faldmo Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 Få fram det unge laget vi har nå, egen stadion + at vi begynner å vinne kamper så vil nok folkene komme, men det er ikke til å legge under en stol at majoriteten av de fleste fotballsupportere er medgangssupportere....også i vålerenga. Vi hadde vel et snitt på 16.000 i gullsesongen om jeg ikke tar feil? Så det å si at klanen er så sabla spesiele når det kommer til å møte opp er en sannhet med modifikasjoner (ikke det at noen her inne har sagt det), jeg tror at klanen har flere "stam-supportere" en mange lag i Norge, aka de som drar på hver kamp uansett vær,tabellposisjon eller lokasjon. Men så har vi desto flere medgansupportere også grunnet at det er en stor by og når enga gjør det bra så engasjerer det masse folk og er det noe Oslo har så er det masse folk. Ang Martin som hovedtrener neste år, og ikke spiller så begynner jeg å tippe mot et ja når folk spør meg om jeg tror det er en god ide, tror faktisk at det kan bli bra, selvom jeg ikke skal tillate meg selv å bli blind bare pga 4 seiere på 5 kamper, men om vi tar 2 seiere til feks (noe vi burde) så må det jo være noe han gjør riktig som ikke ble gjort når han delte ansvaret med en hel haug med folk. Det at han også sier at han ikke savner å spille og at han slutter som spiller om det er til klubbens beste viser en helt annen side en den Martin folk snakker om, nemlig fus-i-alt-martin. Men det som er 100% sikkert, er at vi har en jævla spennende tid i møte med dette unge laget, med eller ute martin! Lenke til kommentar
Olum Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 Strålende kamp i dag. Spesielt morsomt var det at Håvard Nilsen fikk debutere. Er ikke gamle karen det der. At oppmøtet var såpass elendig som det var, ødelegger en ellers eksepsjonell opplevelse på Ullevaal i dag. 6000 er alt for lite. Jeg skjønner ikke hvorfor dere gidder å sitte her og leke VG Live, når dere kan dra på kamp? Det er til støtte for laget og det er ufattelig morsomt. En god grunn til at Oslo-lagene har så dårlig oppmøte kan være at en stor del av innbyggerne her er innflyttere som heier på andre lag. Likevel kan ikke et snitt på 10 000 forsvares. Jeg forventer et bedre snitt neste år. Når vi får en egen stadion bør snittet ligget på 20 000. Hva er sjansen vår for å få prøve oss i Europa neste år? Er det omtrent umulig? Hadde vært artig med flere kamper mot internasjonal motstand. Lenke til kommentar
kavk Skrevet 6. oktober 2009 Del Skrevet 6. oktober 2009 (endret) noen som husker sist vi hadde en spillendetrener som gikk over til å bare bli trener? ræva oppmøte idag, men det var grei stemning forde, de som gidder å møte opp nå er de som gidder å støtte laget Endret 6. oktober 2009 av kavk Lenke til kommentar
MrEspen Skrevet 6. oktober 2009 Del Skrevet 6. oktober 2009 Til alle som snakker om oppmøte og at klubben har for utydelig identitet; Det er vel heller slik at oslofolk har for utydelig identitet. Det er veldig få som bor i Oslo som kommer herfra, og føler tilhørighet her. Mange er her for å gå på skole, mange er her for å jobbe og mange er fra andre kulturer hvor fotball er like spennende som cricket er for oss. Det sagt så er 6200 tilskuere for dårlig, men så var det bra kaldt i går også da! Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 6. oktober 2009 Del Skrevet 6. oktober 2009 Selv om det er kaldt og vått, bør man dra på kamp om man har mulighet. Selv har jeg dessverre ikke kunnet denne sesongen, men neste år blir det bra Den nye stadionen bør bli bra. Gleder meg til den dukker opp på valle, jeg ser tomta fra Terrassen Har trua på Martin som trener, men ikke som spillende trener. Dette tror jeg at jeg har sagt 20 ganger i tråden Lenke til kommentar
Husam Skrevet 6. oktober 2009 Del Skrevet 6. oktober 2009 Til alle som snakker om oppmøte og at klubben har for utydelig identitet; Det er vel heller slik at oslofolk har for utydelig identitet. Det er veldig få som bor i Oslo som kommer herfra, og føler tilhørighet her. Mange er her for å gå på skole, mange er her for å jobbe og mange er fra andre kulturer hvor fotball er like spennende som cricket er for oss. Det sagt så er 6200 tilskuere for dårlig, men så var det bra kaldt i går også da! Jeg synes som sagt innflytterargumentet er veldig dårlig. For det første kan det gjelde mange byer i stor grad, spesielt større studiebyer som Bergen og Trondheim. For det andre skal det være meget godt mulig for klubbene å nå andregenerasjons innflyttere og innvandrere, noe som absolutt skjer på andre steder. Da skal nedslagsfeltet og mulighetene være svært store. VIF er rett og slett ikke engasjerende nok. Å skylde på vær og kulde er et enda dårligere argument. Tippeligaklubben i Norges mest regntunge by har trukket over 15.000 tilskuere i nærmere 60 TL-kamper på rad nå. Lenke til kommentar
Schjellin Skrevet 6. oktober 2009 Del Skrevet 6. oktober 2009 Vi har 2.4 poeng i gjennomsnitt når Martin Andresen har sittet på benken. Rosenborg hadde 2.6 (?) elns. Lenke til kommentar
Olum Skrevet 6. oktober 2009 Del Skrevet 6. oktober 2009 Oslo har mye større innflytting enn andre norske byer. 75 % av Oslos befolkning over 18 er innflyttere. Lenke til kommentar
rune89 Skrevet 6. oktober 2009 Del Skrevet 6. oktober 2009 (endret) Jeg synes som sagt innflytterargumentet er veldig dårlig. For det første kan det gjelde mange byer i stor grad, spesielt større studiebyer som Bergen og Trondheim. For det andre skal det være meget godt mulig for klubbene å nå andregenerasjons innflyttere og innvandrere, noe som absolutt skjer på andre steder. Da skal nedslagsfeltet og mulighetene være svært store. VIF er rett og slett ikke engasjerende nok. Å skylde på vær og kulde er et enda dårligere argument. Tippeligaklubben i Norges mest regntunge by har trukket over 15.000 tilskuere i nærmere 60 TL-kamper på rad nå. Dessuten bor det jo masse folk rundt Oslo også, å påstå at alle disse er innflyttere er en dårlig unnskyldning for dårlig oppmøte. Er enig med deg, det er ikke slik at det er noe bedre og varmere vær her i Tr.heim og i Bergen. Så det argumentet er dårlig rett og slett, og om VIF skal ha en ny stadio med over 20.000 så blir det neste for dumt, med tanke på hvor lite folk som kommer på kamp. Endret 6. oktober 2009 av Nipps Lenke til kommentar
bruno99 Skrevet 6. oktober 2009 Del Skrevet 6. oktober 2009 I en stor by som er relativt spredt er det ganske naturlig at få føler sin tilhørlighet til ett lag. Vålerenga er tradisjonelt sett Oslo øst sitt fotballag. Brann er Bergen, RBK er Trondheim, VIF er Oslo øst. Ja, publikumstallene er ikke gode nok og det er det flere grunner til. Er sikker på at det blir fullsatte stadioner når den nye på Valle står ferdig og spillet kanskje har fått en bedring. Stadiontegningene ser jo meget bra ut, ser ut som en veldig intim stadion Lenke til kommentar
Olum Skrevet 6. oktober 2009 Del Skrevet 6. oktober 2009 Det blir nok flere folk på kamp når vi har en ny stadion. At stadion vår ligger på Oslo Vest er som om Lerkendal skulle vært i Levanger eller Brann Stadion i Åsane. Man trenger en klubb som ligger midt i nedslagsfeltet til der supporterne kommer fra. Lenke til kommentar
Husam Skrevet 6. oktober 2009 Del Skrevet 6. oktober 2009 Nedslagsfeltet til VIF er en stor del av Østlandet. Store deler av deres "faste" publikum er jo nettopp innflyttede bønder fra harrystedene rundt Hamar og Lillehammer. Det er en myte at VIF først og fremst appellerer til Oslo Øst-folk. Jeg har vokst opp vest i Bærum, og der var det flere som holdt med VIF enn Lyn og Stabæk tilsammen. Men kun et bittelite fåtall som gidder å gå på kamp. I Bergen er det annerledes, der har Brann fått fotball til å bli en del av kulturen i området, og gjort hele byen til Norges fotballhovedstad. I Trondheim, der jeg bor nå, merker jeg at interessen blant folk flest ikke er like stor, men det er fortsatt en annen kultur rundt å gå på kamp for fotball-laget enn øst i landet. Godt hjulpet av 15 år i ekstrem medgang så klart, men det ble til en viss grad også holdt i live i nedgangsperioden i de siste par år. Lenke til kommentar
Olum Skrevet 6. oktober 2009 Del Skrevet 6. oktober 2009 Nedslagsfeltet til VIF er en stor del av Østlandet. Store deler av deres "faste" publikum er jo nettopp innflyttede bønder fra harrystedene rundt Hamar og Lillehammer. Det er en myte at VIF først og fremst appellerer til Oslo Øst-folk. Jeg har vokst opp vest i Bærum, og der var det flere som holdt med VIF enn Lyn og Stabæk tilsammen. Men kun et bittelite fåtall som gidder å gå på kamp. I Bergen er det annerledes, der har Brann fått fotball til å bli en del av kulturen i området, og gjort hele byen til Norges fotballhovedstad. I Trondheim, der jeg bor nå, merker jeg at interessen blant folk flest ikke er like stor, men det er fortsatt en annen kultur rundt å gå på kamp for fotball-laget enn øst i landet. Godt hjulpet av 15 år i ekstrem medgang så klart, men det ble til en viss grad også holdt i live i nedgangsperioden i de siste par år. Dette er ikke en myte. VIF appellerer først og fremst til folk på Oslo Øst. Men ja, vi appellerer også til folk over hele Østlandet. Dette er vel bare vel og bra. Det er egentlig et tegn på at vi er en storklubb. Ser man på de større europeiske klubbene, så har de fans over hele verden. I Norge er det vel RBK som er nærmest dette, da de har fans over hele landet. Mange av dem har liten eller ingen tilhørighet til Trøndelag. VIF har også litt av dette. Hvorfor det er jeg ikke sikker på, vi spiller jo ikke akkurat den mest underholdende fotballen. Jeg føler at vi er en ærlig og jordnær klubb med sjel og historie. Kanskje det er derfor folk liker oss. Lenke til kommentar
Husam Skrevet 6. oktober 2009 Del Skrevet 6. oktober 2009 Dette er ikke en myte. VIF appellerer først og fremst til folk på Oslo Øst. Men ja, vi appellerer også til folk over hele Østlandet. Dette er vel bare vel og bra. Det er egentlig et tegn på at vi er en storklubb. Ser man på de større europeiske klubbene, så har de fans over hele verden. I Norge er det vel RBK som er nærmest dette, da de har fans over hele landet. Mange av dem har liten eller ingen tilhørighet til Trøndelag. VIF har også litt av dette. Hvorfor det er jeg ikke sikker på, vi spiller jo ikke akkurat den mest underholdende fotballen. Jeg føler at vi er en ærlig og jordnær klubb med sjel og historie. Kanskje det er derfor folk liker oss. Rar uttalelse, i og med at hele diskusjonen bunner i at folk ikke liker dere godt nok til å gidde å gå på kamp. En VIF-"supporter" i Bærum som ikke gidder å ta turen på 30-60 minutter for å dra på kamp teller null og niks i mine øyne. Når det gjelder klubber som har supportere over hele Norge er det bare Brann og RBK som har noe særlig å vise til. Det kommer til syne på kamper på østlandet blant annet, da borteseksjonene til disse lagene ofte er meget store. Det er uansett ikke dette som først og fremst er VIF's problem når de har 6000 mennesker på en TL-kamp, og et samlet snitt på linje med knøttebyen Aalesund. Da er problemet langt mer alvorlig. Lenke til kommentar
Olum Skrevet 6. oktober 2009 Del Skrevet 6. oktober 2009 VIF har det nest høyeste bortesnittet i år, så det er det tydelig at det er mange som vil se oss over hele landet. Lenke til kommentar
Husam Skrevet 6. oktober 2009 Del Skrevet 6. oktober 2009 Det er mange som har et hatforhold til VIF ja, men det er vel mest på grunn av drittsekkryktet Klanen har. I Bergen pleier det å bli fullt når VIF er på besøk, mens de eneste VIF-supporterne på tribunen er de få som står ved bortefeltet. I tillegg er det selvfølgelig lett for østlandsfolk å reise på alle kampene i nærområdene. De fleste kampene går jo der nede. Hvor får man forresten tak i statistikk om bortesnitt og liknende? Lenke til kommentar
Olum Skrevet 6. oktober 2009 Del Skrevet 6. oktober 2009 Her er det tilskuertsnitt, også bortesnitt. Er også noe annen statistikk der. Lenke til kommentar
Olum Skrevet 6. oktober 2009 Del Skrevet 6. oktober 2009 Jeg kan ikke forstå hvorfor Klanen har et drittsekkrykte. Vi lager ikke mye bråk sammenlignet med Kjernen og Kanarifansen. Lenke til kommentar
faldmo Skrevet 6. oktober 2009 Del Skrevet 6. oktober 2009 Sitter igjen mye dritt fra tidligere tider, folk klarer ikke skille fortid og nåtid desverre. Klanen og Vålerenga forøvrig har jo vunnet priser og fått bemerkelser for god oppførsel, fairplay, against racism etcetc Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå