Gå til innhold

Vålerenga ♥ Oslos Stolthet!

Raste

Anbefalte innlegg

Vålerenga er ikke noe Oslolag, men et Oslo-øst lag. Det samme gjelder for andre store byer som Stockholm, de har ingen lag som representerer hele Stockholm, men enkelte bydeler. Hammarby=Hammarby, Djurgården=Djurgården osv. Derfor blir det for dumt å måle opp tilskuere i befolkningstall. Men, nå som Lyn er ute og kjører kunne det jo være en ide og etablere småguttsklubber for flere deler av Oslo, for kanskje å skape en større tilhørlighet i flere deler. God ide om jeg skal si det selv :new_woot:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sier ikke noe imot at 13.000 er veldig skuffende, og at det burde vært mer. Likevel er Oslo ganske kompleks når det kommer til hvem som heier på hva. Mange som er født og oppvokst i Oslo med far/mor fra andre steder i landet som holder med laget derfra. Det finnes også mange folk som heier på lag som ikke drar på kamper, ikke bare Vålerenga-fans, men også en del Lyn og annet. I tillegg er det mange som ikke bryr seg om fotball, eller mange som ikke bryr seg om norsk fotball.

Nå er det der likt for både Oslo og Trondheim vil nå jeg si.

Lenke til kommentar

Seier på dårlig dag igjen. Vi begynner å gå tom for disse nå tror jeg. Det er fortsatt lang vei selv om vi skulle slå RBK, selv om jeg tror de kan gå på en uavgjort ved siden av tap mot oss. Da spørs det om vi vinner alle kampene da.

Fellah var horribel idag sett bortifra 2 skudd som ga sjanser. Berre svak i avslutningene, mens Nordvik kjempet og hadde flere gode taklinger, selv med litt slurv. Rart hvor tregt det gikk offensivt idag. Tror man fikk beskjed om å senke tempoet.

Seriefinalen neste uke blir ihvertfall ufattelig spennende. Nå er det seier der og et uavgjort til på RBK, så blir målforskjellen avgjøre. Der får vi minimum 4 mål mer, med 4 kamper igjen, siden vi allerede leder med 1, får minst 2 til hvis vi slår RBK. Og tjener minst en når RBK går på uavgjort og vi vinner. Vinner vi resten av kampene har jeg tro på at RBK kan miste poeng en gang. Det at vi vinner alt derimot, er jeg heller tvilsom til.

Lenke til kommentar

Fellah slurvet masse i går, og vi lot Brann kontre oss litt i senk en stund.

Det ble dessverre en sliteseier i går. Vi spilte knallbra i 30 minutter i går, hælsparket til Luton, Fellahs skudd som keeper tok.

Synes også vi ble snytt for straffe.

Og igjen: Dømminga var HELT ræva! Masse dytting og herjing som dommer ikke tok. Vi skulle hatt tre frispark på rad rett utenfor sekstenmeteren i førsteomgang.

Lenke til kommentar

Selv syntes jeg Muri, Hæstad, Singh og Fellah bør ligge i vannskorpa til landslaget. De har prestert godt over tid og vist at de har kvaliteter. Nå er det jo uansett 5 spillere på landslaget med Enga-bakgrunn så vi er godt representert likevel(ganske viktige spillere også). Og om dette fører til at Fellah og Singh blir et år til er det greit for meg ;)

Lenke til kommentar

Hadde det ikke vært for at Hangeland har samme rolle som Muri hadde han vært inne tror jeg. Han er en fin erstatter akkurat der da, men Brede er alltid klar til hver eneste kamp. Synd for Muri egentlig, men det er litt sånn som Reina/Valdes. De kjemper mot Casillas for å stå på Spania og da får de ikke plass selv om de er gode nok til det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...