Gå til innhold

Vålerenga ♥ Oslos Stolthet!

Raste

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Straffen var ufattelig billig og skulle ikke vært frispark en gang, men vi ble snytt for straffe tidligere i kampen da Fellah ble slaktet ned.

Vi ledet 3-0 når straffen kom også, så den hadde ikke så mye å si, men billig var den.

Uansett, det var ingen tvil denne kampen, vi eide dem i første omgang, la basisen for kampen og ledet 4-0 og slappet av som vi pleier å gjøre. Herlig spill i 1 omgang og deilig med skryt fra Deila. Enda en som sier at Vålerenga er det beste laget de har møtt i år. På vårt beste er det ingen som slår oss, men vi må holde stabilt gjennom hele kampen.

Deilig å få sikret sølvet nå, og legge hvertfall litt press på RBK. Hadde vi tatt sjansen vår på Lerkendal hadde vi ledet TL nå... Det er bittert.

Lenke til kommentar

Det er ikke bittert!

Vi har sølvet, og med tanke på siste års resultater er det SVÆRT deilig!

Det var 12617 solgte billetter i dag, her har vi mye å gå på, men det lover godt for neste år! Fort Ullevål er VÅRT :D

Forøvrig har vi TO spillere inne på topp-ti målscorerliste for TL i år. Kun RBK kan skilte med det samme!

I fjor var første gang på lenge vi hadde en spiller med ti eller flere mål, så dette er BRA!

Så Luton ville ha straffen, jeg tror han hadde lyst på hat-trick og 11 mål :p

Lenke til kommentar

Ikke misforstå meg, denne sesongen er over all mulig forventning, og nå med nesten bare seiere mot slutten av sesongen lover det veldig godt for neste år. Synd Qaka ikke fikk mulighet en gang til å spille, for han kan bli god. Må vente til han blir 16 i April neste år.

Vi har fantastiske up and coming ungutter, vi har snudd økonomien vår til pluss, vi har Tippeligaens beste angrep og flest scorede mål i TL på lenge. Vi har MYE bedre forutsetninger for å gjøre det bra også neste sesong, sammenlignet med Molde, Fredrikstad og alt mulig dritt som har feilet før oss.

Rosenborg ble for sterke og stabile i år kan det se ut som og vinner fortjent, la det være sagt. Men jeg har tro på at vi kan bygge videre og ta gullet til neste år. CL på ny stadion på Valle 2013, kanskje med Carew++ ser ikke sååå umulig ut lenger. Hadde vært fantastisk å fortsette oppturen og bygge oss opp til et flaggskip i norsk fotball, men det er lang vei dit. Vi har potensialet til det hvertfall!

Lenke til kommentar

Da var Stig Torbjørnsen inne i klubben for å kartlegge spillere til neste år. Han er litt "douche", men han skaffet Rosenborg mange spillere med potensialet. Da er det opp til oss å bruke de bedre i så fall.

Samme Torbjørnsen skrøt jo av at han hadde fått Rosenborg til å ikke kjøpe Shelton. Lurer på hvor stolt han er av det nå :p

Lenke til kommentar

Fin liten sak jeg fant på VGD:

I 14 lags serien rangerer jeg lagene som nedrykkstrid (14-10.plass) middelmådig (9-5.plass) og topplag (4-1.plass)

I 16 lags serien rangerer jeg 12-16 som nedrykkstrid

1990- Sølvlaget fra sesongen før (Rosenborg) vinner serien (Topplag)

1991- Sølvlaget fra sesongen før (Tromsø) havner på 6.plass (Middelmådig)

1992 -Sølvlaget fra sesongen før (Rosenborg) vinner serien (Topplag)

1993 -Sølvlaget fra sesongen før (xxx) havner på 8.plass (Middelmådig)

1994 - Sølvlaget fra sesongen før (Bodø-Glimt) havner på 10.plass (Nedrykkstrid)

1995 - Sølvlaget fra sesongen før (LSK) havner på 4.plass (Topplag)

1996 - Sølvlaget fra sesongen før (Molde) havner på 8.plass (Middelmådig)

1997 - Sølvlaget fra sesongen før (LSK) havner på 10.plass (Nedrykkstrid)

1998 - Sølvlaget fra sesongen før (Brann) havner på 6.plass (Middelmådig)

1999 - Sølvlaget fra sesongen før (Molde) havner på 2.plass (Topplag)

2000 - Sølvlaget fra sesongen før (Molde) havner på 2.plass (Topplag)

2001 - Sølvlaget fra sesongen før (Brann) havner på 7.plass (Middelmådig)

2002- Sølvlaget fra sesongen før (LSK) havner på 7.plass (Middelmådig)

2003 - Sølvlaget fra sesongen før (Molde) havner på 9.plass (Middelmådig)

2004 - Sølvlaget fra sesongen før (Bodø-Glimt) havner på 12.plass (Nedrykkstrid)

2005 - Sølvlaget fra sesongen før tok et velfortjent seriegull og alle hjerter gledet seg. (Topplag)

2006 - Sølvlaget fra sesongen før (Start) havnet på 6.plass (Middelmådig)

2007 - Sølvlaget fra sesongen før (Brann) tok visstnok gullet hem (Topplag)

2008 - Sølvlaget fra sesongen før (Stabæk) vinner serien (Topplag)

2009 - Sølvlaget fra sesongen før (FFK) driter seg loddrett ut og rykker ned etter kvalikk (Nedrykkstrid)

2010 - Sølvlaget fra sesongen før (Molde) ligger på en foreløpig 13.plass (nedrykkstrid)

De siste tjue årene har altså åtte lag endt opp som topplag påfølgende sesong. Åtte lag har endt opp med en middelmådig plassering og fire er endt i nedrykkstrid.

Man kan trygt si at 2.plass syndromet er er en myte.

Litt morro å se. Elsker hvordan flere RBKere er skråsikre på at Vålerenga flopper til neste år som "alle" andre, og at Rosenborg er i en så ufattelig mye høyere klasse. Fra 05-08 var ikke akkurat Rosenborg sikkerheten selv heller. Selv om man liker å ta med årene før der igjen også, for å pynte på.

Lenke til kommentar

2000 - Sølvlaget fra sesongen før (Molde) havner på 2.plass (Topplag)

2001 - Sølvlaget fra sesongen før (Brann) havner på 7.plass (Middelmådig)

What?

Logical fail. :!:

Ellers synes jeg det som stod da Egna vant serien var litt feil. :)

Endret av DJ_Dark
Lenke til kommentar

Vi kan få inn bedre erstattere enn Bengt. Synes han har gjort en god jobb, og fortjener hyllest, men tror han er litt for gammel akkurat nå. Nå har han lønn på nærmere 2 millioner også, som er greit å få frigjort.

Vi har fått inn Stig Torbjørnsen til å finne gode kjøp, og vi leter visst etter en sideback, kant og en midtspiss.

For meg er det mer prekært at Berre får ny kontrakt. Begynner å bli litt urolig nå.

Lenke til kommentar

Magnus Andersen? Hadde ikke hørt om han en gang, før jeg så Alta i signaturen din :p

Jo Inge Berget er en spiller jeg gjerne skulle hatt i Vålerenga, men er ikke helt overbevist av Vaage Nilsen, etter 1 god sesong hos hjemmesterke Haugesund. Tror han kan få vansker med å tilpasse seg.

Lenke til kommentar

Vi kan få inn bedre erstattere enn Bengt. Synes han har gjort en god jobb, og fortjener hyllest, men tror han er litt for gammel akkurat nå. Nå har han lønn på nærmere 2 millioner også, som er greit å få frigjort.

Vi har fått inn Stig Torbjørnsen til å finne gode kjøp, og vi leter visst etter en sideback, kant og en midtspiss.

For meg er det mer prekært at Berre får ny kontrakt. Begynner å bli litt urolig nå.

Berre er vel lovet ny kontrakt?

Bengt er litt "over-the-top" nå synes jeg :/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...