Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Forresten!

Vi må jo ha et program hvor vi viser ulike filmer laget av folk på forumet. Tenker da spesielt på alt som ligger i Videokritikk-kategorien. Så kan vi ha korte intervjuer med noen av de som har laget filmene også, vips har vi et nytt program på 30min :D

8094522[/snapback]

 

Jeg regner med jeg får vært med da? Mtp. at jeg har postet litt i den kategorien :cool:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det jeg ser for meg er en roterende pausetid på 30 minutter.

15 minutter av disse kan eksempelvis være en visning av programmet; hva skal skje på Lanet, når og hvor og ikke minst hva skal skje på XTV. Om vi skal ha reklame, kan dette også komme for eksempel hvert andre minutt.

 

5 minutter kan bli brukt til statistikk, for eksempel hvor mange medlemmer som er pålogget daglig, hvor mange bruker de forskjellige nettleserne, hvor mange lesere har gamer.no, innlegg per dag etc. masse forskjellig statistikk kan puttes inn på disse 5 minuttene.

 

10 min hvor det blir vist arbeider av medlemmer på forumet. Hente mange bilder på forumet (visuell kreativitet er det jo mye å hente) og sette det i gang som en lysbildefremvisning?

 

Så et sendeskjema i pausen kan være:

 

Program: 2 minutter

Reklame: 1 minutt

Program: 2 minutter

Reklame: 1 minutt

Program: 2 minutter

Reklame: 1 minutt

Program: 2 minutter

Reklame: 2 minutter

Program: 1 minutt

 

Statistikk: 20 sekunder for eksempel per graf, søylediagram eller hva det nå måtte være. Helt til det er gått 5 minutter

 

(Kanskje putte inn 2 minutter med "program" her?)

 

Arbeider: 10 minutter, 10 sekunder per bilde.

Endret av The Strategy-player
Lenke til kommentar

Godt poeng Preben!

 

Brukerverker kan jo være en god idé, det er noe vi kan se nærmere på. Jeg liker ideen om statistikk, kanskje ikke om nettleserbruk, men antall lesere på HW/Gamer/Akam, antall forumbrukere pålogget på det meste i dag osv. Program må selvfølgelig inn der. Er jo mye mulig at det er en del her som kan flettes sammen også.

 

Og reklame er noe det blir ja, da blir Claes glad.

-------------------------

En ting til: SkyMarshall må jo lage lydspor til vignetter og sånn :cool:

Lenke til kommentar

Det lureste er kanskje å få SkyMarshall til å begynne med det samme, du så hvordan det gikk på HW -filmen :p

 

Kom forresten på at om vi skal ha brukerarbeider må vi kanskje spørre først og jeg vil anta at vi blir nødt til å redigere inn kallenavnene til de som har laget dem. Men dette arbeidet kan muligens jeg gjøre.

 

Tenkte først at filmer og kunne puttes inn der, men det blir nok dumt. Så det kan være et eget program. Foreslår at programmet kan vare 45 minutter, grunnen til dette er fordi vi kan få vist flere arbeider og i tillegg vil vi ha god til til å intervjue de som står bak filmen.

 

Husker ikke helt hvor mange dager det er, men blir vel 4? Kan ha et program som heter "Forumnytt" hvor vi tar for oss et kvartal hver dag. Hva skjedde første kvartal 2007? Eller hva skjedde mellom April og slutten av Juni? Om den nye forumportalen blir ferdig nå i Mars, kunne det blitt tatt opp i første program, hvor vi blant annet snakket med Dotten (som fikk ideen) og noen andre. I det siste programmet, snakker vi om hva som kommer til å skje videre i året, hva tror for eksempel Jarmo om de siste månendene i året? Hva vil skje på diskusjon.no?

 

Og om det er noen vi vil ha som gjester men at de ikke kommer, kan vi jo bare ta et telefonintervju i stedet.

Endret av The Strategy-player
Lenke til kommentar
Og om det er noen vi vil ha som gjester men at de ikke kommer, kan vi jo bare ta et telefonintervju i stedet.

8096357[/snapback]

Vi er den nye garden.

Webcam er gøy på intervjuer.

 

 

Men den sammenligningen med Oslo TV var grei Kenneth. Selv om det programmet suger kan oppsettet deres duge.

Lenke til kommentar

Dette er en flott ide og et flott initiativ.

 

Det er bare til å ta kontakt om det er noe man trenger hjelp til, dog har jeg litt mye å henge fingrene i. Kan jo alltid kapre en fregatt til å kringkaste det hele. Kan jamme ut NRK sendingene på østlandet til fordel for HWX-sending. :wee:

 

Men det ville vel kostet meg jobben min. Uansett, jeg kan sikkert hjelpe til om det trengs, spesielt med administrative gjøremål om det skulle dukke opp noe. Men det blir nok heller en mer tilbakeholden rolle.

 

Uansett, så lykke til og kudos for initiativet. Og ros til alle de som melder seg på for å bidra, slikt initiativ er hva som gjør forumet til det som det er :thumbup:

Lenke til kommentar

Innlegget til Dotten overbeviste meg ytterligere om at han må være med på en måte.

 

Han kan snakke om:

 

Forumportalen (var han som satte i gang ideen)

Alle trådene han holder orden på

Hvordan det er å være moderator

Snakke om krimmene sine

Hvordan det er å være han til vanlig (det kunne evt. vært et innslag hvor han tar med seg et kamera (trenger ikke være så bra) på jobb (spørs jo om det er lov siden det er i forsvaret og slikt men) hvor han forteller om hvordan han er "ute i den virkerlige verden.

 

Det sistnevnte kan uantsett være en form for daglig ting. En forumbruker skal fortelle om sin hverdag, sin jobb osv, hvordan fungerer hun/han ute i den virkerlige verden?

 

Hva med et møte i April/Juni?

Endret av The Strategy-player
Lenke til kommentar

Selvfølgelig, det er jeg fullt klar over inni hodet mitt her, men samtidig må vi passe på å vise profilerte brukere og, ellers tror jeg faktisk vi kan miste seere. Om ikke store handlinger i løpet av et år blir dekket, fordi de store handlingene har med profilerte brukere å gjøre, da tror jeg noen blir skuffet. Krimmen din er nok en av disse store "happeningene" og noe jeg mener er obligatorisk å få dekket på en måte om vi velger å ta for oss forumåret i et program hver dag.

 

Og du skal forresten bli overrasket over hvor mange spørsmål brukere har til moderatorer, du har vel opplevd en del av spørsmålene selv, men jeg tror mange føler de mangler svar på dem og de ønsker og å høre hva moderatorer syns om forumet og brukere generelt.

Lenke til kommentar

Stemmer for lørdagen, men kan jeg overnatte hos deg en natt Kenneth? :p

 

Kommer selvfølgelig an på hvor lenge møtet varer og når det begynner, men har ikke nødvendigvis mulighet til å komme meg tilbake igjen samme dag. Og om vi skulle møttes, måtte nok noen geleidet meg til Hardware.no sine lokaler fra Oslo S.

Lenke til kommentar
Og om vi skulle møttes, måtte nok noen geleidet meg til Hardware.no sine lokaler fra Oslo S.

8107547[/snapback]

Det kunne jeg fått til. ;)

Hvis Kenneth klarer å skaffe plass der, så...

 

Men vi burde ha en møteplan før vi samles. Så vi ikke blir sittende uten å ha noe å si.

Lenke til kommentar
Og om vi skulle møttes, måtte nok noen geleidet meg til Hardware.no sine lokaler fra Oslo S.

8107547[/snapback]

Det kunne jeg fått til. ;)

Hvis Kenneth klarer å skaffe plass der, så...

 

Men vi burde ha en møteplan før vi samles. Så vi ikke blir sittende uten å ha noe å si.

8108111[/snapback]

Hehe.

 

"Vel, øh, da var vi samlet her i dag da... alle mann... Jeg er Kenneth

 

*etter 10 minutter med stillhet*

 

jah.. Kaffe noen?"

 

Jeg skriver opp en god del ting som kommer frem i denne tråden, så om vi ikke finner noe med en gang er det masse forslag som står i det dokumentet som vi kan snakke om. Men regner med at Kenneth er kvalifisert nok til å lede et møte og finne noe å snakke om.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...