osse-mon waits for alice Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 Ut med Luton, Sæternes og Martin (som spiller) Vi trenger en spiss som ikke er avdanket, som faktisk kan score mål. Moa på den ene kanten og Daniel på den andre fungerer bra, men det eneste Bengt duger til, er å stusse ballen videre :/ Doffen har tatt seg opp, det samme med Lars Iver. Hagen bør bli, han er en god stopper og en god ballfordeler. (forutsatt at han kommer seg litt mer i form) Hvorfor vi selger unge, dyktige folk til viking for å ta inn gamle udugelige folk på prøvespill aner jeg ikke Lenke til kommentar
deer Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 (endret) Ut med Luton, Sæternes og Martin (som spiller) Vålerenga og manndresen har hver for seg satt seg i vanskelige situasjoner - både han og resten av klubben ser vel at han ikke presterer som planlagt, men samtidig som han skal være trener og ta beste avgjørelse for laget (noe jeg ikke tviler på at han ønsker), har han en spillerkarriere å tenke på. Men spilleren Martin Andresen passer kanskje dårlig til Vålerenga... Angående Hagen, så må jeg bare presisere at jeg mente det er risiko for at han spiller seg ut av laget neste år, og ikke nå i år som det kunne se ut som jeg mente. Og jeg visste ikke at han hadde kontrakt ut 2010 syns fortsatt han virker litt treig og tung til å skulle holde unna nåværende og kommende konkurrenter om plassen hele neste sesong Endret 3. november 2008 av deer Lenke til kommentar
AllFather Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 Fått meg meg at Andresen gir seg som kaptein på laget. Personlig ser jeg det som en fordel, han har alt for mange hatter å sjonglere, og burde vel kanskje også ha gått vekk fra trener til enten ren manager eller bare spiller. Har faktisk troen på han som Manager, men ikke som spillende manager. Også må dere bli kvitt sæternes, var tragisk som spiss i brann og er det i vif også. Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 Her er klipp fra cupfinalen i 1980 mot Lillestrøm. Litt morro å høre hvordan Arne kommenterer Lenke til kommentar
kandinsky Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 Ut med Luton, Sæternes og Martin (som spiller) Shelton har et sinnsvakt potensiale, og når vi har brukt så mye penger på han syns jeg han skal få bli, og heller at apparatet til enga skal prøve å tilpasse en spillestil som passer Shelton. Ikke at han er den beste vi noen gang har hatt og at hele klubben snurrer rundt han, men han er akkurat det vi trenger. Her syns jeg det er Vålenga som har gjort det for dårlig. Når vi spiller med Shelton på topp bør vi legge midtbanen mye lenger bak og gi Shelton rom mellom forsvaret og keeper til motstander. Sæternes er en gud i feltet og vinner så og si alt som er av hodedueller. Om dette er nok til å beholde han vet jeg ikke, for han er ganske avdanka, men jeg syns ikke Sæternes er helt på bærtur. Andresen som spiller er jeg helt enig i. Han har ikke spilt bra nok, men han har ikke spilt så jævlig dårlig som alle skal ha det til heller. Dessverre er glansdagene hans over, men vi trenger en med temperamentet hans på banen syns jeg. Håper vi ikke selger unna Moa og DFH. Da blir jeg gær´n. Jepsen og Wæhler har spilt bra i år. Jepsen er en komplett spiller sånn jeg ser på det. Håper han blir. Hagen kommer i form i løpet av vinteren og blir fast på laget fra 2009. Merk mine ord Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 Hvor lang tid skal Luton få på seg? Han og Moa har vært like lenge på laget. Moa er kant og har 9 mål. Luton er spiss og har 2(?) i serien. For min del synes ikke jeg det er bra nok! Slik enga spilte i går, hadde vi knapt midtbane. Pantzer slo baller opp til Bengt som stusset den videre til ... ingen... Fordi Luton ikke klarte å komme seg rundt en eneste forsvarsspiller og komme seg til en eneste FARLIG situasjon. Kantene våre er gode, men vi har ingen som får til noe i midten! :/ Lenke til kommentar
Raste Skrevet 3. november 2008 Forfatter Del Skrevet 3. november 2008 En ting, Osse-Mon. Luton kom i sommer, Moa kom ifjor. Lenke til kommentar
kandinsky Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 Hvor lang tid skal Luton få på seg? Han og Moa har vært like lenge på laget. Moa er kant og har 9 mål. Luton er spiss og har 2(?) i serien.For min del synes ikke jeg det er bra nok! Slik enga spilte i går, hadde vi knapt midtbane. Pantzer slo baller opp til Bengt som stusset den videre til ... ingen... Fordi Luton ikke klarte å komme seg rundt en eneste forsvarsspiller og komme seg til en eneste FARLIG situasjon. Kantene våre er gode, men vi har ingen som får til noe i midten! :/ Moa og Shelton har ikke vært like lenge på laget. Shelton debuterte mot FFK (og scorte og redda ett poeng). Moa hadde karantene, men kunne spilt første kampen i serien om han ikke hadde hatt. Som sagt, Shelton er god om resten av laget jobber riktig. Sånn som Enga spiller når Luton er på banen er helt feil. Han skal ikke stå på 5 metern og ta i mot baller fra Sæternes. Lenke til kommentar
hen_ning Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 Synes ikke vi bør selge Shelton. Han er en meget god spiss, gi han litt mer tid, og spill mer på hans premisser, så blir det spennende. Sæternes er jeg mer usikker på. Han er god i feltet, og kan fortsatt score mål, men om dette holder, må klubben se nærmere på. Martin må komme seg. Enten må han ta seg sjøl, og bestemme seg for å bli bedre igjen, eller så for han legge opp. Han er ikke SÅ dårlig, men ikke god nok for et lag som satser mot toppen. Hagen kommer. Han er bedre enn Muri, og bør derfor spille. en ting jeg lurer på: er det jeg som ikke følger med, men Horn er bare på utlån? eller har noen idioter tatt å solgt han? Lenke til kommentar
deer Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 en ting jeg lurer på: er det jeg som ikke følger med, men Horn er bare på utlån? eller har noen idioter tatt å solgt han?Ser ut som han bare er på utlån:20. Jørgen HornPosisjon: Forsvar Født: 07.06.1987 Høyde/Vekt: 187/84 Kontrakt til: 31.12.11 (Utleid til Viking ut 2008-sesongen) Lenke til kommentar
hen_ning Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 takk. Det var bra. Synes jørgen er en god stopper, som vi hadde trengt i år. Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 Kan en av dere forklare meg hvorfor Luton er en god spiss? Fra der jeg står i Bendit, ser det ikke bra ut... Mulig det ser bedre ut fra langsiden? Lenke til kommentar
kandinsky Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 (endret) Kan en av dere forklare meg hvorfor Luton er en god spiss? Fra der jeg står i Bendit, ser det ikke bra ut... Mulig det ser bedre ut fra langsiden? Jeg får vel prøve å overbevise deg selv om det ser ut som du overser essensen av det jeg skriver. Først må du bare få dette i deg om du ikke har sett det; Shelton er en god spiss og kan bli en viktig brikke for enga om vi bare er smarte nok til å tilrettelegge spillet vårt til spillestilen hans når vi spiller med han på topp. Om vi skal spille 4-4-2 med offensiv midtbane når han er utpå kan vi liksågodt selge han, for da er han ikke verdt en dritt. Shelton fikk mye rom både når han spilte for Harbour View og når han spilte for Helsingborg og han har fantastisk statestiskk derfra. I den øverste ligaen i Jamaica scorte han 38 mål på 43 kamper for HBFC og i Helsinborg scorte han 17 mål på 28 kamper. På landslaget har han scort 21 mål på 35 kamper, noe som heller ikke er dårlig. I motsettning scorte han bare ett eller to mål i Sheffield United, og tidligere Man. United-legende og Sheffield United-trener, Brian Robson har gått ut og sagt at noe av det dummeste han så var måten de utnytta Shelton på. Og nå gjør Vålenga akkurat det samme. Shelton er en av de raskeste spillerene i Tippeligaen og om vi klarer å legge opp til hans spillestil når han spiller kan han være veldig farlig. Han har bare vært i Vålenga siden August (ikke i hele år som du sier) og kom inn i ett lag som er under konstruksjon. Jeg hadde også håpet han skulle score fler i år, men laget har hatt en dårlig sessong og mye kommer av alle skiftene. Til neste år har vi fått etablert spillestil og holdning og jeg tror alt kan gå mye lettere. Shelton er god om vi bruker han rett! Endret 3. november 2008 av niko_90 Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 Jeg ser essensen av det du sier, helt klart. Luton er god, men bare ikke slik han brukes. Det er i orden - slik var det med Hestad og Sæternes i Brann også, de scoret fordi man la opp spillet etter dem. Man ser det samme med Nanskog i Stabæk i år. Det jeg derimot ikke ser, er hvordan man kan mene han er kjapp. Han har dårlige ballmottak, og er treg med ballen. (Han er derimot kjapp uten.) Jeg er fulstendig klar over at han er en veldig viktig mann for Jamaica, han har scoret masse for dem. Problemet er at etter norske nivåer bør man kunne forvente mer av en spiss til 10 millioner. (2 mål på 7 kamper) Til sammenligning har Moa scoret 10 mål på 17 sjanser, og har hatt et skred av sjanser. Begge debuterte for laget i 2008, Moa i April, Luton i August. Men for all del, du må gjerne komme og hovere om ting tar seg opp for Luton i 09-sesongen. Jeg skal ikke sykle trondheim - oslo i g-streng, men jeg skal absolutt spise mine ord. Ingenting ville gledet meg mer enn en spiss som scorer 15-20 mål på en sesong, jeg tror bare ikke at det kommer til å bli Luton Lenke til kommentar
Raste Skrevet 4. november 2008 Forfatter Del Skrevet 4. november 2008 Luton er god, men han passer ikke til Norsk fotball. Lenke til kommentar
kandinsky Skrevet 4. november 2008 Del Skrevet 4. november 2008 Luton er god, men han passer ikke til Norsk fotball. Hvorfor ikke? Hva passer han? Lenke til kommentar
Raste Skrevet 4. november 2008 Forfatter Del Skrevet 4. november 2008 Som du burde vite så passer ikke alle spillere i forskjellige ligaer, og det kan være tilfelle med han. Lenke til kommentar
kandinsky Skrevet 4. november 2008 Del Skrevet 4. november 2008 Som du burde vite så passer ikke alle spillere i forskjellige ligaer, og det kan være tilfelle med han. .. og hvorfor passer han ikke norsk fotball? Se statistikken hans fra Helsinborg (Allsvenskan). Lenke til kommentar
Raste Skrevet 4. november 2008 Forfatter Del Skrevet 4. november 2008 Å herregud. Statistikk teller ikke en dritt. Er du virkelig så smart? Se på Forlan, han gjorde det ikke bra i Manchester. Men når han dro til Villarreal, så slo han til. Nå spiller han også veldig bra i Atletico. Jeg kan også nevne flere eksempler som ikke har passet så bra i en liga, men har gjort det bra i andre klubber. Lenke til kommentar
deer Skrevet 4. november 2008 Del Skrevet 4. november 2008 Luton er god, men han passer ikke til Norsk fotball.Hvis dette skal være en påstand med hold i, må du nesten begrunne den! Hva slags fotball passer Luton spesielt godt til, og hva er forskjellen på denne og "norsk type"? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå