Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hvis dere har sett den "Discovery" videoen fra TG ett eller annet år, så var den veldig morsom.. Noe lignende hadde kanskje vært noe. Bare et forslag.

 

Videoen ligger på youtube tror jeg..

 

Edit: Minte mer om Animal Planet, men ok..

 

Endret av ErlendRU
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ok. Skal vi først komme fram til hvilke deler showet skal bestå av:

- Videoreportasjer

-Studio

--Intervjuer

--Snakke om ting som skal skje/har skjedd

-Overføring fra compoer og sceneshow

 

 

Vi bør vel først komme på hva vi skal ha med generelt, så kan vi heller lage kjøreplaner, reportasjer og manus etterpå.

Lenke til kommentar
Vi bør vel først komme på hva vi skal ha med generelt, så kan vi heller lage kjøreplaner, reportasjer og manus etterpå.

8078724[/snapback]

You said it.

Hva innslag etc. skal bestå av er noe man kan gjøre redaksjonelt når ting nærmer seg veldig. Nå gjelder det å komme opp med ideer til hva som kan stå på programoversikten, ulike måter å gjennomføre det på osv.

 

(Artig innslag forsåvidt - det var Discovery, ikke Animal Planet.)

Lenke til kommentar
Det hadde nok vært artig med et sånt innslag ja, men å kopiere kjente humorting det er harry.

8078616[/snapback]

Bare for å "rydde opp" så kom jeg på ideen før jeg dro sammenligningen til Rikets Røst, så noen rip-off vil jeg ikke kalle det ;)

 

Utfordringen er å finne en eldre kar som er villig til det.

 

Men det minner meg på en annen ting; vi kan ha dager hvor vi skal finne den eldste, høyeste, klokeste etc. på lanet, for eksempel går man rundt til alle, spør alder, eller kommer bort med et målebånd.

 

Og egne småinnslag som rampestreken, Steffys sprell osv.

 

 

Animal Planet faktisk, nerder kan vel regnes som eget dyr, men får da være måte på :p

Endret av The Strategy-player
Lenke til kommentar

Det er naturlig at sendeflaten(kan jeg kalle det det?) spres utover ettermiddag/kveld ja, er jo da ting skjer, og da folk er våkne. Men sånt som compoer og sånn må jo sendes når det går. Hadde kanskje vært greit å fått hele composendingen av NRK, så kan vi fokusere mer på produksjon av andre ting...

 

Hvor lenge vi klarer vet jeg ikke, men med repriser etc. så blir det sikkert litt. Evt., hvis vi er skikkelig hardcore så lager vi en løsning så alle klipp legges ut som web-TV slik som hos NRK Web-TV.

Lenke til kommentar
Hadde kanskje vært greit å fått hele composendingen av NRK, så kan vi fokusere mer på produksjon av andre ting...

8078874[/snapback]

Hadde egentlig NRK noe opplegg forutenom compoene i fjor? Vi kunne jo mulig fått til ett samarbeid med NRK.

 

Er det egentlig sikkert at de kommer til å være der like mye i år?

Lenke til kommentar

Innslag:

En nerds dag

Finne eldste deltaker

Et crewmedlems dag

Bak kulissene i XTV

Bak kulissene til selve lanet (hvem jobber her, hva gjør de, hva skjer før de på scenen går opp på scenen etc. intervjuer med crewmedlemmer som ikke er så synlige)

Intervju med fedre og mødre, hva syns de? (Kan gjøres når lanet starter, flust av foreldre der da)

 

Innslag kan selvfølgelig og være en daglig ting, for eksempel et crewmedlems dag kan være over flere dager, hvor vi tar og dekker forskjellige medlemmer av crewet.

 

Daglige ting:

Utfordringer

Rampestreken

s sprell

Tabber, dumme ting folk har gjort, men som ikke er noe del i et innslag, kan for eksempel vises under rulleteksten.

Endret av The Strategy-player
Lenke til kommentar

NRK har "stor" satsning på E-sport, tror det er fordi de er pålagt å reflektere alle sider av samfunnet fra stortingets side eller noe sånt. I hvert fall vil de satse på det, og jeg tror de var fornøyd med det som var i fjor, så de kommer nok tilbake.

 

Utfordringen med NRK ligger i at de er veldig glad i eget materiale og vil nødig dele det uten videre. Så da må det isåfall innledes dialog og skrives kontrakter osv. (ikke at det er noe galt i det...)

 

Jarmo: Sponsorer er nok fint ja, det er vel i hovedsak Claes sin oppgave - han har kontakter. Hvem vet, kanskje jeg finner på noe.

Lenke til kommentar
*snapp*

8078953[/snapback]

Mange artige idéer, men sånt kan finnes ut litt senere i prosessen.

 

 

Først får vi finne ut hvordan vi kan få det til.

Utfordringen med NRK ligger i at de er veldig glad i eget materiale og vil nødig dele det uten videre. Så da må det isåfall innledes dialog og skrives kontrakter osv. (ikke at det er noe galt i det...)

8078983[/snapback]

Ja, i fjor sende de jo Nett-TV hele dagen.

 

Greia var bare at de sende ett live webcam ca. hele tiden.

 

 

Jeg tenkte på å ta over noe av den tiden. Så støtter NRK med å legge det på nett.

Endret av Tomat-Ulf
Lenke til kommentar

Ingen typisk LAN partymann, men mer TV derimot..da våkner jeg til liv, hvertfall på den tekniske biten, regner med jeg ender opp som student på Fjernsynsteknikk på lillehammer om ikke for mange årene.

 

Studio og live produskjoner skiller seg for å si det mildt radikalt fra redigerte innslag osv, utstyret på samme måte, og begge krever MYE jobb.

 

Har i flere år vært på ekstremsportveko og sett hvor mye jobb det er å lage en dagens video til visning på kvelden når flere sitter å redigerer sammen.

 

Studio og live sending krever litt annet utstyr enn kamera, billedmixere og kameraer som kan brukes mot dem og nok kabler til å dekke ett relativt stort område for trådløst utstyr til den bruken er DYRT, selv nrk har kun dette trådløst der det er HELT nødvendig, kan man kable det så gjør man det. I tillegg om man skal ta det opp på tape konstant eller lagre det digitalt.

 

Innslagsbiten, hele arbeidsflyten er noe som og må være planlagt ned til minste detalj. Feks. å ha ett par redigeringstasjoner som er satt opp med SAMME programvare så de som ska redigere kan sette seg ned ved den første og ledige. Og så hvordan man skal avvikle innslagene kan være en utfordring.

 

Når man feks. ikke har innslag eller "sendig" fra studio så kan man feks. ha ett kamera med oversiktsbilde over hele hallen, evnt om man feks. fikk ett system som kunne kjørt innslagene automatisk.

 

Selv så har jeg kamera, lys og micer til å gjøre reportasjer, ala det som er innslag på nyheter o.l. og hadde gladelig stilt opp som kamera/redigeringsslave på ett slikt arr.

 

Sponsor messig tror jeg man heller må gå rett på produsentene og ikke butikkene da dette er DYRT utstyr...

Lenke til kommentar
regner med jeg ender opp som student på Fjernsynsteknikk på lillehammer om ikke for mange årene.

8079006[/snapback]

Vi snakkes ;)

 

Da regner jeg med at du stiller deg i rekken av XTV-crew? :)

 

Hvis vi får arealet til det hadde det vært ideelt med dedikerte redigeringstasjoner. Jeg ser for meg tre identiske maskiner på et bakrom med nødvendig utstyr og et vokalboks i kroken hvor man kan spille inn voiceover.

 

Det er sant at det er mye jobb, og for min egen del kan jeg si at jeg antakelig ikke har den erfaringen som skal til for at det skal gå smertefritt. Det jeg derimot vet er at pågangsmot får deg langt. Om vi er flinke nok til å planlegge, lage ting på forhånd og ikke minst at vi er mange nok folk tror jeg vi har en god mulighet til å klare det. Det er 110'000 registerte forumbrukere nå. Det er plass til 2500 i Valhall, da har vi 107'500 som kan være crew. The sky is the limit.

 

Hvordan ting skal løses teknisk vet jeg ikke mye om enda. Jeg lærte meg å bruke en bildemikser i forrige uke liksom... Men jeg vil anta at dette avhenger av hva vi får råd til / sponset / skaffet på andre måter.

 

Idé:

Arrangementet varer i 4 dager(litt kort :( ).

HW, Akam, Gamer, Kulturo, Amobil, HWB...

Hardwarefilmen extended edition: Portrettintervjuer med redaktører.

- Et intervju hver dag.

Lenke til kommentar
Idé:

Arrangementet varer i 4 dager(litt kort :( ).

HW, Akam, Gamer, Kulturo, Amobil, HWB...

Hardwarefilmen extended edition: Portrettintervjuer med redaktører.

- Et intervju hver dag.

8079125[/snapback]

Ett intervju hver dag? Ikke mer?

Det er da mange interessante mennesker der. En aften med Jarmo selger som skidt det.

 

 

Jeg tenker meg en time eller to intensivt show hver dag. Eller hva tenker du angående lengde?

Lenke til kommentar

HWB og HW kan taes sammen Kenneth, det samme med gamer.no og kulturo.no, eller andre kombinasjoner selvfølgelig.

 

Begrunnelse er at HWB er såpass lite og at gamer.no går under slagordet "Spill er kultur", i tillegg er en dem i kulturo opprinnelig fra gamer.no. Hmm, HWB bør kanskje gå under samme dag som akam eller amobil riktignok siden Hw.no er selve hovedtingen og sikkert kommer til å kreve en del plass.

 

Kenneth foreslo at jeg kunne skrive opp ideene mine i et word -dokument, dette skal gjøres, se ikke bortifra at jeg og passer på å skrive opp andres.

Endret av The Strategy-player
Lenke til kommentar
regner med jeg ender opp som student på Fjernsynsteknikk på lillehammer om ikke for mange årene.

8079006[/snapback]

Vi snakkes ;)

 

Da regner jeg med at du stiller deg i rekken av XTV-crew? :)

 

Hvordan ting skal løses teknisk vet jeg ikke mye om enda. Jeg lærte meg å bruke en bildemikser i forrige uke liksom... Men jeg vil anta at dette avhenger av hva vi får råd til / sponset / skaffet på andre måter.

 

8079125[/snapback]

 

Jupp ;)

 

Stiller som sag gjerne med reportasjepakke og meg selv bak kamera/pc, kommer til å bruke inneværende år til å stille opp på slike ting for erfarings skyld.

 

Hvordan det skal løses teknisk er en utfordring, på flere måter. En grunn til at jeg skrev nettopp at et kanskje kan være aktuellt å gå mer rett på produsenter av utstyr enn butikker er nettopp på grunn av hvor omfattende selv en liten tvsendig egentlig er. For å ta ett konkret eksempel så har Canon to kameraer nå som fint kan brukes i flerkamera sammenheng uten å være dyre/vanskelige i bruk og tunge kameraer som stort sett brukes i kamerakjedene for live sendinger.

Lenke til kommentar

TV2 Sumo var fint ja, men da må det lages. Førstemann til mølla. Det er en typisk ting som kunne være fint å hatt klart i god tid på forhånd.

 

Et intervju om dagen ja. Jeg tenker da som et eget program, i tillegg til alt annet. En halvtime i dybden på Håvard Røste burde gjøre seg. Vi må jo ikke heller dele det slik at det er redaktører. Vi kan sette Amund Espelien og Ueland i hver sin stol og få brukere fra hallen inn i studio som spørsmålsstillere.

 

Lengde: Kommer vel an på hva du legger i intensivt show. Av erfaring fra studentradioen vet jeg at det blir bedre kvalitet om man kan komprimere innholdet. Tenkt scenario:

 

7. Oktober:

17:00 Åpningsprogram: 60 min (studiosending med innslag fra ankomst, intervju med crew, video fra rigging osv)

18:00 Åpningshow fra scene: 60min (Flerkamera direktesending uten kommentator)

19:00 Dagens intervju: 30min (Håvard Røste - HW.no)

-------------------

 

Andre dager vil vi ha compoer, flere scenehow, ja det er mye som skjer. Men noe fast hadde vært fint å ha.

 

EDIT:

For å ta ett konkret eksempel så har Canon to kameraer nå som fint kan brukes i flerkamera sammenheng uten å være dyre/vanskelige i bruk og tunge kameraer som stort sett brukes i kamerakjedene for live sendinger.

8079245[/snapback]

Jupp, og et av dem har jeg ved siden av meg nå :cool:

 

:love: Akam :love:

Endret av kennethdammyr
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...