Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

deler til derbi..

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har derbi jeg og (GPR) , simringene på mine med gjikk , skal snart på service å få det fikset gratis. motorene til derbi er bedre en AM6 , grunnet at de egentlig er 80ccm motorer med 50 ccm sylinder , så med andre ord har de en veiv , girkasse og clutch som er beegnet for 80 ccm , og de komponentene der er vesentlig bedre en på AM6

(Am6 er motoren som sitter i ca alle andre mopeder )

håper svarter var til hjelp , og derbi er kvalitet !

Lenke til kommentar
Har derbi jeg og (GPR) , simringene på mine med gjikk , skal snart på service å få det fikset gratis. motorene til derbi er bedre en AM6 , grunnet at de egentlig er 80ccm motorer med 50 ccm sylinder , så med andre ord har de en veiv , girkasse og clutch som er beegnet for 80 ccm , og de komponentene der er vesentlig bedre en på AM6

håper svarter var til hjelp , og derbi er kvalitet  !

8072771[/snapback]

Så du sier at hvis jeg setter på MHR på Derbi clutch og veiv så går det kjempe bra ?

annen effektkurve mtp turtall, men piss meg i øret om det går lenge..

kjøp deg senda du, greie mopper..

Lenke til kommentar

håper svarter var til hjelp , og derbi er kvalitet  !

8072771[/snapback]

Så du sier at hvis jeg setter på MHR på Derbi clutch og veiv så går det kjempe bra ?

annen effektkurve mtp turtall, men piss meg i øret om det går lenge..

kjøp deg senda du, greie mopper..

8073237[/snapback]

Nei jeg tviler på at MHR går bra på derbi sin orginale veiv , for 80cc sylinderen som motorene er laget for er vel neppe i nærheten så agresive som MHR. Men tror clutchen skal klare seg bra.

btw så skal derbi veiva tåle max 14K etter det jeg har hørt.

Lenke til kommentar

ja, jeg har merket at folk sier at motorne er ganske bra. Men det jer er redd for er visst deler går i stykker.

De sier at det kan ta opptil flere måneder før man får de, og det er kjipt visst du er midt i sommern. :hrm:

Lenke til kommentar
ja, jeg har merket at folk sier at motorne er ganske bra. Men det jer er redd for er visst deler går i stykker.

De sier at det kan ta opptil flere måneder før man får de, og det er kjipt visst du er midt i sommern.  :hrm:

8074323[/snapback]

eneste på derbi som kan vere problemet er sim ringene i demperene , og at noe av det elektriske fucker seg litt opp, men de delene får du tak i mange plasser , må ikke være derbi liksom :p

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
  • 2 år senere...

har hatt på 85cc sylinder (60millimeter om jeg ikke husker feil) i snart 2 år uten feil! så er bare og kjøre den inn ordentlig så holder det evig! elektrisk er litt dårlig på disse mopedene men er brukans viss mopeden ikke står ute i rein pga irr på ledningner osvosv, har ikke hatt store problemer med min derbi senda 04 mod :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...