Gå til innhold

gaming pc... trenger Hjelp til å velge deler.

Anbefalte innlegg

vurderer å kjøpe meg en gaming pc.

skjermkort med støtte for directX 10 kunne jeg tenkt meg.

AMD 64 X2 sokket AM2. (det ser ut som de er litt billigere enn intel)

2 gb ram ihvertfall.

500gb hdd

noe sånt, dere får sette opp et bra oppsett til meg. budsjett er sånn cirka 10000. kan kanskje presse opp i 12000-13000.

Endret av morgan_kane
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg hadde gått for Intel Core 2 duo..Intel er ligger mye lenger foran AMD nå...jeg har selv Core 2 Duo e6600..funker perfekt...menne kom med en pris...vanskelig å sette sammen en pc når man ikke vett hvor langt du vil gå...

Lenke til kommentar
Om budsjettet er stramt ville jeg istede kjøpt en 250gb disk foreløpig og lagt pengene i en Intel prosessor, for så senere å kjøpe en 250 gb til om nødvendig... :p

8071590[/snapback]

det ville jeg og , 250gig er faktisk en del ,, spørs hva man gjør på datan da ..

kan du gi en anntydning til hvor mye penger du skal bruke ? vansklig og lage oppsett uten det ,

Lenke til kommentar

Les igjennom Retningslinjene for denne kategorien.

Disse er også tydelig nemt i toppen av denne kategorien, samt at de ligger som eneste annonsering/sticky i denne kategorien!

En god emnetittel er en tittel som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese tittelen. Emnetittelen i denne tråden er ikke godt nok, om ikke dette blir endret slik at det er lettere å forstå hva slags informasjon tråden omhandler vil denne bli stengt! Vennligst forsøk å tenk på dette neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Vennligst ikke kommenter dette innlegget, men rapporter gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..)

Lenke til kommentar
jeg hadde gått for Intel Core 2 duo..Intel er ligger mye lenger foran AMD nå...jeg har selv Core 2 Duo e6600..funker perfekt...menne kom med en pris...vanskelig å sette sammen en pc når man ikke vett hvor langt du vil gå...

8070997[/snapback]

Du bør være klar over at det ikke er så enkelt som at Core 2 Duo uansett er best. Sjekk denne: AMD Athlon 64 X2 5400+ sokkel AM2 2095 kr. Denne yter ganske likt med FX-62, som gjennomsnittlig ligger ganske likt med E6600 i 32bit (untatt encoding), og er noe bedre i 64bit. I forhold til prisen er faktisk denne mer for pengene enn E6600.

Jeg er på ingen måte AMD-fan, men her og nå tilbyr denne mest for pengene. For noen måneder siden tilbød E6600 mest for pengene.

Lenke til kommentar

8070997[/snapback]

Du bør være klar over at det ikke er så enkelt som at Core 2 Duo uansett er best. Sjekk denne: AMD Athlon 64 X2 5400+ sokkel AM2 2095 kr. Denne yter ganske likt med FX-62, som gjennomsnittlig ligger ganske likt med E6600 i 32bit (untatt encoding), og er noe bedre i 64bit. I forhold til prisen er faktisk denne mer for pengene enn E6600.

Jeg er på ingen måte AMD-fan, men her og nå tilbyr denne mest for pengene. For noen måneder siden tilbød E6600 mest for pengene.

8074024[/snapback]

Tja... hvis du ikke har tenkt å klokke noe så kan jeg være enig med deg.

Men skal han overklokke noe så er fremdeles core 2 duo det desidert beste valget.

Vinci

Lenke til kommentar

komplett gamer a20

Cooler Master Centurion 534, Sort,

NorthQ 4775-500BULK, ATX 500W, 120mm

MSI K9N SLI Platinum,nForce 570 SLI,ATX,

AMD Athlon 64 X2 5200+ 2.6GHz Socket AM2

Corsair Value S. PC4200 DDR2 1024MB

XFX GeForce 7900GS 525M 256MB GDDR3,

Samsung SpinPoint T166 500GB SATA2

Samsung DVD-brenner SH-S182D IDE

USB2 multikortleser 3.5" sort/sølv,

Creative SB X-Fi XtremeGamer

Logitech Deluxe 250 Keyboard NO

Creative SBS380,

Logitech OEM Optical Wheel Mouse Black

Microsoft Windows Vista Home Premium

Garanti 3 år - Sende inn

Support Komplett.no - Komplett sin

så litt på den, er det noe som burde byttes for besdre ytelse i spill. er helt idiot når det gjelder datadeler.

Lenke til kommentar

Ikke velg den strømforsyningen fra NorthQ, velg heller en god fra Hiper, Forton/Source, Seasonic, MIST eller Tagan.

Skjermkort som støtter DirectX 10: Asus GeForce 8800GTS 320MB GDDR3, HDCP, PCI-Express, 2xDVI-I, Tv-Out, 320bit 2495 kr

8070997[/snapback]

8074024[/snapback]

Tja... hvis du ikke har tenkt å klokke noe så kan jeg være enig med deg.

Men skal han overklokke noe så er fremdeles core 2 duo det desidert beste valget.

Vinci

8074129[/snapback]

Ja til overklokking er Core 2 Duo ganske suverene. Endret av efikkan
Lenke til kommentar
hvilken ram og hvilken strømforsyning burde jeg ta.

8074401[/snapback]

Av minne kan du velge DDR2-800 CL5/CL4 om du ikke skal overklokke, om du skal overklokke er CL4 eller CL3 bra.

God strømforsyning til god pris: Hiper Strømforsyning ATX 530W Sort, 120mm Vifte, 2xSATA, 2XPCI-E, 20/24pin 598 kr

Kraftigere: Hiper Type-R 580W Sort, 2 Vifter, Silent 18db, 4xSATA, ATX, SLI, 20/24pin 849 kr

Lenke til kommentar

komplett gamer a20

Apevia X-Cruiser, Sort med Vindu, 2x80mm Blå LED-Vifter (Uten Strømforsyning)

Hiper Strømforsyning ATX 580W Sort, 18dB 120mm Vifte, 4xSATA, 2XPCI-E, 20/24pin

MSI K9N SLI Platinum,nForce 570 SLI,ATX,

AMD Athlon 64 X2 5200+ 2.6GHz Socket AM2

Crucial DDR2 PC5300 2048MB CL5 Kit w/two matched DDR2 PC5300 1024MB CL5

Gainward GeForce 8800GTS 640MB GDDR3, PCI-Express, "BP8800GTS-640M-TV-DD

Samsung SpinPoint T166 500GB SATA2

Samsung DVD-brenner SH-S182D IDE

USB2 multikortleser 3.5" sort/sølv,

Creative SB X-Fi XtremeGamer

Logitech Deluxe 250 Keyboard NO

Creative SBS380,

Logitech OEM Optical Wheel Mouse Black

Microsoft Windows Vista Home Premium

Garanti 3 år - Sende inn

Support Komplett.no - Komplett sin

slik ser det ut foreløbig. kr 13391

mangler skjerm

Lenke til kommentar

Om du vil spare inn litt penger så kan du nok velge et billigere hovedkort og/eller bruke lydkortet på hovedkortet (som er mer enn godt nok om du ikke har et veldig bra lydanlegg). Pengene kan du legge i litt bedre cpu.

Ellers ser det bra ut.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...