hibbetipop Skrevet 3. mars 2007 Del Skrevet 3. mars 2007 jeg lurte på hva som er forskjellen jeg da? hva er best? en ting til må mann blande olja med bensinen.... det tar lissom litt unødvendig tid Lenke til kommentar
EmilO Skrevet 5. mars 2007 Del Skrevet 5. mars 2007 dt'en er 2-takter og xt'en er 4 takter. Jeg mener 2-takterne er best, noen mener 4-takterene er best. Men 2-takterne har iallefall høyere ytelse og turtalskick. Det er separat smøresystem i begge sykla. Ta en titt på denna linken: http://www.yamaha-motor.no/produkter/motor...=tcm%3A35-51273 Lenke til kommentar
griZZli Skrevet 5. mars 2007 Del Skrevet 5. mars 2007 hva som er best? spørsmålet er: hva er best for deg? hva er viktigst for deg av driftsikkerhet, lite forrurensning og lite bensinforbruk (xt) eller mye bedre ytelse orginalt og mange og rimelige trimmuligheter(dtr). Lenke til kommentar
andyTS50X92 Skrevet 4. desember 2007 Del Skrevet 4. desember 2007 2005 xt(13 hk) går ikkje særlig dårligare enn dt(15 hk). den he berre 2 hk meire xt`en ser mykje bedre ut, og er myke billegare( -10 000 ny). 2006 og oppover he då 10 hk og innsprøytning. Lenke til kommentar
.Butthead. Skrevet 4. desember 2007 Del Skrevet 4. desember 2007 Det er ikke bare HK som teller da... Enig i at XT ser mye bedre ut en DT'en, den har også bedre lyd. Lenke til kommentar
andyTS50X92 Skrevet 4. desember 2007 Del Skrevet 4. desember 2007 Det er ikke bare HK som teller da... Enig i at XT ser mye bedre ut en DT'en, den har også bedre lyd. ka du meina med ikkje berre hk som telle? Lenke til kommentar
.Butthead. Skrevet 4. desember 2007 Del Skrevet 4. desember 2007 "2005 xt(13 hk) går ikkje særlig dårligare enn dt(15 hk). den he berre 2 hk meire" Det så ut som du mente at DT'en ikke burde gå noe særlig bedre fordi den kun har 2hk mer, det er ikke bare HK som teller, men også vekt, aerodynamikk, friksjon osv osv. Lenke til kommentar
sparemaster Skrevet 5. desember 2007 Del Skrevet 5. desember 2007 Dt'n e tøffere å går mye bedre fårdi den e vannavkjølt 6 gir å 2-takt. XT'n e styggere å går dåliere fårdi den har 5 gir å e luftavkjølt. Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 5. desember 2007 Del Skrevet 5. desember 2007 "2005 xt(13 hk) går ikkje særlig dårligare enn dt(15 hk). den he berre 2 hk meire" Det så ut som du mente at DT'en ikke burde gå noe særlig bedre fordi den kun har 2hk mer, det er ikke bare HK som teller, men også vekt, aerodynamikk, friksjon osv osv. Friksjon ? hahahha Syklene er mer eller mindre like, så både vekten og aerodynamikken burde ikke telle veldig mye. Som du sier, Hk har ikke alt å si, men kanskje nm har det. Lenke til kommentar
.Butthead. Skrevet 5. desember 2007 Del Skrevet 5. desember 2007 (endret) Når jeg sa friksjon, så mente jeg ikke at det var kun om disse, men om alt som beveger seg.. Aerodynamikken gjaldt heller ikke bare innen dette området, kanskje litt dårlig formulert, men det var altså ikke bare innen dette området jeg mente.. http://www.youtube.com/watch?v=nZ0hbSduayE - Xt125X http://www.youtube.com/watch?v=6-cQvXeCaj0 - DT125R Endret 5. desember 2007 av Butthead600 Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 Ja, du må gjerne presisere mer om "friksjonen" din.. ? Lenke til kommentar
andyTS50X92 Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 "2005 xt(13 hk) går ikkje særlig dårligare enn dt(15 hk). den he berre 2 hk meire" Det så ut som du mente at DT'en ikke burde gå noe særlig bedre fordi den kun har 2hk mer, det er ikke bare HK som teller, men også vekt, aerodynamikk, friksjon osv osv. litt vanskelig å forstå ka du meina. Lenke til kommentar
daruu Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 jeg ville personelig ha valgt xt125, da du blir JÆVLIG lei 2 takt å turtallsjaginga etterhvert Og xt'n går endelig bra nok, men dt'n går bedre, ihvertfall uplombert eller med effektannlegg Lenke til kommentar
andyTS50X92 Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 jeg ville personelig ha valgt xt125, da du blir JÆVLIG lei 2 takt å turtallsjaginga etterhvertOg xt'n går endelig bra nok, men dt'n går bedre, ihvertfall uplombert eller med effektannlegg tommelen opp : Lenke til kommentar
Bearar Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 Tullpjatt. Blir du lei "turtallsjaginga" er du lite strøm i trøya. Om det er turtallskicket du mener, så er jo dette helt rått! Ligge på turtallskicket, og bare vri håndleddet ut av ledd og dra skinnpølsa av kua. heilt rått!! Lenke til kommentar
daruu Skrevet 7. desember 2007 Del Skrevet 7. desember 2007 Tullpjatt. Blir du lei "turtallsjaginga" er du lite strøm i trøya. Om det er turtallskicket du mener, så er jo dette helt rått! Ligge på turtallskicket, og bare vri håndleddet ut av ledd og dra skinnpølsa av kua. heilt rått!! Det er 10 ganger så slitsomt å kjøre 2 takt som 4 takt, med 4 takt kan du ligge på samme giret stort sett hele tia, mens med 2 takt må du gire opp og ned skal det i det hele tatt flytte på seg! Med org DT125 så får du ikke noe turtallskick, setter du på effekt annlegg osv så går den bedre, men den går fortsatt ikke så bra at jeg ville ha valgt den fremfor xt125 Lenke til kommentar
sparemaster Skrevet 8. desember 2007 Del Skrevet 8. desember 2007 (endret) Xten ser meelt margslapp ut i forhold til dten. Anbefaler deg å prøvekjøre begge men Dten er best!!:-) Endret 8. desember 2007 av sparemaster Lenke til kommentar
Leaf Skrevet 10. desember 2007 Del Skrevet 10. desember 2007 Jeg kjører en '04 DT125R, og jeg angrer ikke et sekund. Helt rått i forhold til XT'n som jeg har prøvekjørt , etter min mening. Syns også at XT'n er styggere enn DT'n. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå