Stupedama Skrevet 29. juni 2009 Rapporter Del Skrevet 29. juni 2009 Denne kampen skulle vi faen meg hatt! Lenke til kommentar
Attityd Skrevet 29. juni 2009 Rapporter Del Skrevet 29. juni 2009 Denne kampen skulle vi faen meg hatt! Fordi? Fordi Rosenborg eide kampen? Og angående han på forrige side som sa at i Trondheim drar folk på kamp fordi de vet det blir seier, og dermed er medganssupportere, han har feil. Det har vært fra 13000 til 17000 i de fleste kampene , fullt mot Molde 16. Mai, og 19000 mot Stabæk, fordi folk har sommerferie og det er fint vær, og fordi flere tusen fikk gratisbilletter i en kampanje. Så, Rosenborg sliter som de andre lagene i Tippeligaen med tilskuere, men det er hvertfall ikke halvfullt, slik mange opplever. Krisen koster mye økonomisk for Rosenborg og, fordi det faktisk har blitt budsjettert med 19000 + på hver eneste hjemmekamp i 2009, noe som er rimelig optimistisk og langt unna realiteten. Lenke til kommentar
Schjellin Skrevet 29. juni 2009 Rapporter Del Skrevet 29. juni 2009 men alle dere som sitter her og skriver under kamp, hvorfor er ikke dere på stadion? Jeg bor 30 mil unna og satser på at det er en gyldig grunn. Same shit her, men skulle egentlig oppover men det ble ikke. Men isteden så blir det Ålesund - Vålerenga på meg . Lenke til kommentar
Husam Skrevet 29. juni 2009 Rapporter Del Skrevet 29. juni 2009 Ja, husam, du må gjerne back'e opp utsagnet ditt med snittbesøkstall for alle kampene iTL 2009. Det kan jeg godt. Dere har et snitt på latterlige 11843 tilskuere på hjemmebane, til tross for at dere gjør det bra i serien og skryter av å ha Norges største og beste supportergjeng... Dere har et minstetall på 7500 tilskuere, dårligere enn minstetallet til blant annet Stabæk. Til sammenligning er Branns minstetall i år på over 15000... Når man samtidig ser at Klanen har 12 000 medlemmer kan man spørre seg om hvor mange av dem som egentlig holder med VIF i det hele tatt, under halvparten av dem møter tydeligvis opp på kampene... Om dere synes dette er bra har dere jammen meg stakkarslige ambisjoner. Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 29. juni 2009 Rapporter Del Skrevet 29. juni 2009 Ambisjonene er ikke noe å si på. 11800 i snitt er absolutt bra, for et lag som endte på 11.plass i serien i fjor, og som startet serien i år helt forferdelig. Det går mye på hvilke lag man sammenligner med. Det er tross alt to lag fra oslo i tippeligaen, samt ett lag i Adecco. Tar man dette med i beregningen, er det ikke rart at ett av disse lagene har lavere snittantall på kmp en f.eks. RBK. Og for å snu situasjonen: Hvor mange medlemmer har kjernen? 2500? Det er latterlig for et lag som fyller stadion gang på gang, og viser at det faktisk ER mange medgangssupportere! Hvor har du tallene fra? Lenke til kommentar
Schjellin Skrevet 29. juni 2009 Rapporter Del Skrevet 29. juni 2009 sees der Gjør vi? Klanen eller ? Lenke til kommentar
Attityd Skrevet 29. juni 2009 Rapporter Del Skrevet 29. juni 2009 Ambisjonene er ikke noe å si på. 11800 i snitt er absolutt bra, for et lag som endte på 11.plass i serien i fjor, og som startet serien i år helt forferdelig. Det går mye på hvilke lag man sammenligner med. Det er tross alt to lag fra oslo i tippeligaen, samt ett lag i Adecco. Tar man dette med i beregningen, er det ikke rart at ett av disse lagene har lavere snittantall på kmp en f.eks. RBK. Og for å snu situasjonen: Hvor mange medlemmer har kjernen? 2500? Det er latterlig for et lag som fyller stadion gang på gang, og viser at det faktisk ER mange medgangssupportere! Hvor har du tallene fra? Trenger alle supporterne å være medlem av kjernen da? Lenke til kommentar
Husam Skrevet 29. juni 2009 Rapporter Del Skrevet 29. juni 2009 Ambisjonene er ikke noe å si på. 11800 i snitt er absolutt bra, for et lag som endte på 11.plass i serien i fjor, og som startet serien i år helt forferdelig. Det går mye på hvilke lag man sammenligner med. Det er tross alt to lag fra oslo i tippeligaen, samt ett lag i Adecco. Tar man dette med i beregningen, er det ikke rart at ett av disse lagene har lavere snittantall på kmp en f.eks. RBK. Og for å snu situasjonen: Hvor mange medlemmer har kjernen? 2500? Det er latterlig for et lag som fyller stadion gang på gang, og viser at det faktisk ER mange medgangssupportere! Hvor har du tallene fra? Hvis dere er fornøyd med 11800 i snitt er det absolutt noe å si på ambisjonene jo. Dere hører til i Norges største nedslagsfelt og har størst potensiale. Den eneste konkurrenten å snakke om har 5700 tilskuere i snitt... Selv Viking, som holder til i en langt mindre by med langt mindre bebyggelse rundt har høyere snitt enn det som liksom skal være "publikumslaget" i hovedstaden. At RBK har medgangssupportere er greit nok. Men hva kaller du de 7000 klansmedlemmene som ikke gidder å gå på kamp? Knallharde supersupportere? Tallene er hentet fra NIFS. Lenke til kommentar
Havard_92 Skrevet 29. juni 2009 Rapporter Del Skrevet 29. juni 2009 Ambisjonene er ikke noe å si på. 11800 i snitt er absolutt bra, for et lag som endte på 11.plass i serien i fjor, og som startet serien i år helt forferdelig. Det går mye på hvilke lag man sammenligner med. Det er tross alt to lag fra oslo i tippeligaen, samt ett lag i Adecco. Tar man dette med i beregningen, er det ikke rart at ett av disse lagene har lavere snittantall på kmp en f.eks. RBK. Og for å snu situasjonen: Hvor mange medlemmer har kjernen? 2500? Det er latterlig for et lag som fyller stadion gang på gang, og viser at det faktisk ER mange medgangssupportere! Hvor har du tallene fra? Det at bare 2500 er medlem i kjernen bør ikke bety at resten på stadion er medgangssupportere. Og 11800 i snitt er ikke mye bra med tanke på hvor mye Enga har hatt tidligere m.t.p at Lyn og RBK kampene drog snittet opp ca 2000. Dere har hatt flere kamper med 9000, noe som er svaaakt til å være enga. Lenke til kommentar
HKvaale Skrevet 29. juni 2009 Rapporter Del Skrevet 29. juni 2009 Det blir jo rett og slett helt latterlig å si at alle på Lerkendal er medgangssupportere utenom kjernen. Menmen, det er vell enkelt å si at Rosenborg har mange slike når de ennå ikke har tapt. Uten å ha noen spesielle tall for hånden, hadde vel også Rosenborg mer tilskuere på kampene ifjor, å da endte det med femteplass... Ellers er jeg meget godt fornøyd med kampen igår, en skikkelig god fotballkamp! Som trofast Rosenborg supporter storkoste jeg meg, og det var enda godt det beste laget vant. Spesielt når Klanen ikke har bedre å fore enn Rosenborg er rævva, flest mulig ganger. Oppriktig sagt må jeg også si meg skuffet over klanen, lager mye lyd og greier, men synes ikke de opprettholdt stemningen gjennom kampen, samt støttet opp om laget sitt. Ellers vil jeg rose Vålerenga, for å ha en genial innledning til kampen! Noen som har peiling på hva den sangen heter? Lenke til kommentar
Stupedama Skrevet 29. juni 2009 Rapporter Del Skrevet 29. juni 2009 Øh, 11.800 i snitt er da ikke dårlig spør du meg. Startet utrolig dårlig i år, og var ikke gode i fjor. Uansett om man vil innrømme det eller ikke, så har ALLE lag de "supporterne" som kommer hvis det har gått bra i det siste, og som blir hjemme ellers... Lenke til kommentar
MrEspen Skrevet 30. juni 2009 Rapporter Del Skrevet 30. juni 2009 Et viktig poeng i denne diskusjonen er at alle i tippeligaen bortsett fra Lyn og Vålerenga opererer med kunstig høye tilskuertall. VIF og Lyn teller antall personer som går gjennom dørene på Ullevål, alle de andre teller antall solgte billetter, deriblandt sesongkort. Hvis f.eks. 10% av de som har sesongkort lar være å møte opp til kamp og i tillegg folk som har fått tildelt sponsorbilletter etc velger å holde seg hjemme blir dette fort endel mennesker. Det er ikke sjelden man hører fra Viking stadion at det har vært fullt, også ser man på tvbildene at annenhvert sete står ledig! Grunnen til at det telles forskjellig er forøvrig at VIF og Lyn leier stadionplass av NFF, og betaler avgift per sete, ikke per billett. /Espen - Som allikevel mener vi har et for lavt snitt på kampene våre Lenke til kommentar
Husam Skrevet 30. juni 2009 Rapporter Del Skrevet 30. juni 2009 Et viktig poeng i denne diskusjonen er at alle i tippeligaen bortsett fra Lyn og Vålerenga opererer med kunstig høye tilskuertall. Det er så definitivt ikke riktig. Om man for eksempel tar Brann (med et snitt skyhøyt over deres) teller de hver person som registrerer billetten når de går gjennom portene. Lenke til kommentar
JuRomanRi Skrevet 2. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 2. juli 2009 Daniel kan/vil bli! http://msn.tv2sporten.no/fotball/tippeliga...icle2799582.ece Lenke til kommentar
Pepsi Max Skrevet 4. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 4. juli 2009 Ambisjonene er ikke noe å si på. 11800 i snitt er absolutt bra, for et lag som endte på 11.plass i serien i fjor, og som startet serien i år helt forferdelig. Det går mye på hvilke lag man sammenligner med. Det er tross alt to lag fra oslo i tippeligaen, samt ett lag i Adecco. Tar man dette med i beregningen, er det ikke rart at ett av disse lagene har lavere snittantall på kmp en f.eks. RBK. Og for å snu situasjonen: Hvor mange medlemmer har kjernen? 2500? Det er latterlig for et lag som fyller stadion gang på gang, og viser at det faktisk ER mange medgangssupportere! Hvor har du tallene fra? Rosenborg har hatt størst publikumsgjennomsnitt gjennom de SISTE årene. Det har ikke bare gått RBK's vei de siste årene. Lenke til kommentar
Raste Skrevet 5. juli 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 5. juli 2009 Flaut, flaut, flaut, flaut!!! Lenke til kommentar
faldmo Skrevet 5. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 5. juli 2009 Det her er flaut ja, også som jeg savner Troy! Lenke til kommentar
Anonym234 Skrevet 5. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 5. juli 2009 Ja, hvor er søte amerikaneren vår Kom tilbake! Drit i landslaget! Han sitter vel på benken der, uansett? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå