Stian89 Skrevet 3. mars 2007 Del Skrevet 3. mars 2007 Hei, har nettopp installert soldier of fortune under ubuntu 6.10, men lyden funker ikke. http://www.lokigames.com/products/sof/ Når lyden skal initialiseres får jeg følgende: ------- sound initialization -------bad type 0x0 for device open /dev/dsp: Device or resource busy CDAudio_Init: found /dev/cdrom CD audio initialized Noen som har peiling på hva jeg kan gjøre med dette? Lenke til kommentar
Paull Skrevet 3. mars 2007 Del Skrevet 3. mars 2007 Du kan ta 'lsof /dev/dsp', så ser du hva som holder devicen busy. Så kan du avslutte hva det enn er Lenke til kommentar
9001 Skrevet 3. mars 2007 Del Skrevet 3. mars 2007 Installer alsa-oss pakken og start spillet med aoss fremfor spillets kjørbare fil, f.eks: aoss /usr/local/bin/sof. Lenke til kommentar
Stian89 Skrevet 3. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2007 lsof gir meg desverre ingen output. Ved bruk av aoss, hører jeg litt spraking i høytalerne når spillet starter, men ingen fungerende lyd - derretter krasjer spillet ved første menyvalg jeg trykker på. X fryser også, ctrl-alt-backspace funker ikke, og jeg må bare skru av maskinen ved å holde inne power-knappen. Lenke til kommentar
olear Skrevet 3. mars 2007 Del Skrevet 3. mars 2007 Så lenge du har alsa-oss installert tar ALSA seg av dette, alsaoss skal ikke være nødvendig. Sørg for at alle programmene bruker ALSA, hvis du kjører ESound eller lignende også sørg for at disse bruker ALSA. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå