Gå til innhold

støtte for directX 10?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
bruker denne posten til å stille et spørsmål jeg istede for å lage en ny en... Er det bare de nye 88oo serien som støtter dx10 nå? og MÅ man ha vista for å få fult utbytte av det?

8074650[/snapback]

For tiden kun 8800-serien ja, flere er på vei.

Ja, det er kun Vista som har støtte for DX10, I XP vil du kun kunne kjøre DX9 med kortene

Lenke til kommentar

Det stemmer. Kortene kjører DX9 flott, selv har jeg GTX og et fungerer som en drøm i de fleste spill. DX10 kommer bare til Vista, og skal visstnok gi mange ganger raskere 3D-ytelse enn DX9! Det var snakk om å lage DX10 til XP også, men planene ble skrinlagt, antakeligvis fordi det ville blitt mindre attraktivt for spillere å oppgradere til Vista, og Vista trenger noen andre trekkplastere enn godt utseende og noen andre fiffige funksjoner for at folk skal ville kjøpe det. Vista krever jo en god del av PCen, og da blir det naturlig nok "mindre" igjen til å kjøre spill og programmer. Pr i dag er ytelsen på DX9-spill omtrent lik på XP og Vista (XP ligger litt foran i de fleste målinger), ikke alle drivere/spill er oppdatert for Vista. Det har enda ikke kommet noen DX10-spill, men de er rett rundt hjørnet. Selv gleder jeg meg veldig til World in Conflict.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...