Gå til innhold

Dele forumet igjen?

Anbefalte innlegg

Jeg har vært her siden dette forumet hadde 90% datarelaterte tråder, mens nå er det veldig mye uinteresant synes jeg og det synes muligens andre også.

Hadde det ikke vært mulig å delt opp forumet litt slik at når en trykker på "Vis Nye poster"/"Siste 24 timer"/Ubesvarte inlegg så kommer det opp trådene fra;

Hardware

Multimedia

Programvare

Programmering

Og enkelte underkatogorier fra de andre delene da selvfølgelig som

Spill - alt untatt de konsollrelaterte delene

Digital Foto og Video

▬Bilderedigering og programvare

▬Skannere, skanning

▬Lagringsmedier

▬Fotoskrivere, utskrifter, papirkopier

En annen ide hadde vært at hver bruker kunne skreddersydd hvilke katogorier som skulle komme opp på "Vis Nye poster"/"Siste 24 timer"/Ubesvarte inlegg.

Grunnen til at jeg synes at det skulle vært slik er fordi at jeg merker at det er langt mindre sjans nå for å få svar på sine problemer siden forumet er fylt opp av alt mulig rart som hele tiden presser trådene nedover.

Eksempel

◘ Er tissen min for liten? ◘

◘ Den store Liverpool-tråden ◘

◘ hva er bitch-tits ◘

◘ Siste Ordet 6 (ingen spam) Nye regler: 31.12.2006! ◘

◘ For lite søvn betyr? ◘

◘ Kyssesyka, har noen råd? ◘

◘ Samfunnet og alkohol ◘

Dette er stort sett tråder jeg så når jeg trykte på "Vis nye poster" her nå.

Noen som er enige? Eller er det bare meg som kunne tenkt meg å dele forumet opp litt/kunne velge egne katogorier?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Båda ja og nei, beste hadde vel å gått tilbake til et helt delt forum, da det er endel "Serveren er for overbelastet til å behandle din forespørsel. Prøv igjen senere" om dagen, og jeg tror ikke en sånn ordning hadde lagd mindre trafikk i databasene.

Men om det kunne blitt ordnet, pluss fått ned antall ganger du får "Serveren er for overbelastet til å behandle din forespørsel. Prøv igjen senere" per dag, er jeg helt for det.

Lenke til kommentar

Ville vært en veldig bra funksjon. Så kunne de som benytter seg av diskusjon.no som er interessert i kultur og gir katta i hardware fått fjernet den biten og vice versa. Som moderator merker man dette ekstra godt, siden man er i mange tråder og modererer, uten å ha interesse for temaet. "Mine innlegg" er nær sagt ubrukelig for min del.

Dette blir opp til teknikerne om det a) er mulig og b) er nok ressurser til å prioritere det. Men det foregår noe arbeid på området tror jeg.

For dette er diskusjon.no. Man skal ha muligheten til å diskutere det meste uten å gå videre til et annet forum. Hardware, programvare, spill og Kultur er vel de områdene hvor kvaliteten og kompetansen er best, mens OT-Baren er mest populær. Men forumet vokser og det finnes etterhvert større og større variasjon på brukerne. Enkelte er ikke engang interessert i hardware, som i sin tid var det som startet dette forumet her.

Trøst deg med at om du en gang i tiden, mellom alle programvare og hw diskusjonene, skulle se behovet for å diskutere en bok, en film, husdyret ditt, bilproblemer, fotoapperat eller en kjedelig kløe nedentil så finnes det muligheter for det på dette forumet og man slipper å måtte bevege seg til et annet forum :)

Så får vi håpe noen bedre løsning for "siste 24 timer" og "mine innlegg" kan utarbeides.

Lenke til kommentar

Det er jo engang sånn at selv om man bruker hardware.no, gamer.no eller amobil.no eller whatever.no som er i nettverket, får jo frem poster fra alle forumene uansett..vet ikke hvordan de skulle sortert det, annet enn å splitte forumene helt.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar

Så får vi håpe noen bedre løsning for "siste 24 timer" og "mine innlegg" kan utarbeides.

8069593[/snapback]

Hva med en slags abboneringsfunksjon hvor man kan krysse av de kategoriene man vil at skal komme opp i "siste 24 timer"?

Lenke til kommentar

8069593[/snapback]

Hva med en slags abboneringsfunksjon hvor man kan krysse av de kategoriene man vil at skal komme opp i "siste 24 timer"?

8069635[/snapback]

Jeg kan si både ja og nei, men så med ett innser jeg at jeg hverken har peiling på mulighetene eller om resursene foreligger. Dette er O'store Ueland sitt bord.

*Sette på Uelandsignalet slik at det lyser opp forumhimmelen*

Lenke til kommentar

Jeg kan si både ja og nei, men så med ett innser jeg at jeg hverken har peiling på mulighetene eller om resursene foreligger. Dette er O'store Ueland sitt bord.

*Sette på Uelandsignalet slik at det lyser opp forumhimmelen*

8069698[/snapback]

Jeg kan si med sikkerhet at dette går an. Jeg vet bare ikke hvordan.

*Speide etter O Store Ueland slik at han kan opplyse oss med hans visdom*

Lenke til kommentar
Tror ikke Ueland så Ueland-signalet på nattehimmelen. var sikkert overskyet der han er.

8077523[/snapback]

Ueland trenger ikke øyne for å vite at han trengs!

Han kommer når han er ferdig med å redde verden fra farer som er større tenker jeg :ph34r:

Lenke til kommentar
Vi får se, akkurat nå har mr influensa angrepet meg så jeg skal ikke si noe med sikkerhet, men planen er å få på plass en "mitt forum" til neste versjon.

8081858[/snapback]

Noko peiling på når dette eventuelt blir? 2008, 2009, 2015?

Eg synest dette var eit godt forslag, det er fleire kategoriar eg ikkje interesserer meg for og godt kunne ha luka vekk frå Vis nye poster, Siste 24 timer og Mine innlegg. Gjerne også Ubesvarte innlegg.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...