Gå til innhold

Vålerenga ♥ Oslos Stolthet!

Raste

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Samme her, men det var egentlig forventet fra "Menigheden". De pleier ikke å like at gode spillere drar fra klubben. Mange tilfeller med hatsanger og banning og sverting på forumene deres.

Jonevret er sparket i Molde og inn kommer Rösler. Er veldig redd for at noen lignende det som skjedde med Molde kan skje med Vålerenga neste år. Håper for all del Andresen får fortsette om det skulle være tilfellet.

Uansett har vi vært ganske heldige med skader og karantener i år, som har vært viktig grunnet vår ganske tynne stall, samtidig har Moa dratt og spillet uten han har ikke imponert nevneverdig. 3-0 er bare å forvente mot Sandefjord samt at 1-0 over Molde sier svært lite om hvor dårlige vi var i den kampen.

Vi må tørre å fortsterke og gå etter noen nye spillere for mer bredde i Vålerenga neste år. Få gjerne inn spillere som leter etter ny klubb, som Parr, Kah, Tarik og Helstad. Vi må tørre å sette spillere på benken og samtidig klare å unngå flere salg. Moa var ganske klart at var på vei en god stund, han begynte å bli eldre og trengte å komme seg ut, helt greit. Men spillere som Shelton, Fellah, Singh og Hæstad er det viktig at vi får beholdt videre.

Har egentlig stor tro på at vi kan fortsette suksessen fra i år, og gi Rosenborg enda mer kamp, og kanskje vinne til neste år. Men samtidig må vi ikke bli late og tro at alt skal gå på skinner, for alt tidligere tyder på at 2. plasser i TL, følger opp med en dårlig sesong. Tror likevel at vi er en såpass stor klubb, med bra omdømme og gode ressurser, at vi kan forsterke og ta en reprise fra da vi fikk 2. plass i 2004, nemlig seriegull 2005.

Endret av Maefteda
Lenke til kommentar

Jeg har tro på at vi kan sikre andreplassen i år, og da har vi muligheten til å bevise neste år at en andreplass ikke nødvendigvis betyr en dårlig sesong året etter.

Angående buingen på Bolanos så syns jeg det bare er helt idiotisk. Skjønner ikke hvorfor de oppfører seg sånn, og som Osse-Mon sier; jeg er veldig glad vi ikke gjorde noe sånt når Moa dro.

Minner meg litt om når Hæstad kom til oss fra Start, mener å huske det var en god del misnøye og judas-bemerkninger da også.

Lenke til kommentar

Tror ikke vi kommer i samme situasjon som Molde, håper jeg. Syns forøverig det er tåpelig å sparke treneren i Molde i dag, det er ikke han som ikke klarer å spille ute på banen. Og uansett, i går tapte de av to grunner, vi hadde griseflaks og de manglet 3 spillere. Kan ikke sparke en trener for det, syns jeg. Kommer til å savne han jeg.

Lenke til kommentar

Noen flere observasjoner om denne mannen:

* Han kan også spille spiss.

* Putta 9 forrige sesong i Warri, 2 mer enn Ujah som nå er i Lillestrøm og spilte ren spiss.

* Både han og Ujah var hos oss på prøvespill tidligere, han ble betraktet som mer interessant enn Ujah.

* Var etter det ryktene sier i Molde for å skrive under der i går.

/Espen

Lenke til kommentar

http://www.nettavisen.no/sport/fotball/tippeligaen/article2971964.ece

Bolaños ble buet ut av publikum, og de sang "Money Money Money". Glad for at vi ikke gjorde noe slik mot Moa, jeg forstår godt at spillere har ambisjoner.

Litt urettferdig, for han har jo gjort en god jobb for start, og jeg ville skamma meg om Klanen hadde gjort det mot Moa. Moa hadde ikke fortjent det.

Det er synd vi har mista Moa, men han har jo lenge sagt at han vil ut, så det er jo greit. Men Enga hadde trengt han. Kom hjem :yes:!

Lenke til kommentar

Går rykter om at Fernando Wallace på Fredrikstad skal bort fra klubben, kanskje det er Enga som prøver seg?

Han gikk til Gent, og det skal vi vel være greit fornøyd med, Wallace og Shelton på samme side hadde blitt litt vel offensivt føler jeg... Dessuten meldes det at han ikke har gjort det spesielt overbevisende for FFK i Adecco i år.

/Espen

Lenke til kommentar

Kan bli spennende å følge denne karen! Men skulle vi ikke forsikre forsvarsleddet, eller kommer det etter sesongen?

Edit: Noen som har hørt noe om pris?

For å få en ny forsvarer må det bli solgt en ny spiller. Det er ikke midler tilgjengelig for nye spillerkjøp. Helst skulle vi hatt en ny forsvarer til å erstatte Muri. Jeg vet ikke hvor mange mål han har vært delaktig i år
Lenke til kommentar

Muri? Seriøst? Er det han du trekker fram i forsvaret vårt?

Muri har vært en bauta og vår beste forsvarsspiller(sett bortifra Lars) i år. Han er stor, duellsterk, gode pasninger og i tillegg til å ha grei fart har han blitt mye bedre til å holde på ballen. For 3 år siden hadde jeg vært helt enig med deg, men Muri hart tatt flere solide steg fremover og har ryddet opp masse i egen boks og scoret mål i den andre enden på en flott måte de siste 2 sesongene. Helt klart vårt sikreste kort baki der.

Ville heller trukket fram Strandberg, Nordvik eller Dos framfor Muri, men Strandberg og Nordvik er unskyldt siden de er såpass unge og trenger spilletiden for å forbedre seg.

Lenke til kommentar

Muri? Seriøst? Er det han du trekker fram i forsvaret vårt?

Muri har vært en bauta og vår beste forsvarsspiller(sett bortifra Lars) i år. Han er stor, duellsterk, gode pasninger og i tillegg til å ha grei fart har han blitt mye bedre til å holde på ballen. For 3 år siden hadde jeg vært helt enig med deg, men Muri hart tatt flere solide steg fremover og har ryddet opp masse i egen boks og scoret mål i den andre enden på en flott måte de siste 2 sesongene. Helt klart vårt sikreste kort baki der.

Ville heller trukket fram Strandberg, Nordvik eller Dos framfor Muri, men Strandberg og Nordvik er unskyldt siden de er såpass unge og trenger spilletiden for å forbedre seg.

Enig med deg i det meste. Men om vi skal mønstre lag for framtiden har det ikke noe for seg å satse videre på Muri. Begynner å bli gammel, og altfor mange ganger rundingsbøye for raske tekniske spillere. Reddet av en rask Wæhler i fjor en rask Strandberg i år. Dos Santos har hatt en jevn sesong, uten noe spesielle situasjoner. Dog han er god offensivt og kaster langt. Neste år vil nok Nouri ta den plassen uansett. Men jeg vet hvor mye vi sleit bak i fjor da Muri var ute
Lenke til kommentar

Strandberg rask? Nuvel. Vil ikke si han er så mye raskere enn Muri. Muri er uansett 29 år gammel, ingen alder for en midtstopper. Han holder i hvertfall 3 år til, minst. Ronny Johnsen spilte til han var 40 og fikk da også til og med en landskamp, og hans store styrke var jo opprinnelig farten. Kan ikke se for meg at Muri begynner å sløve og bli dårlig før hvertfall 3-4 år.

Jeg tror Nouri, Strandberg og Nordvik kan bli veldig gode i fremtiden, og så har vi i tillegg Muri. Får vi en back-up/rotasjonsspiller til bør vi være ganske bra satt. Skulle helst sett en ny venstreback, slik at vi kunne hatt Ny/Nordvik på den plassen, Muri/Strandberg/Nordvik/Madsen på midtstopper, og Nouri/Dos/Ny på høyreback. Brix ser ikke ut til å ta nivået.

Håper vi får inn ny forsvarsspiller, får tilbake Carlsen og kanskje litt mer defensivt cover på midtbanen, og en god spiss. Da bør vi være i ganske god stand til neste år. Drømmen er Kah(liten), Carlsen(bankers) og Carew(minimal sjanse), 3 Vålenggutter som kan spille på nevnte plasser.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...