Gå til innhold

Vålerenga ♥ Oslos Stolthet!


Raste

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Klart det er skuffende, absolutt. Men som nevnt, det at kampen er tv-sendt, pluss at det er oktober og kaldt ute, og samtidig at ingen av lagene har noe medalje å spille om eller lignende, er faktorer som sikkert har vært avgjørende.

Men latterlig dårlig oppmøte, det er det uansett.

Endret av Nevnarion
Lenke til kommentar

Tja, det blir litt urimelig det argumentet. Dersom VIF's nedslagsfelt også inkluderer hele Bærum, Romerike og bondeområdene rundt burde det jo ikke være noen tvil om at tilskuertallet skulle vært høyere. Det må man jo regne med dersom Oslo er rekrutteringsområde for Stabæk og LSK. Og jeg er ikke for meg at Lyn har stjålet noen gigantiske tilskuermasser. Hverken Lyn eller VIF har tilskuere, da er det noe med disse klubbene som ikke engasjerer nærmiljøet i det hele tatt.

Lenke til kommentar

Nevnarion; Det er der jeg tror det ligger også. Klubbene i Oslo og på østlandet generelt mangler en god og ordentlig identitet. I tillegg er det selvfølgelig mye innflyttere, men det er det i mange byer i mange land, uten at fotballklubbene der lider av det. Folk på østlandet ender oftere opp med engelske favorittlag. Da blir resultatet at det dukker opp 6000 mennesker på en TL-kamp i hovedstaden. Tragisk for norsk fotball.

Endret av Husam
Lenke til kommentar

Tror det kan hjelpe når Vålerenga flytter hjem til østkanten igjen. Lyn burde jo også bygge seg seg en egen stadion på Majorstua elns .med ikke altfor mange plasser, 8000-10.000 ville vært passe. Ullevaal dreper stemmningen og opplevelsen med fotball med mindre den er fullsatt. At Oslolagene har spilt elendig fotball de siste par årene hjelper selvsagt ikke. Får håpe dagens kamp var et vendingspunkt, selv om jeg tviler. Publikumspotensialet er hvert fall enormt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...