Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da har jeg fått svar fra toppen.

Og det er med glede jeg kan si at det er bare å komme, store som små.

Alder var ikke noe spesielt tema, bare jeg vet jeg kan stole på dere. Og det finner vi jo ut om jeg kan.

 

Antakeligvis blir det vanskeligere å holde orden på en bergenser(Steffy) og en nesodding(Dahl) som får smaken på hovedstadens søtsaker...

 

Så bare kom på møte alle sammen! Dere får være med!

Lenke til kommentar
Da har jeg fått svar fra toppen.

Og det er med glede jeg kan si at det er bare å komme, store som små.

Alder var ikke noe spesielt tema, bare jeg vet jeg kan stole på dere. Og det finner vi jo ut om jeg kan.

 

Antakeligvis blir det vanskeligere å holde orden på en bergenser(Steffy) og en nesodding(Dahl) som får smaken på hovedstadens søtsaker...

 

Så bare kom på møte alle sammen! Dere får være med!

8156014[/snapback]

Høres supert ut! :thumbup:

 

Vet som sagt ikke sikkert om jeg kan, men du kan gjerne skrive meg opp foreløpelig, med forbehold om frafall...

Sender deg PM når jeg har funnet det ut.

 

Av aktuelle oppgaver, har jeg ingen spesielle erfaringer, annet enn at jeg har laget litt film i prosjekter på skolen og lignende. Går allmennfag, så har ingen spesiell utdannelse innen media. Vil heller være bak kamera enn foran, kameramann eller tekniker kan være aktuelt.

 

Håper å få tid til litt "tradisjonelle" LAN-aktiviteter også, så vil helst ikke bruke all min tid på dette... :)

 

Kan dessverre ikke komme på møtet, som sagt, men håper å få referat. ;)

Lenke til kommentar

Skulle jeg skrive underveis i møtet Kenneth?

 

Kunne vi utvekslet telefonnumre? Tenker da på de som skal møte på stortinget, selv om jeg gjerne skulle sett at en kunne møtt meg på Oslo S. Men men.

 

Bare send meg en PM. Er ikke så farlig med mitt nummer; 97 09 36 51. Har Kenneth og Andre sine numre, om de ikke har fått seg nye.

 

Fjerner nummeret mitt fra innlegget her om et døgn da.

Endret av The Strategy-player
Lenke til kommentar

Ta toget til Nasjonalteateret. Kan plukke deg opp der.

 

Edit: PM sent

 

Da henter jeg muligens TSP på nasjonal. Kan sikkert plukke opp flere også, hvis noen har byskrekk. :)

 

 

Og kan jeg/vi få nummeret ditt Kenneth? Så kan jeg/vi ringe når vi står utenfor HW-bygget. Ringeklokke er jo selvfølgelig også ett alternativ...

Endret av Tomat-Ulf
Lenke til kommentar

Okei, siden jeg ikke kommer på møtet så må jeg bidra litt her. Har nå lest gjennom hele tråden en gang til, og det er veldig mange gode idéer. Skal prøve å lage et lite sammendrag over hvordan det kan legges opp.

 

Tenkt sendeskjema:

3. oktober

En "dagen-før-dagen"-sending. De fleste crew-ene møter vel dagen før, hvert fall riggingen av scene og alt det. En sending derfra hvor en viser litt hvordan det ser ut, hvor info-desken skal være og slikt tror jeg er en god idé. Det kan sikkert kombineres med et lite intervju med en av de ansvarlige for arrangementet der de sier noe om at "de gleder seg veldig, og alt ser bra ut hittil".

 

4. oktober

Jeg aner ikke når på dagen det starter, men når det gjør det, så er vi klar. Intervju med noen av de som står i kø utenfor og venter på at dørene åpner, og en "hurtigvisning" der man ser overgangen fra tom Valhall til the eXperience på 40 sekunder (dere skjønner hva jeg mener, sant?). Det blir et åpningsshow fra scenen, som vi selvfølgelig dekker direkte. Så har vi et intervju med en av sjefene, Kenneth foreslo Håvard Røste tidligere i tråden. Så er klokken rundt 20 00, vi klarer sikkert å få laget et lite innslag om hva som skjer for å dra det litt lengre.

 

5. oktober - 7. oktober

Det har ikke blitt lagt ut noe timeplan eller lignende enda, så hva som skjer de forskjellige dagene er uvisst. Men vi vet at det blir wrestling, som selvfølgelig blir overført direkte, i likhet med alle spillkonkurranser. Minst et intervju hver dag, og der er det flere alternativer. Det mest logiske er jo sjefene i HW.no/HWX-ansvarlige, men andre brukere fra forumet kan være artig. Det er forumbrukere som er målgruppen, selv om det sikkert er noen foreldre som kan være interessert i å se hva guttungen driver med. TSP har også foreslått å legge frem statistikk; hvor mange som leser de forskjellige sidene (HW.no, akam.no, gamer osv), diverse slike statistikker.

Kenneth har også foreslått å sende filmer som er lagt ut i videokritikk, dette er smart med tanke på å fylle sendeskjemaet. Når det ikke er noe å sende, vil nok et (evt. flere) oversiktsbilde® over hallen være det enkleste.

 

8. oktober

Folk drar. Intervju med crew/ansvarlige dudez om hva de synes om arrangementet, i tillegg til å spørre de besøkende om de fornøyd. The end.

 

Hva må gjøres frem til høstferien?

Lage sendeskjema

Når festen starter må alt være klart. Noen innslag kan selvfølgelig taes på sparket, men vi skal ha nok til å fylle de fire dagene med noe som folk er villig til å se på. Derfor er det viktig å ha planlagt så å si alt av innhold godt tid på forhånd (også viktig å la intervjuobjektene vite at de skal intervjues på forhånd).

 

Lage grafisk design/

Kenneth hadde tidligere i tråden et godt utkast til hvordan dette kan gjøres, men en logo for the eXperience er ikke klart enda. XTV-logoen bør være i samme stil som resten av "themet", det bør også resten av layouten.

 

Ha alt (teknisk) utstyr på plass

Det er jo en selvfølge, men jeg skriver det likevel. Kameraer, mikrofoner, lys og slike ting må være klart. Redigeringsprogramvare bør være noe som alle de som skal bruke dette er kjent med. Sofa, fisker, bord og fancypants LCD-skjerm må skaffes, i tillegg til en rekke andre ting.

 

Fordele roller

Kenneth er sjefen, det vet vi. Men hvem skal gjøre de andre tingene? Dette bør det lages en oversikt over. Hvem som skal være ansvarlig for det innslaget, og hvem som intervjuer der. Og så videre.

Endret av Fisker
Lenke til kommentar
*snip*

8160520[/snapback]

Bra innlegg, fint å få litt oversikt! :thumbup:

 

Første dagen hadde det også vært bra med noen innslag fra forberedelsene, eventuelt litt reprise fra sendingen dagen før.

 

Hadde vært bra å prøve på minst ett humoristisk innslag hver dag også. Er jo nevnt bl.a. Steffy's sprell, eldreundervisning i LAN-aktiviteter og lignende. :p

 

Dette blir nok bra! Må bare få nok folk og utstyr til å få det gjennomført på en bra måte.

 

;)

Lenke til kommentar

Flott oppsummert Fisker.

Ellers så vet jeg at Preben(TSP) har fulgt nøye med og notert alt som er blitt diskutert, så vi har det. Men han har gjort det på en litt annen måte, med blant annet oversikt over innslagsideer.

 

Det er kanskje en idé at de som ikke kan bruke Premiere Pro (ja, vi bruker det) øver litt på forhånd. Sjekk med skolen eller noe om de har en versjon liggende.

Lenke til kommentar
Det er kanskje en idé at de som ikke kan bruke Premiere Pro (ja, vi bruker det) øver litt på forhånd. Sjekk med skolen eller noe om de har en versjon liggende.

8161902[/snapback]

Jeg har brukt Premiere Elements en del, er det mye annerledes, eller blir det mye av det samme prinsippet?

Lenke til kommentar
Det er kanskje en idé at de som ikke kan bruke Premiere Pro (ja, vi bruker det) øver litt på forhånd. Sjekk med skolen eller noe om de har en versjon liggende.

8161902[/snapback]

Så vi kjører PC? Tenker du at vi bruker personlige PC'er og redigerer på?

 

Får vel teste meg litt fram. Er vel noe av det samme som Final Cut.

 

 

Har du noen idéer for hvor vi skal få utstyr fra?

Jeg har brukt Premiere Elements en del, er det mye annerledes, eller blir det mye av det samme prinsippet?

8162081[/snapback]

Elements er vel Adobe sin enkle, bruker vennlige serie. Har ikke prøvd begge, men det burde ikke være alt for vanskelig.

Du kan jo "kjøpe" og teste deg litt fram. :)

Endret av Tomat-Ulf
Lenke til kommentar
Jeg har brukt Premiere Elements en del, er det mye annerledes, eller blir det mye av det samme prinsippet?

8162081[/snapback]

Elements er vel Adobe sin enkle, bruker vennlige serie. Har ikke prøvd begge, men det burde ikke være alt for vanskelig.

Du kan jo "kjøpe" og teste deg litt fram. :)

8162438[/snapback]

Brukte en demoversjon av Pro en periode også, men kunne jo alltids skaffe meg det og prøve meg litt fram.

Lenke til kommentar
Jeg har mine ideer på hvor vi får utstyr fra. Dere skal få slippe å bruke personlige maskiner.

8168528[/snapback]

Men så lenge man tenker filbasert levering til evnt avspilling system så kan man i prinsippet sitte på egen maskin.....så fremt man får profil for eksport til riktig format.

 

Ja, jeg er av disse særingene som aldri har brukt Premiere.....OG syns Avid det mest over siktlige å bruke :p Antar man kjapt kan mappe keyboardet i Premiere så jeg slipper å få mussyke for å plassere ett klipp på en tidslinje.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...