Plecto Skrevet 3. mars 2007 Del Skrevet 3. mars 2007 (endret) Redigerer en lang film med Avid Liquid for tiden og her om dagen følte jeg det var tid for en formatering. Passet godt på alt som hadde med liquid å gjøre, inkludert en 10-15 FullDV avi filer som hører til filmen vi lager (liker å eksportere filmen del for del). Alt dette lå på en egen partisjon som ikke ble rørt under formateringen. Nå er det en god del av disse filene som ikke fungerer! Det står at de er 0kb store og jeg aner ikke hvorfor. Jeg har installert k-lite media codec pack og greier og pcen min er virusfri. Hva kan føre til at en del av uavhengige avi filer slutter å fungere? De var fint opperative før pcen ble formatert. Endret 5. mars 2007 av Hektor123 Lenke til kommentar
Semikolon Skrevet 3. mars 2007 Del Skrevet 3. mars 2007 er du sikker på at dei vart kopierte som dei skulle? at alt gjekk som det skulle? viss du ikkje har lagt nåke inn på partisjonen du hadde dei på før er det fult mulig å gjenopprette dei orginale filene. Lenke til kommentar
Plecto Skrevet 3. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2007 Neinei, videofilene lå på en egen partisjon og har aldri vært rørt. Jeg har 4 partisjoner, C partisjonen er okupert av windows mens de andre er lagringspartisjoner. Mediafilene til Liquid samt disse videofilene lå på en egen partisjon. Lenke til kommentar
Plecto Skrevet 5. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2007 Ikke noe hjelp å få? Jeg har det man kan kalle en krise her Filene er på 0 kb så hele partisjonen er blitt en del mindre enn den var. Er det bare en misstolkning fra windows sin side eller er virkelig materialet borte? Lenke til kommentar
1915 Skrevet 5. mars 2007 Del Skrevet 5. mars 2007 Feilpostet!? Hva har dette med Windows å gjøre!? 1915 Lenke til kommentar
.dat Skrevet 5. mars 2007 Del Skrevet 5. mars 2007 Gjorde du selve formateringen i Windows? isåfal prøv å still pcen en dag tilbake i sikkerhetsmodus ved bruk av gjenoppretting. Er ikke sikker på om den kan stille tilbake en format eller ikke, men det er jo lov å prøve. Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 5. mars 2007 Del Skrevet 5. mars 2007 Det kan du ikke .dat, ihvertfall ikke sist jeg sjekket Du kan alltids prøve å legge inn en linux-distro, og så se om den finner noe annet, men tviler. Lenke til kommentar
Plecto Skrevet 5. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2007 Feilpostet!? Hva har dette med Windows å gjøre!? Jeg har windows og problemet er ikke knyttet til noe spesielt program. Lenke til kommentar
Plecto Skrevet 5. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2007 (endret) Hvis noen kunne sett på den fila i vedlegget så hadde kanskje det hjulpet litt. Et eller annet er galt Hit1.mp3 Endret 5. mars 2007 av Hektor123 Lenke til kommentar
Semikolon Skrevet 5. mars 2007 Del Skrevet 5. mars 2007 Feilpostet!? Hva har dette med Windows å gjøre!? 1915 8086250[/snapback] rette måten å få respekt på. fjortiss men tilbake til hektor... om partisjonen med videofilene ikkje vart rørt under formateringa er dette veldig rart. er du sikker på at filene virkelig låg der dei låg? kan det ha vert at dei kun låg i ei midlertidig fil for videoredigeringsprogrammet ditt? eg fåreslår at du prøver å google problemet, bruk nøkkelord som videoredigeringsprogrammet ditt og problemstilling. du kan og prøve å legge inn spørsmål på ei større internasjonal side, som for eksempel http://www.experts-exchange.com eller du kan prøve et program eg har brukt når eg har bæsja på leggen, r-studio. Lenke til kommentar
Semikolon Skrevet 5. mars 2007 Del Skrevet 5. mars 2007 Hvis noen kunne sett på den fila i vedlegget så hadde kanskje det hjulpet litt. Et eller annet er galt 8086802[/snapback] ehm, mp3? Lenke til kommentar
Plecto Skrevet 5. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2007 (endret) ehm, mp3? Mhm? Har forresten undersøkt litt her. Var litt for rask i konklusjonen da jeg sa at kun filer som er brukt i redigeringsprogrammet mitt er utsatt, det er det ikke. Hele harddisken faktisk. Har ikke testet noe annet enn video og lydfiler, men ca 20% av filene fungerer ikke. Jeg spilte av en mappe med en haug med lydfiler fra cs i wmp, helt tilfeldige filer fungerte ikke, veldig rart det her. Panikken spredde seg også da jeg så at også hovedfilene (selve mediafilene i programmappa til Avid) også er skadet :S Dette er helt katastrofe hvis jeg ikke får fikset dette. Får vi ikke denne filmen ferdig trur jeg jeg må søke hjelp hos psykiater e.l. Hadde også et warcraft 3 spill liggende på harddisken. Dette fungerte fint så det ut til, gikk ann å spille det i alle fall. Om det er tilfeldig eller om det er kun mediafiler som er utsatt vet jeg ikke. Har tenkt litt på virus, men det står at mcafee er 100% oppdatert og den fant ingenting etter et søk :S Endret 5. mars 2007 av Hektor123 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå