Gå til innhold

Vålerenga ♥ Oslos Stolthet!


Raste

Anbefalte innlegg

Hva gjorde dommeren feil? Oo

 

Uansett om Mame Biram hadde fått kort for slaget, skulle likevell Nordvik vært utvist og straffen hadde fortsatt blitt gitt.

Nei? Dommeren kunne vanskelig ha blåst straffe hvis Mames slag/dytt/whatever ble sett og gitt gult kort for.

 

Dessuten: stemplingen av Bojan ble vel knapt gitt tilsnakk for. Samt Hoseths "aktive brystkasse" ble oversett. Sånne episoder som skjer i alle kamper, men som irriterer en supporter dagen etter et tap.

 

"Stemplingen", hehe. Det var en uskyldig tråkk på foten i en duell. Og Jo, Nordvik hadde fått rødt og det ville blitt dømt straffe uansett hva som skjedde i forkant (med mindre dommeren allerede hadde blåst frispark). Når det er sagt så blir det for dumt å skylde på dommeren, av flere grunner, i duellen så er Nordvik og Diouf like ille og det er rimelig tydelig at Diouf ikke slår med vilje men at det skjer i forbindelse med selve duellen. Bare se episoden i reprise, de river og sliter i hverandre. For det andre så kan jo ikke dommeren se det siden han står plassert bak de, eller hvordan mener du at han skulle sett det? Du glemmer også at Molde ble snytt for en klar straffe tidligere i kampen.

 

Det er ofte slik at det tapende laget er bitre på dommeren, spesielt når det oppstår flere avgjørende situasjoner som igår. Men sakens kjerne her er at ingen av avgjørelsene (med unntak for Moldes manglende straffe og Moas ikke-offsideløp) var uriktige. At en dommer gjør feil i løpet av en kamp må man bare akseptere, ihvertfall så lenge det til og med er vanskelig å gi et entydig svar selv etter flere videorepriser. Hadde det derimot vært helt opplagte feil som dommeren helt klart burde ha sett, ja da kan man klage.

 

Men som sagt, det er en person dere burde være sure på og det er ikke dommeren, det er Hr. Andresen. Han er i ferd med å ødelegge et av de viktigste lagene å ha i norsk tippeliga og med det spillermateriellet dere har så burde dere vært med og kjempet i toppen. Hvis han får fortsette så kommer han å sette Enga tilbake med flere år. Dere har flust av teknisk gode spillere men han insisterer alikevel å spille kjedelig ræva(Drillo)fotball. Det er faen ikke rart at gode spillere som f.eks Moa har en dårlig sesong. Hadde Moa spilt for Molde i år så hadde han vært toppscorer i ligaen uten tvil.

 

Når alt dette er sagt så må jeg si at jeg har en softspot for Enga og har alltid hatt det, men i denne og forrige sesong så har det begynt å utvikle seg et slags lite hat mot selve fotballaget (ikke klubben eller fansen), og det er kun pga Andresen.

 

Utrolig skuffende av Nordvik i går. Han mister hodet totalt og oppfører seg som en drittunge. Mame Biram Diouf skulle også hatt rødt kort for den hendelsen. Man ser tydelig at han slår Nordvik i trynet med knyttneven, og faller som en flue etterpå (men det er vanlig :roll: ).

 

Jeg synes vi spilte meget bra i går. Taktikken vår funket fint den. Å la Molde føre ballen mye og satse på kontringer. Singh scorte jo en perle av et mål. Også fint at vi scorte to mål i mindretall.

 

Kan du utdype hva du mener med det jeg har uthevet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Til alle som er kritiske angående Nordvik nå.

 

 

Du går ikke aleine i Vålerenga.

 

Dette er en setning som en del av dere surmaga grinebitere som var på forumet i går bør tenke på. Jeg vet dere står og synger denne setningen stort sett hver kamp. Det er helt klart på tide å tenke over hva den betyr. Den betyr at vi vinner som et lag OG taper som et lag.Uansett er vi på din side. Mange mener tydeligvis annet og det er trist. Andreas kom til oss når vi trengte han som mest. Han har spilt godt og jeg er ikke sikker på at plassen i eliteserien hadde vært like trygg uten han. La det være sagt, han dreit seg ut i går. Men det er nå vi skal slå ring om han, ikke la han stå alene ute i kulda. Det er nå vi kan vise Andreas hvorfor han bør bli i Enga og bli seriemestere med oss neste år.

 

-Johan Golden

Endret av Schjellin
Lenke til kommentar
Ikke for å ødelegge stemningen, men Glimt er ikke akkurat de verste å slå :p

 

Et presset Glimt-lag i surt vært på hjemmebane i Bodø, som MÅ ta poeng for å slippe unna nedrykk...ikke akkurat de letteste å slå heller. Skal hvertfall ikke undervurderes.

Nå Nevnarion er det på tide å dra med seg Dernel å åka på kamp mot Viking. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...