Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En kamerat av meg MGK har sendt søknad nå, og håper dere tar ham inn. Vi to sammarbeider godt da vi har gått i klasse en del år. Martin er dessuten reltativt flink med filming og redigering. Han kommer også til å kunne hjelpe til med det redaksjonelle.

 

Snorre :)

Lenke til kommentar

Av ren erfaring så trengs det 1 live team og 1 reportasje team, + en jævlig god leder

 

Live teamet består som regel av 1 scene cam , 1 grav cam , (gjerne med kran) og 1 front the house cam. Med da en klipper og en visuell effects person. Hvor klipperen bruker et live bord , og visuelle effects personen bruker Arkaos VJ system o.l.

 

Alt av logoer og lignende lages på Adobe After Effects eller i Maya.

får og få glidene overganger mellom "hva som skjer på scenen"

 

Reportasje teamet , består som regel av 4 til 6 persjoner ,

2 lyd menn, og 2 fotografer , som går rundt og holder intervju med folk o.l.

2 som redigerer alt sammen ned.. (Det er en helvetes jobb) særlig under stress.

 

 

Men , hvis du tenker på å streeme dette, konkurrerer du da ikke med NRK ?

hvis du derimot tenker på å lage sendinger på Scenen, så er det noe helt annet.

Der slet vi mye under HWlan i fjor :) , ettersom vi ikke hadde noe TV team at all !

 

Andreas M Aanerud ,

Event Vison TG

Event LIVE - HWLAN 06

 

:thumbup:

Lenke til kommentar

Andy^^: Flott du kommer med innspill! Men så må du huske på at det ikke er alle produksjoner som er helt like.

Tre kameraer i studioproduksjonen synes jeg høres greit ut. Et til kan brukes, men det er ikke en nødvendighet. Når det gjelder regien så er det ikke helt avgjort mtp. utstyret. Men vil tro vi trenger en produsent, en bildemikser, en til å styre lyd og en til grafikk og videoinnslag. Som et minimum. Så kan man i tillegg vurdere en script også.

Når det gjelder reportasjene som vil bli lagd tror jeg ikke at fire personer på et team er noe realistisk. Heller flere små team på to personer (en som intervjuer og sørger for lyd, en som filmer).

 

Konkurrere med NRK gjør vi jo egentlig. Men på den annen side, eTV vil jo satse på dette mye mer enn NRK vil (selv om jeg ikke har hørt noe om hva NRK kommer til å stille opp med). Og jeg vil ikke se bort i fra at vi kan levere NRK reportasjer.

Lenke til kommentar

Kenneth skal visstnok sende en e-post til Espen, men personlig ble jeg lei av å vente og tok kontakt med Espen selv :wee:

 

Flere folk, mindre jobb Jurgis, ingen fasit. ;)

Tror ikke det er veldig mange i crewet på nåværende tidspunkt, men den oversikten sitter ikke jeg med, men Kenneth. Det får han svare på.

Endret av TSP
Lenke til kommentar

Jeg har ikke sendt søknad, fordi jeg har ikke lyst til å måtte jobbe hele lanet. Selvsagt vil jeg være med på endel, men det hadde vært fint med litt tid sammen med venner også.

Derfor spurte jeg om det kommer til å bli mye jobbing, og om vi som skal være med får gratis plass blandt de andre :)

Lenke til kommentar
Jeg har ikke sendt søknad, fordi jeg har ikke lyst til å måtte jobbe hele lanet. Selvsagt vil jeg være med på endel, men det hadde vært fint med litt tid sammen med venner også.

Derfor spurte jeg om det kommer til å bli mye jobbing, og om vi som skal være med får gratis plass blandt de andre :)

8580630[/snapback]

Med den innstillingen der vil ikke det å være med i eTV noe for deg. Dette er muligens litt slemt sagt av meg, men det kan virke som om du bare vil være med i crew for å være med i crew ;)

 

@Kenneth: Hvor mange er tatt inn i crew?

Endret av TSP
Lenke til kommentar

Man jobber hardt mens det står på. Men ingen skal måtte gå hele lanet og jobbe 24/7. Man har skiftløsninger som gjør at man får fri til å være med venner, stikke på butikken, sove o.l. selvom man er crew. Crew vil bli sittende på egne plasser, altså ikke ute blant resten av deltagerne.

Lenke til kommentar

Tror dette blir knall å få mer video og interaktivitet innenfor HW LAN ;) eller nå " The eXperience"

 

Men hvis noen av dere har fulgt med på TG og utviklingen av hvor mange crew det har hvert til hva det har blitt, så kan dere fort se innenfor event så var det spesielt 2 crew som ble slott sammen av Balder mørk i forifjord , det var knall ..

Crewene jeg snakker om er Event Vision og Event Production, altså for å sette det sammen i HW lan ord -- Event Live og eTV ;)

 

Tror det er veldig mange med mye kompetangse , men slik vi erfarte så ble det for mye kokker og da for mye søl :p Ha det bare i bak hodet.

 

Selv så kommer jeg til å jobbe på Scenen under HW lan i år som i fjor!

Tror det blir knall :) Serlig som budsjettet er mye bedre :p

 

Noe jeg ser for meg er at vi kan kjøre sammen flere skjermer rundt i hallen , ikke bare på scenen, for og så sette ut feks 1 kvelds og dags sending :) hadde hvert tøfft.

 

Tips til programmer :

 

Været - "Nettverks vær , dvs der hvor nettverket går ned eller er nede så er det storm , og der hvor nettverket er oppe så er det sol ++"

 

Agenten - " 1 persjon som er "The Man" etterhvert som lanet går så skal det gis ledetråder for hvem han er , men det kan bli artigt når 3000 + persjoner skal finne en mann eller kvinne :p "

 

Backstage - " Hva skjer backstage med crew" ( Kansje bare for crew, men en slik produksjon kunne hvert morro og ha ;) )

 

Reality show - "Her kan alt dras inn , men feks under hele lanet , så følder dere noen persjoner hele tia. alt fra når de runker til de ringer mamma ++ "

 

Trengins program - "Alle vet at vi med datamaskiner er late jevler, hvorfor da ikke lage et "trenings program som kan kjøre om morgenen"

 

Søppel TV - "Swish show , Mess TV o.l."

 

Seff så må alt av standard intervjuer med CS helter og BF2 klaner , med snusen stappet godt opp i leppa gjøres noe med !!

 

 

 

Dere har virkelig tatt på dere en jobb ;) Gleder meg :)

 

PS : alt her er skrevet på 10 minutter under en fest på Studenten i Halden... så garanterer ikke for feil eller miss tolkninger.

 

PS 2 : Hvis 7rym kommer , så må vi overtale han til å få med Frøken Norge eller Miss Norway jentene :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...