Arne_F Skrevet 3. mars 2007 Del Skrevet 3. mars 2007 (endret) Hei! Jeg er på flyttefot nå, og mtp. rominndelinen, passer det seg ikke med kablet nett. Derfor må jeg gå til anskaffelse av et trådløst nettverkskort. Over til spørsmålet: finnes det et trådløst nettverkskort med svært god stabilitet og ytelse? God rekkevidde er selvsagt også et pluss. Jeg har denne routeren, hvis det har noe å si. - Rune Endret 3. mars 2007 av Rune_F Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 3. mars 2007 Del Skrevet 3. mars 2007 Hvis du skal ha god rekkevidde, så kan du kjøpe en Linksys WRT54GL router. Med hyperwrt firmware ( www.thibor.co.uk ) i klientmodus kan du bruke den til å koble opp mot nettverket med bra signal. Lenke til kommentar
Arne_F Skrevet 3. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2007 Som sagt, er jeg på jakt etter et nettverkskort; ikke en router. Men takk allikevel! Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 3. mars 2007 Del Skrevet 3. mars 2007 Regner med at du skjønte at routeren skulle brukes som klient og ikke router. Skal du skaffe deg nettverkskort så kan du gjerne kjøpe noe rimelig. Det er liten forskjell på de forskjellige. Har brukt dette http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=301248 til 295.- uten problemer (ping <1ms til router) Lenke til kommentar
Zenit Skrevet 4. mars 2007 Del Skrevet 4. mars 2007 Kjøpte nylig det kortet her: http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...aspx?plid=15846 Det er ganske billig, men har Atheros brikkesett (det står feil på websida). Pleier å velge kort med Atheros da disse pleier å fungere stabilt og er godt støttet i andre OS enn windows. Akkurat dette kortet var dog ment for windows xp, og har hittil fungert utmerket der det ble installert. Softwaren som følger med for å sette opp nettverk og er også fin og oversiktlig. Lenke til kommentar
Arne_F Skrevet 7. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2007 Jeg tror at jeg går for CNet-kortet. Takk for hjelpen! Lenke til kommentar
GizmoRonimo Skrevet 7. mars 2007 Del Skrevet 7. mars 2007 Nå er min erfaring at like barn leker best... Hva med D-Link Wireless 108G/MIMO PCI? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå