Maefteda Skrevet 17. august 2010 Del Skrevet 17. august 2010 Fra å være verdt 10 millioner i vinter etter en skuffende sesong, med 1 år igjen av kontrakten og lite interesse for han, øker verdien hans bare med usle 2 millioner nå som han har bøttet inn i TL og er toppscorer, har flere klubber etter seg og har signert 4-års kontrakt med Vålerenga. Helt latterlig. Dette er grunnen til at vi aldri kommer opp på nivå med RBK. Lenke til kommentar
Anonym234 Skrevet 17. august 2010 Del Skrevet 17. august 2010 Lurer på hvem vi henter, hvis vi henter. Typisk hvis vi "ikke finner noen", eller det kommer en halvgammel kar fra gud vet hvor og scorer 1 mål. Lenke til kommentar
Liddell Skrevet 17. august 2010 Del Skrevet 17. august 2010 Var utrolig lite, den så jeg ikke komme. Dere henter vel Helstad eller Frode Johnsen hjem igjen :!: Lenke til kommentar
Raste Skrevet 17. august 2010 Forfatter Del Skrevet 17. august 2010 (endret) Vel snart på du ut på jakt for å finne deg nytt navn, Bolanos. Han er vel ikke i Start lenge til tror jeg. Kanskje ditt nye navn blir "Olufemi Oladapo" Endret 17. august 2010 av Raste Lenke til kommentar
Maefteda Skrevet 17. august 2010 Del Skrevet 17. august 2010 Jeg har ikke noe imot om vi henter Helstad hvis kostandene er riktige. Mos, Nilsen og flere har en stor framtid og da er det greit med en litt eldre spiss som kan prestere i 2-3 år mens ungutta prøver å spille seg inn på laget. Skulle ønske vi kunne hentet tilbake Daniel og Kah, det hadde vært fantastisk. Selv om 11 millioner er relativ lite, kan det bidra med flere spillere som til slutt kan styrke oss. Det jeg er mest misfornøyd med i denne saken egentlig er at Moa dra til en tysk bunnklubb. Håper egentlig de rykker ned nå, uten at det skal være Moas feil. Lenke til kommentar
Liddell Skrevet 17. august 2010 Del Skrevet 17. august 2010 Hahaha, har ikke like stor tro på han, så kommer nok ikke til å velge det nei Bytta faktisk til Bolanos rett etter han kom, så vi får se hvem som dukker opp i klubben i løpet av dette eller neste vindu. Må ellers si Owello er en stor kandidat, mannen har potensiale! Lenke til kommentar
YNWA32 Skrevet 17. august 2010 Del Skrevet 17. august 2010 Det jeg er mest misfornøyd med i denne saken egentlig er at Moa dra til en tysk bunnklubb. Håper egentlig de rykker ned nå, uten at det skal være Moas feil. Synes en slik klubb er perfekt for en spiss på 23-25år. Da får han spille mer en hvis han drar til en bedre klubb. Med spilletid og kanskje mindre penger i lønningsposen er dette bra for Moa og norsk landslagsfotball. PS! ang overgangsummene, hvis Moa med 4(!)år igjen på kontrakten går for 12 mill og M.Diouf for 50 mill er det noe galt et sted. Føler meg rimelig sikker på at VIF valgte å ikke selge Moa ved en tidligere anledning og før kontraktsinngåelse ble det forhandlet frem en utkjøpsklausul på rundt 12 mill. 1 Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 17. august 2010 Del Skrevet 17. august 2010 http://www.nettavisen.no/sport/fotball/tippeligaen/article2964104.ece Denne oppsummerer det meste! Jeg synes der er LATTERLIG at han får gå midt i sesongen for knappe 10 millioner... Jeg vinker farvel til medalje nå, og ser frem til en ny sesong med resultater midt på tabellen Dette kommer til å koste oss enorme summer penger! Ingen Moa, ingen mål. Ingen mål, intet medaljehåp. Intet medaljehåp, færre publikummere. Færre publikummere, færre penger inn. Og spiralen går videre nedover 1 Lenke til kommentar
DJ_Dark Skrevet 17. august 2010 Del Skrevet 17. august 2010 http://www.nettavisen.no/sport/fotball/tippeligaen/article2964104.ece Denne oppsummerer det meste! Siterer Aalbu her: - 11 millioner? Det er skremmende lavt. Alexander Tettey ble solgt for 30 millioner kroner til Rennes. Han scorer aldri mål, og målscorere er jo generelt dyrere. I utgangspunktet ville jeg vært overrasket om han gikk for under 30-35 millioner kroner, sier Aalbu til Nettavisen. Etter hva jeg husker fikk vi 42M for Tettey, ikke 30M. Den andre feilen der er at Tettey faktisk scoret en del i fjor før han ble solgt. Lenke til kommentar
Anonym234 Skrevet 17. august 2010 Del Skrevet 17. august 2010 http://www.nettavisen.no/sport/fotball/tippeligaen/article2964104.ece Denne oppsummerer det meste! Jeg synes der er LATTERLIG at han får gå midt i sesongen for knappe 10 millioner... Jeg vinker farvel til medalje nå, og ser frem til en ny sesong med resultater midt på tabellen Dette kommer til å koste oss enorme summer penger! Ingen Moa, ingen mål. Ingen mål, intet medaljehåp. Intet medaljehåp, færre publikummere. Færre publikummere, færre penger inn. Og spiralen går videre nedover Jau. Det går an å tenke litt klubb også, ikke bare på seg selv, det er 3 usle mnder igjen av sesongen, hvorfor er det så viktig for han å dra nå? Trives han ikke? Lenke til kommentar
YNWA32 Skrevet 17. august 2010 Del Skrevet 17. august 2010 http://www.nettavisen.no/sport/fotball/tippeligaen/article2964104.ece Denne oppsummerer det meste! Jeg synes der er LATTERLIG at han får gå midt i sesongen for knappe 10 millioner... Jau. Det går an å tenke litt klubb også, ikke bare på seg selv, det er 3 usle mnder igjen av sesongen, hvorfor er det så viktig for han å dra nå? Trives han ikke? Hvorfor det er viktig for han å dra nå? Er det ironi du prøver på her eller? Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 17. august 2010 Del Skrevet 17. august 2010 Tror hun lurer på hvorfor det er viktig at han drar NÅ, og ikke etter sesongslutt.. Lenke til kommentar
Anonym234 Skrevet 17. august 2010 Del Skrevet 17. august 2010 Dårlig med ironi her, gitt. Han er toppscorer, vi kan (kunne) få medalje, Europa neste år osvosv. Men så drar han og VIF har stor sjanse for å ryke på ræva. Groningen er villig til å betale rundt 35 millioner kroner for 23-åringen. Hadde Manchester United kommet på banen, ville prisen selvsagt ha blitt høyere. I tillegg ville det ha vært en fjær i hatten hvis Vålerenga klarte å selge en spiller til en av verdens største og beste klubber. Litt forskjell i pris, 35 mill mot 8 mill som var budet tyskerene først kom med. Og han er mye bedre i år enn han var i 08 da Groningen ville betale 35 millioner. Dette er bare et tap for mange. Lenke til kommentar
Anonym234 Skrevet 17. august 2010 Del Skrevet 17. august 2010 Everton er villig til å betale 33,9 millioner kroner for Skjelbred.... Lenke til kommentar
YNWA32 Skrevet 17. august 2010 Del Skrevet 17. august 2010 Tror hun lurer på hvorfor det er viktig at han drar NÅ, og ikke etter sesongslutt.. Er ikke alltid lett å skille mellom ironi og ikke når et slikt smileyface kommer etter en slik melding. Det er klinkende klart at for Moa er det desidert best å dra til en utenlandsk klubb så tidlig som mulig i sesongen. Nå får han en mye bedre sjanse til å spille seg inn i en ellver. Kommer han ved nyttår er han dømt til å starte på tribunen og i beste fall benken da laget stort sett har sett seg og manageren vil ikke gjøre så mange bytter som i de 4-6 første kampene av en lang sesong. For 95% av spillerne lønner det seg å dra i August vinduet kontra Januar vinduet pga dette. For VIF sin del blir det selvagt noe annet, men nå ble det tatt opp hvorfor Moa valgte å dra nå. Lenke til kommentar
faldmo Skrevet 18. august 2010 Del Skrevet 18. august 2010 For Moa sin del så er dette helt klart veldig gunstig, han kommer til en klubb som har sett på han over en ganske lang periode, han har vel fått anntydninger til at han får spilletid gjennom Hanover 96s stadige utsagn i media om at de leter febrlisk etter en spiss, han får kraftig opp i lønn og sist men ikke minst - "utstillingsvinduet Vålerenga/Tippeligaen" ligger litt opp i en sidegate ved siden av noen brune pubber, mens Bundesligaen ligger midt i gågaten sammen med de andre 2-3 største ligaene. Kjipt for enga, men det er sånn det er å være supporter i Norge, man vet det så jævlig godt at spillere som presterer veldig bra blir fort plukket opp, og siden vi ikke er en god liga så er det vel bare rett og rimelig at de mindre gode lagene snapper dem opp først før de klubbene igjen selger videre til de største. Nå får vi bare håpe at vi klarer å klamre oss til en medalje, det kommer til å blir jævlig hardt mtp. det kampprogrammet vi har utover, men vi skal da faen ikke legge oss ned og begynne å grine som drittunger bare fordi vi mister en spiller? Nei dette tar vi, laget, supporterene,alle som har et hjerte i enga - sammen så klarer vi det! Lenke til kommentar
Baranladion Skrevet 18. august 2010 Del Skrevet 18. august 2010 Jeg skjønner Moa godt jeg, 8 mill i året i 4 år... Han er tross alt snart 25 år, har max 10 år igjen av karrieren. Tysk fotball er også ett bedre utstillingsvindu enn tråkleligaen her til lands. Lenke til kommentar
Anonym234 Skrevet 18. august 2010 Del Skrevet 18. august 2010 Herregud, nei takk! Han bommer jo på åpent mål! http://www.nettavisen.no/sport/fotball/tippeligaen/article2965052.ece La nå Hønefoss ha de spillerene de har.. Lenke til kommentar
birdy113 Skrevet 18. august 2010 Del Skrevet 18. august 2010 SYNTES DET ER VELDIG DÅRLIG GJORT AV VIF OG SELGE MOA Vi må holde på norske kvaliteter i tippeligaen! og bygge den gode fotballen i norge sånn som det var på 90 tallet. http://msn.tv2sporten.no/fotball/tippeligaen/eggen-slakter-moasalget-3268702.html eggen <3 hilsen Brannsupporter Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå