Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Siden HWX skal ha et stort messeområde er det jo ingen problem å få en stand der regner jeg med..

Vi har studio i dette området...

Det var snakk om å sende filmklipp/filmer deltagere sendte inn, da vi ikke hadde noe annet å sende. Det kan da umulig være vanskelig å sette opp en server de kan sende inn filmer til, som så lager en playlist til det programmet som streamer videoen til nett.

 

Min idé var at videoklipp inngikk i et eget program som varte 30min eller noe hver dag. Mens grafiske verker etc. ble vist når det ikke var sending.

 

Kan jo også lage en "Capture the spirit" compo, slik som TG har. Og vise mange gode bilder på nett...

8263608[/snapback]

Ikke dumt. I hvert fall at vi lager det mulig så folk kan sende inn bilder og at de blir vist når det ikke er sending.

 

BTW: Siden er nok ikke lansert, men det faktum at den ligger ute på nettet fritt for alle gjør den ikke intern.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Min idé var at videoklipp inngikk i et eget program som varte 30min eller noe hver dag. Mens grafiske verker etc. ble vist når det ikke var sending.

8264394[/snapback]

Nå er vel ideen om grafiske verker min, mens din ide var program for filmer av brukere... Så du eide ikke begge de ideene ;) . Rett skal være rett :wee:

 

*Sekretær Preben passer på*

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

8094522[/snapback]

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

8095410[/snapback]

Lenke til kommentar
Er ikke den siden intern Dahl? Og ikke regnet for å møte offentlighetens lys ennå? Jeg så den i går, men jeg forstår det slik at ikke alle og enhver skal se den riktig ennå.

8263731[/snapback]

Jeg har ikke fått URL-en fra en intern kilde, og har heller ikke fått beskjed om at siden ikke er ment for offentligheten enda. Derfor gikk jeg utifra at den ikke kun er ment for intern testing. HW-nettverket har forøvrig en egen testside hvor ting kan testes internt.

Lenke til kommentar

Det er vel i alle fall bestemt at vi kjører Premiere Pro, ellers er vel lyd noe vi sliter med om jeg har forstått rett. Vokalboks må vi ha og helst tre like "redigeringsstasjoner".

 

Kenneth er sjef og skal lede et program, men selve magasinprogrammet skal SteffyPants lede, i alle fall slik det ser ut nå.

Endret av TSP
Lenke til kommentar
Det er vel i alle fall bestemt at vi kjører Premiere Pro, ellers er vel lyd noe vi sliter med om jeg har forstått rett. Vokalboks må vi ha og helst tre like "redigeringsstasjoner".

 

Kenneth er sjef og skal lede et program, men selve magasinprogrammet skal SteffyPants lede, i alle fall slik det ser ut nå.

8274293[/snapback]

Med show tror jeg han mente eTV ;)

 

Det stemme at vi har teorier på hvor vi kan skaffe mye av utstyret, unntatt lyd. Men vi har strengt tatt ingenting enda. Jeg skal ta en nærmere prat med Claes på mandag.

Lenke til kommentar
Med show tror jeg han mente eTV ;)

 

Det stemme at vi har teorier på hvor vi kan skaffe mye av utstyret, unntatt lyd. Men vi har strengt tatt ingenting enda. Jeg skal ta en nærmere prat med Claes på mandag.

8276321[/snapback]

Om man evnt skal ha lyd fra feks. show rett fra PA til video kan det hende man trenger en Delay boks så man ikke får sync problemer, litt avhengig av kabelstrekk osv.

Lenke til kommentar
Det går an, men jeg tenkte mer på lyden. Bilde også forsåvidt. Vi har ikke noen scene i akersgata ;)

8279929[/snapback]

Hadde man hatt videoutstyret oppe å kjøre er det "bare" å ta x antal meter lydkabel og teste......om noen skulle ha 2X50m xlr ligende da :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Bare jeg som prøver å leke smart: Dere kan jo også prøve ut Ventuz.

 

For å sitere hjemmesiden deres:

"VENTUZ is the complete design and authoring solution for animating and rendering 3D real-time graphics. The open and flexible structure of VENTUZ allows designers and developers alike to create their own effects and extensions as well as animated templates with intelligent behavior. A complex control system is no longer necessary as VENTUZ scenes automatically adapt and change according to control commands and external data feeds."

og

Combine all features of the Ventuz 2006 Basic and Professional Edition with unlimited text effects, charts, tickers, rolls and crawls. Ventuz is a complete and affordable solution without the need for any additional plug-ins. Channel Branding, On-Air graphics, Virtual Sets and Digital Signage can be pushed to the next level with the Ventuz 2006 Broadcast Edition.

 

Jeg prøver dette såvidt, og jeg må si at det er ett utrolig komplisert program som faktisk er lett å lære seg. Man kan hente ut data fra hjemmesider, filer, XML-dokumenter, lage 3D objekter og masse annet.

 

Se denne filmen for en liten smakebit av hva som kan bli gjort med dette programmet: http://www.ventuz.com/download/public/wmv/...zIntro_720p.wmv

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132
Ja, det var fine ord og en kul demovideo. Men jeg skjønner ikke en dritt :p

8322019[/snapback]

Hvem skjønner vel en dritt av Maya når de prøver det for første gang? :p Øvelse gjør mester.

Lenke til kommentar

Så, dette er et program man bruker til å lage grafikk, og sende det ut, uten å gjøre dette til et format ala AVI? Spørsmålet er jo hvordan man skal få dette til å virke med utstyret vi har tilgjengelig. Jeg har fått låne et Decklink-kort (se litt tilbake i tid i tråden), og vet ikke helt om disse to enhetene vil kunne kommunisere.

 

Har enda ikke fått prøve meg fram med dette Deck-link-kortet, men skal bruke det neste uke. Blir nok ikke til å få testet kompabiliteten mellom kortet og programmet Commando Sondre nevner, men skal komme med en oppdatering på dette kortet og hva annet det kan brukes til.

En liten hake ved dette kortet er at det er lisensiert til en Mac (og da en heller dårlig en). Jeg skal undersøke om dette er faktisk, men det var dette læreren min sa (han jeg låner kortet av).

 

Kenneth: Har du kommet på noe mer angående studioet?

Lenke til kommentar
Kenneth: Har du kommet på noe mer angående studioet?

8327034[/snapback]

Nei, det har jeg ikke :)

 

Siden jeg ikke forstod noe særlig av hvordan det fungerte kan jeg ikke si for mye, men i bunn og grunn sender programmet ut via en eller annen video-ut kontakt på PC-en din. Decklink kortet har video-ut, så da vil det fungere. Videre leste jeg under features på Broadcast-versjonen at det støtter HD-SDI, Decklink kortet har det også tror jeg. Så passer gjør det nok. Angående lisens er det nok ingen lisens på selve kortet. Det er aldri det på fysiske ting, men programvare derimot kan være registert til en bestemt maskin.

 

EDIT: Jeg har gitt Ventuz et nytt forsøk og skjønner fortsatt ikke en dritt. Jeg skjønner ikke hvordan du kan si at det er lett å lære seg. Jeg har fått til å endre en ferdig tekst til noe annet, that's it. For min del funker ikke det programmet, selv om videoen var veldig stilig og det tydeligvis kan gjøre mye fint.

 

I bunn og grunn trenger vi jo ikke så mye avansert, men hvis du(Commando Sondre) klarer å bli geern på Ventuz så kan du bli vår Ventuz-ekspert. :)

Endret av kennethdammyr
Lenke til kommentar

Om jeg får pirke på noen småting:

  • Vindusstørrelsen kan ikke endres i IE, likte ikke dette helt (siden man faktisk kan endre størrelsen i FF og Opera).
    • Da burde man heller tilrettelegge for å endre på vindusstørrelsen og få det blå og orange til å repetere seg, og legge søket på bunnen (i alle nettlesere).

    [*]Når man trykker ned scrolle-hjulet og scroller opp, ned, høyre eller venstre kommer det et hvitt område i FF.

    [*]Samme som med FF i Opera, pluss at man kan scrolle med å rulle på scrolle-hjulet.

    [*]Fargen på hover er ikke lik den andre blåfargen.

    [*]Ikke hover på søkknappen.

    [*]Se eTV live-teksten var veldig utydelig og feil plassert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...