Gå til innhold

Vålerenga ♥ Oslos Stolthet!

Raste

Anbefalte innlegg

Actually... Not... Rosenborg hockey kommer mest sannsynlig til å gjøre det ganske så godt i Get-ligaen i år, vil jeg tro!

Joda, men det er jo Rosenborg. Tror det er værre for en feks LSK supporter å være fan av LSK fotball og VIF hockey enn for en Rosenborg supporter og være fan av ja, Rosenborg.

Hvis vi i Oslo skulle tatt med andre idretter også så kunne vi vel sagt 15lag.

Endret av PatSharpX
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For et Oslo-lag vil jeg si at 12238 er latterlig lavt i forhold til hva det burde være.

Det er helt riktig, men vi har mange flere lag innenfor der feks ditt lag "kan hente supportere". Vi har jo 5lag, mens hos dere er det bare dere som har ett topplaget.

Dere har ett lag i Tippeligaen, det samme har vi. Ranheim er jo også i 1. div.

Lenke til kommentar

Oslo består av sykt mange innflyttere. Her heier folk på alt mulig, Brann, VIF, Lyn, LSK, RBK, Tromsø, Ham-Kam, Mandalskameratene, you name it.

Lettere i Trondheim hvor det bor prosentvis flere trøndere vil jeg tro. Rosenborg har også hatt hegemoniet i Trondheim i lang lang tid, mens tidligere har Vålerenga måttet kjempe med Skeid, Frigg, Lyn blant annet.

Uansett er 13.369 alt for dårlig. Spesielt med tanke på at vi nå har gått over til å oppgi antall solgte billetter og ikke actual tilskuere. I 2005 hadde vi et snitt på 15685 som faktisk var på kamp, så det er stort forbedringspotensiale. Ny stadion vil forhåpentligvis gjøre undere. Om vi holder høyt nivå nå fram til 2013 med ny stadion, blest rundt klubben, kamper i Europa og er et topplag skal vi nok ligge nærmere 20.000. Det er enda en lang vei å gå.

Lenke til kommentar

Sakset fra VPN:

Er det bestemt hva som vil skje med navnet?

Vi har opprettet selskapet Vålerenga kultur- og idrettspark AS som vil eie anleggene og som er heleiet av klubben. Vi fokuserer på dette navnet nå. Dette blir mye mer enn en stadion og her skal det være liv året rundt. Navneforslaget kom for øvrig i sin tid fra en i Klanen. Det er meget mulig vi må selge stadionnavnet for å få til finansieringen, men vi forsøker å unngå det.

Faen heller. Om vi får et navn á la Komplett.no Stadion eller Telenor Arena blir jeg virkelig pissed off. Vi er en klubb med tradisjoner og selger oss ikke som en jævla hore.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Trondheim har en hel god del innflyttere de og pga NTNU, men som sagt også så har Rosenborg mye av Trøndelag i ryggen. Likevel er det større avstander her oppe, så det burde vært ganske mye kortere å komme seg på kamp for en Enga-supporter. :)

Men som med alle lag kommer tilskuerne når laget leder/vinner serien. Sånn er det med alle lag, selv om Rosenborg greide å få sin nåværende tilskuerrekord den sesongen vi ble nummer 7.

Vålerenga spiller en såpass artig fotball nå at det burde vært flere på kampene spør du meg.

Lenke til kommentar

Trondheim har en hel god del innflyttere de og pga NTNU, men som sagt også så har Rosenborg mye av Trøndelag i ryggen. Likevel er det større avstander her oppe, så det burde vært ganske mye kortere å komme seg på kamp for en Enga-supporter. :)

Men som med alle lag kommer tilskuerne når laget leder/vinner serien. Sånn er det med alle lag, selv om Rosenborg greide å få sin nåværende tilskuerrekord den sesongen vi ble nummer 7.

Vålerenga spiller en såpass artig fotball nå at det burde vært flere på kampene spør du meg.

Å sammenlinke innflytterne til NTNU med Oslos blir for dumt. Husk at i Oslo får innflyttere fra hele Norge. I stor-Oslo så er det 4 klubber som spiller i TP. tidligere 5. I Stavanger, Bergen og Trondheim er det kun 1 klubb i mils omkrets, som spille rpå dette nivået. Men ja det er et problem at folk kommer kun når laget gjør det bra eller at gode lag er på besøk. Men det er da slik i alle byer

Lenke til kommentar

Oslo består av sykt mange innflyttere. Her heier folk på alt mulig, Brann, VIF, Lyn, LSK, RBK, Tromsø, Ham-Kam, Mandalskameratene, you name it.

Lettere i Trondheim hvor det bor prosentvis flere trøndere vil jeg tro. Rosenborg har også hatt hegemoniet i Trondheim i lang lang tid, mens tidligere har Vålerenga måttet kjempe med Skeid, Frigg, Lyn blant annet.

Selv om man trekker fra antall innflyttere så er det alt for dårlig. Jeg regner med at det fort er 400 000 innbygger i Oslo om man trekker fra innflyttere (600 000 totalt).

Skal man trekke fra innflyttere i Trondheim, som utgjør en betydelig prosentandel, så er prosenten av befolkningen som kommer på kamp godt over 10%.

Jeg ser argumentet med at hele trøndelag sokner til RBK, men med hovedsaklig kamper som går kl. 20 på søndag er det begrenset hvor mange som kommer. Det er også derfor vil jeg tro, at snittet har sunket på Lerkendal.

Og skal man bruke stor-Oslo som argument så øker vel folkemassen til over 1 000 000, men Stabæk, LSK og VIF samler bare rundt 30 000 på kamp. Og det er synd for norsk fotball.

Lenke til kommentar

Sier ikke noe imot at 13.000 er veldig skuffende, og at det burde vært mer. Likevel er Oslo ganske kompleks når det kommer til hvem som heier på hva. Mange som er født og oppvokst i Oslo med far/mor fra andre steder i landet som holder med laget derfra. Det finnes også mange folk som heier på lag som ikke drar på kamper, ikke bare Vålerenga-fans, men også en del Lyn og annet. I tillegg er det mange som ikke bryr seg om fotball, eller mange som ikke bryr seg om norsk fotball.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...