m0zzdart Skrevet 3. mars 2007 Del Skrevet 3. mars 2007 jeg skulle instalere windows xp professional oppå home edition. har gjort det før og det har funket. men ikke denne gangen. jeg starta instalasjonen i windows den kopierte filer restarta seg slik at den begyner å instalere. men når den har restarta seg og når den skal komme til at den instalerer xp pro så kommer det bluescreen. har prøvd andre xp pro plater. skjer akkurat det samme. hva gjør jeg nå!? Lenke til kommentar
pmarius Skrevet 3. mars 2007 Del Skrevet 3. mars 2007 Du skal innstallere XP Pro på samme partisjon som du har XP Home fra før? Hvis du har fått det til å virke før har du bare hatt flaks. Det er utrolig mange ting som kan gå galt når Windows må forholde seg til så mange identiske filer. Skjønner ikke helt hva du mener med "å innstallere oppå", men går ut fra at du da ikke har formatert partisjonen med Home, før du har lagt inn Pro? Det som skjer da er ikke at Home blir "oppgradert" til Pro, isteden legger den seg i tillegg til den gamle. Med den følge at maskinen og Windows må forholde seg til to av nesten alle filer og mapper (Win XP Pro og Home er nesten like, sett i mapper og filer), og det blir mye tilfeldigheter. Du er nødt til å formatere disken din før du legger inn Pro Lenke til kommentar
m0zzdart Skrevet 3. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2007 Du skal innstallere XP Pro på samme partisjon som du har XP Home fra før? Hvis du har fått det til å virke før har du bare hatt flaks. Det er utrolig mange ting som kan gå galt når Windows må forholde seg til så mange identiske filer.Skjønner ikke helt hva du mener med "å innstallere oppå", men går ut fra at du da ikke har formatert partisjonen med Home, før du har lagt inn Pro? Det som skjer da er ikke at Home blir "oppgradert" til Pro, isteden legger den seg i tillegg til den gamle. Med den følge at maskinen og Windows må forholde seg til to av nesten alle filer og mapper (Win XP Pro og Home er nesten like, sett i mapper og filer), og det blir mye tilfeldigheter. Du er nødt til å formatere disken din før du legger inn Pro 8070137[/snapback] det går ikke å boote fra plata når jeg starter opp. det er en kopia av en originalplate. har original cd-key. Lenke til kommentar
Eddie81 Skrevet 3. mars 2007 Del Skrevet 3. mars 2007 Hvordan formaterer du harddisken ? Fra Windows eller fra dos kommandolinjen i oppstarten ? Lenke til kommentar
m0zzdart Skrevet 3. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2007 Hvilken feilkode får du? 8069773[/snapback] husker ikke :S da må jeg boote ijen å se :S Lenke til kommentar
m0zzdart Skrevet 3. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2007 Hvordan formaterer du harddisken ? Fra Windows eller fra dos kommandolinjen i oppstarten ? 8070161[/snapback] dos Lenke til kommentar
Eddie81 Skrevet 3. mars 2007 Del Skrevet 3. mars 2007 Saann god gammeldags format c: og da virker dvd drevet enda etterpaa ? Har ikke peiling paa dette men har funnet ut windows maa innstalleres paa nytt da prosessoren paa en helt ny pc staar paa cirka 90-100 prosent bare jeg bruker opera og msn samtidig. Lenke til kommentar
m0zzdart Skrevet 3. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2007 Saann god gammeldags format c: og da virker dvd drevet enda etterpaa ? Har ikke peiling paa dette men har funnet ut windows maa innstalleres paa nytt da prosessoren paa en helt ny pc staar paa cirka 90-100 prosent bare jeg bruker opera og msn samtidig. 8070256[/snapback] hva har jeg skrevet lengre opp da!? at det går IKKE å boote fra plata sa jeg. Lenke til kommentar
karakas Skrevet 4. mars 2007 Del Skrevet 4. mars 2007 Hvilken feilkode får du? 8069773[/snapback] husker ikke :S da må jeg boote ijen å se :S 8070166[/snapback] Da foreslår jeg at du gjør det. Feilkoden forteller hva feilen er, og uten den så er det umulig å si hva den er. Lenke til kommentar
m0zzdart Skrevet 4. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2007 Hvilken feilkode får du? 8069773[/snapback] husker ikke :S da må jeg boote ijen å se :S 8070166[/snapback] Da foreslår jeg at du gjør det. Feilkoden forteller hva feilen er, og uten den så er det umulig å si hva den er. 8073547[/snapback] skal prøve. vent litt Lenke til kommentar
m0zzdart Skrevet 4. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2007 Feilkoden er: *** STOP: 0x0000007b (oxf7802524, 0x0000034, 0x00000000, 0x00000000) hva nå!? Lenke til kommentar
dhjerp Skrevet 4. mars 2007 Del Skrevet 4. mars 2007 Kan være flere ting, men min første tanke er at du prøver å installere XP på en sata disk uten å installere driver for denne. Driveren for denne skal følge med på en floppydisk med harddisken (eller kom den med hovedkortet?) og du må trykke F6 når du får spørsmål om det. Forutsetter at du har en floppydisk og en diskettstasjon. Jeg vet ikke om andre måter å omgå dette på. Har du en CD med XP pro med SP2 skal dette være unødvendig, men må gjøres på alle tidligere versjoner. Har du ikke en sata disk, eller du har XP pro med SP2, er det noe annet. Her er det en del beskrivelse av andre ting det kan være. Lenke til kommentar
Fin Skjorte Skrevet 5. mars 2007 Del Skrevet 5. mars 2007 Ingen som vet!? 8076297[/snapback] Joda, men jeg viser til; https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...dpost&p=8075985 https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...dpost&p=8037957 https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...dpost&p=8070775 så jeg gidder ikke si det til deg! Lenke til kommentar
1915 Skrevet 5. mars 2007 Del Skrevet 5. mars 2007 jeg har samme problem som han hvor finner man den driveren til xp pro da!? jeg mener til harddiskene. sata disker. Lenke til kommentar
karakas Skrevet 5. mars 2007 Del Skrevet 5. mars 2007 Som dhjerp sier så tilsier mine erfaringer med 07B at det er SATA driverene som ikke er helt gode. Så da går jeg utfra at du forsøker å installere på en SATA-disk. Hvilket HK har du? Har du en CD med XP pro med SP2 skal dette være unødvendig, men må gjøres på alle tidligere versjoner. Faktisk så klarte MS å ødelegge endel SATA-drivere på SP2-platene sine. Så det er fullt mulig at det vil virke med en SP1 plate om det ikke virker med SP2. Dette pga at MS har en feil i kodinga. Hadde store problemer med dette på mitt første SATA HK med ATi chipset, men det virket uten problemer med SP1. Lenke til kommentar
1915 Skrevet 5. mars 2007 Del Skrevet 5. mars 2007 Som jeg ser i tråder og slikt til m0zzdart. så har vi faktisk samme pc =) jeg sliter med det samme som han. jeg har SATA disker ja. jeg har en windows xp pro cd med SP2. men jeg har ikke noe cd med SP1. og jeg trenger jo SP2 etterpå uansett!? da må jeg jo kjøpe en plate med sp1 på!? eller!? jeg er litt forvirra. er det ikke mulig å finne den driveren på nette og legge den på disketter og prøve å boote fra disket!? Lenke til kommentar
dhjerp Skrevet 5. mars 2007 Del Skrevet 5. mars 2007 Jeg trodde dette kun gjaldt for versjoner før SP2 og at det ble rettet i SP2. Selv bruker jeg en versjon uten SP og må legge inn sata drivere via diskett. Det skal være mulig å laste den ned og lagre på en diskett. Søk på navn harddisk/hovedkort +driver +sata. Lenke til kommentar
karakas Skrevet 6. mars 2007 Del Skrevet 6. mars 2007 Ja, de rettet det meste i SP2, men det er noen småfeil som ikke ble rettet, var noe styr med at atiidesomethingsomething var i feil mappe eller noe sånt. Hadde dette problemet med mitt "Sapphire" Radeon Xpress 200 kort og det var ett makkverk å finne skikkelige drivere til den SATA-kontrolleren, men om du finner til ditt kort er det bare å hive disse på en diskett og installere iveg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå