Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei alle videohoder!

 

Helt siden HW-LAN var over i fjor har jeg tenkt på mulighetene for TV-sendinger ved neste års samlig. Nå som denne samlingen er offisiel, i form av The eXperience, er det på tide å få litt input fra dere dere ute.

 

Jeg lukter på mulighetene til rett og slett å lage en webTV-kanal som vil kjøre under hele arrangementet. Selvsagt hadde det vært moro å fått det ut på lokal-TV(NRK2) etc., men det kan være vanskelig. TG har jo noe lignende: Der kan du se på direkte streamet TV-sendinger ganske ofte. Typisk er det fortfilm av ankomst og direktesending fra sceneshow. Jeg ser for meg mye mer enn dette. Noe av essensen i hele arrangementet er jo at det er et brukerstyrt LAN. De fleste som er i crewet er forummedlemmer osv. Og da er det naturlig at vi også benytter oss av de ressursene som ligger i brukermassen. Jeg vil derfor ha med meg dere!

 

Litt ideer:

  • Vi lager et TV-studio som kjører jevnlige programmer med intervjuer av ulike personligheter etc. Nesten et slags talkshow
  • Vi oppretter en slags redaksjon som sørger for at vi kan produsere en jevn strøm med innslag og reportasjer som kan brukes sammen med studiosendinger.
  • Vi sender selvfølgelig alle compoer direkte.
  • Alle sceneshow blir gjort i flerkameraproduksjon og sendt.

Dette er mine mest pompøse tanker. Jeg lever under mottoet at jeg sikter høyt og så får jeg heller falle ned om det ikke går :p

 

-----------------

 

Vil du være med på prosjektet må du sende en søknad som crew via hjemmesidene til The Experience

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

De som har vist intresse:

Kenneth

Steffypants - Stefan

The Strategy Player - Preben

Tomat-Ulf - Petter

chma - Christian

Fisker

Marley - Eirik

BeFs

Neverio - Stian

77Bandit

Jurgis

Floff

Hrisebro - Håvard

Dahl - André

Zonox - Anders

Orresnei - Snorre

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kom gjerne med litt flere innspill på ting som kan gjøres. Jeg kom på at ulike foredrag etc. kunne jo fint foreviges og legges ut på nettet i ettertid. Dessuten så trenger vi flere bak kamera enn foran. Jeg håper å få til en sponsorvtale med en butikk som har litt utstyr, for eksempel FotoVideo, andre forslag?

Lenke til kommentar

Jeg har veldig lyst til å være med i alle fall. Om jeg kan, har mulighet og har noe fornuftig å bidra med blir en annen diskusjon.

 

Men om jeg skal være med, blir det bak kamera i alle fall. Kan ikke se for meg meg foran det, men bak kameraet kan jeg vel for så vidt settes på en hvilken som helst oppgave så lenge jeg får en god nok innføring i jobben.

 

Regner selvfølgelig med at Kenneth skaffer proft kamerautstyr som noe ala dette og et slikt "stativ" en fester til seg selv. :cool::wee: Flerkameraproduksjon høres uantsett tøft ut.

 

Under konkurransene satser jeg på at vi tar intervjuer med for eksempel reservespillere og slikt om det skulle eksistere, eventuelt plage spillerne i kampens hete :devil:

 

NRK hadde noe forrige gang, men det dreide seg utelukkende om å sende oppe fra et studio, vise noen compoer og vise svette nerder inne i en fotoboks (som selvfølgelig ikke virket når danielsn ble gaffet og satt inn der)

 

Vi må nok ha 3 kameraer Kenneth, men jeg vil tippe at du ser for deg flere, men mindre enn 3 tror jeg ikke vi kan ha ( noe jeg er ganske sikker på at du er klar over selv og)

Endret av The Strategy-player
Lenke til kommentar

Jeg ønsker meg litt bevegelig kamera ja, men hvorvidt vi får tak i / råd til det er en annen sak. Dette stativet du snakker om heter steadycam og hadde sikkert vært artig, men er litt utenfor vår "klasse". Det koster penger(40'000 pr. stk) og du trenger to mann på hvert kamera.

 

Ellers så vil jo en av disse tre delene arrangementet er delt opp i være "messe/stands". Hadde det vært en idé å flytta mye av TV-tingene ut i en stor stand, med studio og full pakke. Slik at folk kunne komme å se på hvordan vi jobbet? Jeg ville i hvert fall digget en sånn stand...

 

Jeg ser for meg flere enn tre ja. Hvis vi skal ha 2-3 videojournalister, så blir det 3 kameraer. I tillegg til studiokameraer og scenekameraer. Riktignok kan det sikkert overlappes, men likevel.

Endret av kennethdammyr
Lenke til kommentar

Var vel en radiokanal som hadde et ganske "åpent" sted, men det blir jo noe helt annet med TV-studio ute et slikt sted. Får jeg foreslå at det i så fall blir et sted rundt midten av det hele? Men samtidig kanskje med et "gjemmested" for oss.

 

Ser for meg at vi filmer i studio og i bakgrunnen ser en folk vinke og hoie, åh, we love it.. :p

 

Liten bekymring; sett at en klarer å ødelegge et kamera, hvor mye må den personen betale? Vet det kommer an på kameraet, men anslagsvis.

Endret av The Strategy-player
Lenke til kommentar

Radioen som var der i fjor var jo trøkt under driving-rangen. I Valhall vil et større område settes av til å være messeområde, i hvert fall etter hva jeg forstod av artikkelen på Gamer. Her kan vi bygge i høyden om vi vil... Jeg er fan a partytelt, linkes de sammen blir det riktig så koselig. Med en slags vegg blir det også bortgjemt :)

 

Hvis vi bruker kameraer til 30'000 da, så må han vel betale det, men:

1. Vi sørger for at kameraer ikke blir ødelagt. Gode rutiner og sikker lagring hjelper oss langt på vei.

2. Ting kan jo forsikres.

Lenke til kommentar

Jeg ser for meg at det er et studio, med en programleder som prater og intervjuer diverse folk (Ueland), og introduserer klipp som er laget ute i felten. Dette er klipp som viser hvor artig det er på HW-lan, morsomme pranks, video fra Guitar Hero-konkurranse, "hvem har flest kviser"-konkurranse og lignende. For eksempel kan en få ansvaret for å løpe rundt og finne ut hvem som har det mest harry kabinettet.

Lenke til kommentar

Men vi vil jo ha mer enn det? Det du skisserer høres veldig fint ut som et bestemt program (med Steffy som host?), men jeg vil da at det skal inkluderes i et sett med sendinger. I tillegg vil vi direktesende sceneshowene. Kanskje vi kan få de til å gå på bestemte tidspunkter hver dag, så er det lettere å bestemme sendeskjemaet på forhånd.

 

Når vi ikke har sending må vi vel nesten klare å sende ut en sånn standard-plansjesak, sånn som går på NRK når de ikke har sendinger om natta. Der kan det opplyses om XTV sitt program, samt program for LANet, compoer som kommer, resultater/statistikk i compoer osv... Det hadde vært kult :cool:

Lenke til kommentar

Det som hadde vært artig er om vi kunne fått til noe ala det Rikets Røst har. (Har ikke så sans for programmet generelt dog)

 

Der er det en gammel dame som gjør ting og spør om ting liksom gamle damer ikke gjør. Så om vi hadde fått tak i en gammel dame eller mann som var villig til og turte en slik jobb, kunne han laget en daglig reportasje eller lignende.

 

For eksempel kunne det vært en serie med navn "Innføring i lan for de over 60" hvor han måtte lære seg å spille spill osv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...