loathsome Skrevet 3. mars 2007 Del Skrevet 3. mars 2007 Hei, Er det bare meg som hører en høyfrekvent lyd ved ca. alle bærbare maskiner jeg er borte i? Jeg er sikker på at dette kommer fra CPUen. Min søster har en HP med en Celeron CPU, og den gir fra seg en høyfrekvent lyd ved lav CPU-bruk. Selv har jeg en Sony Vaio, og den gjør akkurat det samme, men kun når den kjører på batteri. Straks jeg gir CPUen litt å bryne seg på, slutter denne lyden. Til slutt har min venn en Acer-maskin. Den har nøyaktig samme symptomene som meg; Whine ved batteri og lav cpu-bruk. Min MacBook Pro hadde også dette. Det er veldig kjent når det kommer til bærbare Mac-maskiner. Løsningen er altså å gi CPU noe å gjøre. Til min MBP brukte jeg noe som kalles "ShhMBP", og lurer på om det finnes noe lignende til Windows-maskiner? Det er jo ikke verre en å lage et lite program som ligger skjult i bakgrunnen og konstant bruker 1-2% av CPUen (er ikke sikker på hvor mye, skal eksperimentere litt med dette) Hvordan er det med deres maskiner? Opplever dere det samme? Prøv dere litt fram; Ut med strømmen og legg øret ned til tastaturet. Jeg er veldig sensitiv for slike lyder, så jeg hører de desverre for godt. Min søster merker de ikke en gang loathsome+ Lenke til kommentar
mandela Skrevet 3. mars 2007 Del Skrevet 3. mars 2007 jeg vet hva du mener, det kan være flere mulige årsaker, vet at enkelte hovedkort produserer slik lyd, hos meg er den rundt vifta et sted (ikke der hvor cpu er), men har også lest et eller annet sted at noen sporet lyden tilbake til cpu og at det hadde noe med sleepstates å gjøre. Ved å deaktivere disse forsvant lyden, men også deler av batteritiden.. Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 4. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2007 Hvordan deaktiverer man "sleepstates"? Og vet du om en måte å kunne bruke et par prosent av CPUen? Lenke til kommentar
mandela Skrevet 4. mars 2007 Del Skrevet 4. mars 2007 fant siden hvor jeg leste det: http://forums1.itrc.hp.com/service/forums/...hreadId=1094320 selv får jeg høyfrekvent lyd ved rulling (scrolling) i nettleseren, men det plager meg ikke nok til å gjøre noe med det Lenke til kommentar
Kaksa Skrevet 4. mars 2007 Del Skrevet 4. mars 2007 fant siden hvor jeg leste det: http://forums1.itrc.hp.com/service/forums/...hreadId=1094320 selv får jeg høyfrekvent lyd ved rulling (scrolling) i nettleseren, men det plager meg ikke nok til å gjøre noe med det 8078514[/snapback] Når eg bruker ørepropper, da opplever eg lyder, nesten som om dei kjem frå harddisken... Lenke til kommentar
Fjonisen Skrevet 4. mars 2007 Del Skrevet 4. mars 2007 selv får jeg høyfrekvent lyd ved rulling (scrolling) i nettleseren, men det plager meg ikke nok til å gjøre noe med det 8078514[/snapback] Det får jeg også iblant. Underlig -- kan ikke helt skjønne hva som er så spesielt med akkurat scrolling.. Lenke til kommentar
zipuz Skrevet 4. mars 2007 Del Skrevet 4. mars 2007 På min pc er det motsatt, den lager en del høyfrekvente lyder når jeg plugger i strømmen :/ Når det gjelder scrollingen virker det som lyden opphører akkurat i det jeg scroller Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 4. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2007 Har i hvert fall funnet en midlertidig løsning. Etter litt Googling fant jeg ut at det er MANGE som har dette probemet. Last ned RMClock, og under "Management" setter du "Run HLT command when OS is idle" på. Restart programmet, og lyden er vekke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå