AndersT2 Skrevet 3. mars 2007 Del Skrevet 3. mars 2007 Vil det skape noe problem å omgjøre en ekstern harddisk fra FAT 32 til NTSF format, slik at jeg kan få plass til en fil over 4 GB? Eller er det bare å formatere på vanlig måte. Burte jeg da ta full formatering, eller holder det med hurtigformatering? Lenke til kommentar
Beaumont Skrevet 3. mars 2007 Del Skrevet 3. mars 2007 Vil det skape noe problem å omgjøre en ekstern harddisk fra FAT 32 til NTSF format, slik at jeg kan få plass til en fil over 4 GB? Eller er det bare å formatere på vanlig måte. Burte jeg da ta full formatering, eller holder det med hurtigformatering? 8068627[/snapback] command prompt eller fra run/kjør på start-menyen. Eksempel: For å konvertere stasjon D: fra FAT32 til NTFS skriv: CONVERT D: /FS:NTFS Da mister du ingen data som ligger på disken, har gjordt dette selv. Det optimale er da å formatere. Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 3. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2007 Vil det skape noe problem å omgjøre en ekstern harddisk fra FAT 32 til NTSF format, slik at jeg kan få plass til en fil over 4 GB? Eller er det bare å formatere på vanlig måte. Burte jeg da ta full formatering, eller holder det med hurtigformatering? 8068627[/snapback] command prompt eller fra run/kjør på start-menyen. Eksempel: For å konvertere stasjon D: fra FAT32 til NTFS skriv: CONVERT D: /FS:NTFS Da mister du ingen data som ligger på disken, har gjordt dette selv. Det optimale er da å formatere. 8068675[/snapback] Det er ikke noe problem å miste filene på disken. Den er helt ny og tom Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 3. mars 2007 Del Skrevet 3. mars 2007 I såfall bør du formatere så slipper du å få 512 Byte clusters, noe som vil gjøre disken tregere. Hurtig formatering holder. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå