Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Høres ut som et spennende prosjekt som absolutt kan gå rette veien. Spesielt med kennethdammyr i spissen.

Har selv ikke mulighet for å være med på møter o.l. i Oslo. Men jeg kunne absolutt tenke meg å være med i prosjektet.

Vil det da være rom for meg, om jeg kommer uken dere setter dette opp, og er der under sendingen? Kan være potet :w00t:

 

Kan uansett komme med litt input på prosjektet:

Ok. Akkurat som vi snakket om TV2 Sumo tidligere. Det er ikke så avansert som dere kanskje tror. Per nå er VLC et anturlig valg for streaming løsning. Programmet kan, i tillegg til å sende ut en stream, lagre streamen i en fil. Denne filen kan lagres på en filserver og plutselig var vi kommet langt på vei.

8136836[/snapback]

Windows Media Encoder 9 er også et alternativ.

Jeg ønsker meg en sånn jeg:

http://www.gdbint.com.au/images/datavideo/...r45-largest.jpg

:love:

8139752[/snapback]

Så hvordan blir det videre med utstyr? Kamera? Om det skal være en live-sending vil det trenges minst to kameraer, da om det er et lite studio. Tre vil være å foretrekke, da to kan brukes til nære utsnitt, og et kan brukes til total. Tre er også å foretrekke om man skal følge et sceneshow. Da har man en som har nær-utsnitt av det som foregår på scenen, et til total og et håndholt som kan følge alt fra publikum til ultranær.

Ledninger er også viktige. Vil tro man kan klarer seg med 25 meter, selv om dette kan bli kort, spesielt om man skal ha et sceneshow (og gjerne har noen meter til bildemikseren). Det å legge ledninger er viktig å legge planer på.

Lyd vil være enklest å ta trådløst.

Hvordan gjør dere med bildemiks da? Låner en slik maskin?

 

Skal følge med på dette prosjektet. Som sakt tror jeg det kan bli bra.

Lenke til kommentar

Vi trenger folk. Selvfølgelig trenger vi mest mulig folk til å være på møtene også, men mest på selve møtet.

Så takk for at du blir med!

 

 

Angående utstyr ol. ble det diskutert på forrige møte, og det virker som om vi har en løsning.

Kanskje vi må på jakt etter mer utstyr etterhvert.

Lenke til kommentar
Angående utstyr ol. ble det diskutert på forrige møte, og det virker som om vi har en løsning.

Kanskje vi må på jakt etter mer utstyr etterhvert.

8215968[/snapback]

I tillegg har jeg(christian) forhørt meg litt hvordan man kan løse noen av utfordringene med tanke på bilder/lyd, er ikke så omfattende som jeg først fryktet.

Lenke til kommentar

Det kreves vel et kort som man kobler opp til en pc som gjør denne jobben. Så bruker man Chroma Key til å fjerne fargen man ikke vil ha. Eller?

 

Kunne tenke meg en oversikt over utstyr som trengs og hva som er. Kan se om jeg kan bidra med noe da. Har tilgang til noen tromler med vidoekabel tror jeg.

 

Når kommer forresten referatet?

Endret av The_Fire
Lenke til kommentar
Det kreves vel et kort som man kobler opp til en pc som gjør denne jobben. Så bruker man Chroma Key til å fjerne fargen man ikke vil ha. Eller?

8223773[/snapback]

Det er et alternativ ja. Men så kommer problemstillingene. Da trenger du nemlig en videomikser eller noe annet som har chroma key. Tar denne videomikseren VGA? Og hvis ikke, blir signalet fra PC-en bra nok? Og når det skal keyes, er kilden så klar at den lett lar seg keye?

 

Det må rett og slett undersøkes litt. Feel free to do it. Si ifra isåfall...

 

Referat kommer når Preben er ferdig med det. Han har tydeligvis litt å drive med den uka her.

Lenke til kommentar

Greit folkens, referatet er ferdig, om enn ikke så bra som jeg og andre må ha håpet. Jeg skylder på dårlig tid denne uken, selv om det ikke bør være en god nok unnskyldning. Men alt som ble tatt opp og som anses som nødvendig å ta med er tatt med.

 

 

VIKTIG (les dette før dere leser referatet): Det er elementer som ikke fremgår i referatet som ble tatt opp på møtet. Ikke alt egner seg for allmenheten. Foreløpig vil kun de som var på møtet inneha denne informasjonen, selv ikke andre interessenter vil bli informert på nåværende tidspunkt. Dette til Kenneth evt. velger å involvere dem, ha forståelse for dette.

 

Er det likevel ting som ikke fremgår i referatet som du mener bør komme frem, skal dette bli tatt opp med kennethdammyr personlig via e-post eller PM.

eTV_Referat_m_te_17mars.doc

Lenke til kommentar

Flotters Preben. Leste igjennom nå, og det så bra ut.

 

 

Jeg var ute med Espen aka. Minerva som i fjor var på scenecrew. Han sa at det tok veldig liten tid for de å sette opp en halvmeters scene.

Kanskje vi skal snakke litt med lederne i det crewet, og spørre om de kan hjelpe til litt?

Lenke til kommentar

Ser dette er på siden for HD-kortene. For all del, ikke ha for høye forhåpninger ;)

 

Kan ikke stille med maskin å putte dette kortet i (har laptop), men vil dette bli et problem?

 

Savner et mål for prosjektet. Hva vil vi oppnå? Underholde? Tjene oss søkkrike? Vise hva ungdom kan få til? Lære? Det er slike ting vi må fortelle f.eks. når vi skal låne utstyr. Vi må ha noe konkret å fortelle om prosjektet. Vi er en gjeng ungdommer som ønsker å produsere et tv/nett-tv-show for andre hvor vi forteller om miljøet. See? Synes vi skal utarbeide oss et mål eller en visjon om hva vi vil oppnå, og hva vi skal se tilbake på og tenke "dette var bra!"

 

Har du fått tak i mikser Kenneth? Hvis ikke kan jeg forsøke og kontakte Macrovideo om en ME-800-stasjon. Eller mindre. Skolen vår kjøpte en slik en for en måned siden, og vi har vært i kontakt med en trivelig selger derfra. Kan jo prøve å se om vi får lånt en slik enhet om det ønskes. Kan ikke love noe som helst om vi får noe, men det er verdt å prøve. Trenger riktignok et mål jeg kan fortelle vi har.

 

Hvordan blir det med reklame? Skal vi ha reklame, og hvem for? Blir litt dumt å bare reklamere for utstyrsleverandører når også sponsorer for The eXperience også gjør dette mulig. Synes vi bør få i gang noe rundt dette. Og hvor mye reklametid kan vi love

Endret av The_Fire
Lenke til kommentar

Jeg klarte ikke svare Kristoffer her, så han fikk svar på MSN.

Der fant jeg også ut at jeg skal gi dere en liten oversikt over arbeidsfordeling slik den ser ut nå:

 

Kenneth - Leder, med på alt.

André (Dahl) - Redaksjonelt, administrative ting / Min høyre hånd

Preben (TSP) - Sekretær / Min venstre hånd (ja, jeg har mange hender...)

Stefan (Steffy) - Programleder, redaksjonelt

Stian (Neverio) - Tono

Christian (chma) - Teknisk

Kent (min kompis) - Streaming, teknisk

Petter (Tomat-Ulf) - Grafikk

Kristoffer (The_fire) - Studiodesign

 

Dere andre har ingen roller enda så vidt jeg vet. Men si ifra hvis dere har noe konkret å bidra med. De som har roller foreløpig er stort sett de som har vist størst initiativ.

 

Merk at jeg pusher litt på vanlige navn her. Jeg vil dere skal gjøre det samme :)

 

Så kan jeg fortelle at Petter leker seg litt med design på webløsningen vår. Han har også en meget konkret forslag til logo liggende. Stian har begynt å undersøke sine ting. Jeg og Kent jobber med streaming og hvordan det systemet skal fungere.

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke helt hvilke konkrete ting jeg kan bidra med. Er på en måte mest med for erfaringens del. Erfaringen jeg har er for det meste små filmer jeg har laget med venner, men ikke noe stort utover det. Jeg har veldig mye fritidig, så hvis du trenger en ekstra hånd, så stiller jeg opp.

Lenke til kommentar

Litt input:

 

Kristoffer (og jeg) er i full gang med planlegging av studio layout. Skisser og mere til kommer når vi nærmer oss et endelig resultat, og det er snart.

 

Et alternativ til å vise gullfisker når vi ikke har sending er å ha en oversiktsbilde av hallen.

 

Og så en større sak:

Hva om jeg ikke vil dra på LAN for å spille?

 

Da burde du komme på The eXperience. Arrangementet skal være sosialt, og vil legge vekt på utveksling av kunnskap, erfaringer og ideer med likesinnede. Vi vil gjøre en ekstra innsats for å få med dere som aktivt engasjert i de forskjellige faglige forumkategoriene våre.

Vi burde bidra her. På en eller anne måte burde folk kunne lære litt om det vi gjør. Kom med forslag.

Lenke til kommentar
Hva om jeg ikke vil dra på LAN for å spille?

 

Da burde du komme på The eXperience. Arrangementet skal være sosialt, og vil legge vekt på utveksling av kunnskap, erfaringer og ideer med likesinnede. Vi vil gjøre en ekstra innsats for å få med dere som aktivt engasjert i de forskjellige faglige forumkategoriene våre.

Vi burde bidra her. På en eller anne måte burde folk kunne lære litt om det vi gjør. Kom med forslag.

8262461[/snapback]

Siden HWX skal ha et stort messeområde er det jo ingen problem å få en stand der regner jeg med.. Da kan vi jo f.eks ha lynkurs/foredrag om filming, hvordan få en god feriefilm osv...

Samme med fotografering.

 

Det var snakk om å sende filmklipp/filmer deltagere sendte inn, da vi ikke hadde noe annet å sende. Det kan da umulig være vanskelig å sette opp en server de kan sende inn filmer til, som så lager en playlist til det programmet som streamer videoen til nett.

Er ikke helt 100% inn i hvordan dere vil streame videoen, men det bør jo ikke være et stort problem.

 

Kan jo også lage en "Capture the spirit" compo, slik som TG har. Og vise mange gode bilder på nett...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...