sånn at andre lag enn Rosenborg kanskje har kommet lengre enn det Rosenborg har gjort, men jeg vil si nivået på fotballen nå trolig er en del tøffere enn det en gang var. Nå eller før i tiden. Vi trenger flere norske lag ut i Europa, og vi trenger lag som faktisk presterer der ute. Våre stadige fiaskoer mot møkkalag hever ikke akkurat anerkjennelsen for norsk fotball. Lenke til kommentar
Schjellin Skrevet 29. oktober 2010 Del Skrevet 29. oktober 2010 Mener å huske at det var en statistikk på dette her, og den statistikken sa at Rosenborg ikke hadde gjort det mye bedre ute i Europa en det andre Norske lagene. Noen andre norske lag som var der 7 år på rad? Klart at dere har vært der 7 år på rad. Men selv om dere har vært der flere ganger enn andre Norske lag, betyr ikke det at dere må ha gjort det bedre enn andre Norske lag i Europa. Lenke til kommentar
DJ_Dark Skrevet 29. oktober 2010 Del Skrevet 29. oktober 2010 (endret) *leste feil* EDIT: Rosenborg har vel kommet like langt som det beste norske? Rett meg om det er feil. Endret 29. oktober 2010 av DJ_Dark Lenke til kommentar
Maefteda Skrevet 29. oktober 2010 Del Skrevet 29. oktober 2010 Rosenborg har heller ikke bevist at de har noe i Europa å gjøre heller. Og da snakker jeg om det som faktisk teller, altså nåtiden. Samma f hva Rosenborg gjorde for 10 år siden, når de blir rundspilt hvor enn de drar i Europa nå. Enkelte RBKere lever i fortiden, og tror at Rosenborg er like store og overlegne som de var for 10 år siden, noe som er veldig langt unna sannheten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå