Chrisss Skrevet 4. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2007 Det går ikke å bruke USB-penn. Det enkleste er å lage en CD med Windows XP SP2. Det finnes mange verktøy som gjør den jobben enkel, og det er absolutt ikke noe ulovlig med det så lenge du har en lisens for Windows XP. Etter å slipstreamet SP2 for å lage en CD, så vil du ha SATA-driverne du trenger på CDen, og kan velge å bruke dem når du trykker F6 under installasjonen for tredjeparts drivere. 8074640[/snapback] Hehe, er vel ikke love det første da ? ingen andre måter gjøre det på ? hmnmm Lenke til kommentar
Gega Skrevet 4. mars 2007 Del Skrevet 4. mars 2007 Det går ikke å bruke USB-penn. Det enkleste er å lage en CD med Windows XP SP2. Det finnes mange verktøy som gjør den jobben enkel, og det er absolutt ikke noe ulovlig med det så lenge du har en lisens for Windows XP. Etter å slipstreamet SP2 for å lage en CD, så vil du ha SATA-driverne du trenger på CDen, og kan velge å bruke dem når du trykker F6 under installasjonen for tredjeparts drivere. 8074640[/snapback] han sa litt lengere oppe i en post at han hadde xp sp2...jeg synes jo da det er rart at det ikke går da....etter det jeg kan huske så skal sp2 inneholde sata drivere... kan det være at det er en gammel versjon av xp sp2 du har? Gega Lenke til kommentar
Chrisss Skrevet 4. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2007 (endret) Den funker fint på min starsjonære pc da.. der er det 2 disker som sata Men tror den er i fra 2006 mai eller no... :\ Grunn til at jeg ikke vil ha med hp programmen å vista er, når pc er oppe går så har jeg liksom igjen 200mb på minn av de 1024 :O Pluss at skjerkort har tatt 255,åssen fjerner jeg det ? Endret 4. mars 2007 av Chrisss Lenke til kommentar
Gega Skrevet 4. mars 2007 Del Skrevet 4. mars 2007 Den funker fint på min starsjonære pc da.. der er det 2 disker som sata Men tror den er i fra 2006 mai eller no... :\ 8074988[/snapback] det kan komme av at windows kjenner igjen de sata kontrolleren som du har på din stasjonære pc men ikke den kontrolleren som er i dv9000 serien... Snedig...hadde jeg hatt en harddisk til liggende så skulle jeg ha rakettforsket litt på det her... Er det ingen andre her på forumet som har gjort dette tidligere og kan hjelpe denne arme mannen :!: Det er jo solgt uhorvelig mye av disse maskinene og det må jo være noen som ikke vil ha det der hp skrapet med på installasjonen og har gjort det samme tidligere... Lenke til kommentar
Chrisss Skrevet 4. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2007 Den funker fint på min starsjonære pc da.. der er det 2 disker som sata Men tror den er i fra 2006 mai eller no... :\ 8074988[/snapback] det kan komme av at windows kjenner igjen de sata kontrolleren som du har på din stasjonære pc men ikke den kontrolleren som er i dv9000 serien... Snedig...hadde jeg hatt en harddisk til liggende så skulle jeg ha rakettforsket litt på det her... Er det ingen andre her på forumet som har gjort dette tidligere og kan hjelpe denne arme mannen :!: Det er jo solgt uhorvelig mye av disse maskinene og det må jo være noen som ikke vil ha det der hp skrapet med på installasjonen og har gjort det samme tidligere... 8075028[/snapback] hehe, Syns det er rart at det skal være så vanskelig bare for legge inn stygge xp :O Si fra om du finner ut noe lurt a ? Lenke til kommentar
Gega Skrevet 4. mars 2007 Del Skrevet 4. mars 2007 har du ingen mulighet for å få lånt deg en usb floppy noen plasser eller kjøpe deg en...den koster vel bare rundt 250.-.... Gega Lenke til kommentar
Chrisss Skrevet 4. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2007 har du ingen mulighet for å få lånt deg en usb floppy noen plasser eller kjøpe deg en...den koster vel bare rundt 250.-.... Gega 8075164[/snapback] Hmm veit ikke skal opp til en nerd etter på Men er litt rart at det skal være så vanskelig da ? ;S Lenke til kommentar
Gega Skrevet 4. mars 2007 Del Skrevet 4. mars 2007 kom til å tenke på en ting...om du har floppydisk på din stasjonære pc og lager en diskett som inneholder alle filene som blir lagret på disketten...om du da brenner de filene som blir laget på disketten over til en cd plate... Så trykker du f6 under installasjonen og når den spør etter driverene så tar du ut xp platen og legger i den platen du har brent og bytter om igjen etterpå....eller vil windows automatisk se etter drivere på floppystasjonen?.... Gega Lenke til kommentar
Chrisss Skrevet 4. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2007 (endret) kom til å tenke på en ting...om du har floppydisk på din stasjonære pc og lager en diskett som inneholder alle filene som blir lagret på disketten...om du da brenner de filene som blir laget på disketten over til en cd plate... Så trykker du f6 under installasjonen og når den spør etter driverene så tar du ut xp platen og legger i den platen du har brent og bytter om igjen etterpå....eller vil windows automatisk se etter drivere på floppystasjonen?.... Gega 8075442[/snapback] Hehe du er en glup mann du Men den spørre jo om disketstasjon med en gang jeg trykker S da ;S Det skal jeg teste med en gang Ser at du har samma pc, kjøer du vista du el ? Endret 4. mars 2007 av Chrisss Lenke til kommentar
Gega Skrevet 4. mars 2007 Del Skrevet 4. mars 2007 (endret) ja jeg kjører vista home premium på min...men vurderer å legge inn en ren vista installasjon med min egen nøkkel og bare legge inn de drivere som trengs og ikke alt det andre tullet som ligger inne nå... jeg merker meg at etter maskinen har startet opp så surrer og tygger den ganske lenge før den slår seg til ro...det tviler jeg sterkt på at den hadde gjort om ikke softwaren til hp hadde ligget inne.... Jeg vil også tro at maskinen hadde jobbet lettere med xp inne...på min så går viften stort sett hele tiden...ikke høyt men den summer der hele tiden...no den ikke gjorde på min cl56....men på cl 56 gikk også viften mye mere etter at jeg la inn vista...det er ikke det at viften på dv9271 er skjenerende...den bare brummer der i bakgrunnen.. man blir vel vant til det også :!: Hvordan er det på din...summer viften på det laveste på din også? over til det du plages med...om ikke dette går så må du få tak i deg en usb floppystasjon... Jeg installerte for en kort stund siden windows media center på en Medion pc som hadde sata og det var ingen problem på den....så jeg synes det er rart med den pc`din.... Endret 4. mars 2007 av Gega Lenke til kommentar
Chrisss Skrevet 4. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2007 ja jeg kjører vista home premium på min...men vurderer å legge inn en ren vista installasjon med min egen nøkkel og bare legge inn de drivere som trengs og ikke alt det andre tullet som ligger inne nå... jeg merker meg at etter maskinen har startet opp så surrer og tygger den ganske lenge før den slår seg til ro...det tviler jeg sterkt på at den hadde gjort om ikke softwaren til hp hadde ligget inne.... Jeg vil også tro at maskinen hadde jobbet lettere med xp inne...på min så går viften stort sett hele tiden...ikke høyt men den summer der hele tiden...no den ikke gjorde på min cl56....men på cl 56 gikk også viften mye mere etter at jeg la inn vista...det er ikke det at viften på dv9271 er skjenerende...den bare brummer der i bakgrunnen.. man blir vel vant til det også :!: Hvordan er det på din...summer viften på det laveste på din også? over til det du plages med...om ikke dette går så må du få tak i deg en usb floppystasjon... Kan du ikke bare sett inn en xp cd på din se om du trenger det ? Vist ikke så må jeg vel prøve få lasta ned en vista eller no ;S eller skaffe en usb floppy! men syns det er rart at det skal være så mye tull as ;S Jeg installerte for en kort stund siden windows media center på en Medion pc som hadde sata og det var ingen problem på den....så jeg synes det er rart med den pc`din.... 8075917[/snapback] Lenke til kommentar
Chrisss Skrevet 5. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2007 Vifta på pc er faktisk veldig rolig:) Men kan ikke du bare sett inn en xp cd å se om du må gjøre det samma da ? Lenke til kommentar
Gega Skrevet 5. mars 2007 Del Skrevet 5. mars 2007 Vifta på pc er faktisk veldig rolig:)Men kan ikke du bare sett inn en xp cd å se om du må gjøre det samma da ? 8080010[/snapback] Jepp...skal gjøre det litt senere i dag....begynner å føle med deg nu :!: Lenke til kommentar
ull2000 Skrevet 5. mars 2007 Del Skrevet 5. mars 2007 Sjekk i alle fall i BIOS om du finner mulighet for å endre "SATA Mode" (Eller noe som ligner) til "Compability" elns. Det valget finnes i alle fall på IBM T60 masiner, og da trenger man ikke legge inn drivere for å detektere SATA HD. Lenke til kommentar
Gega Skrevet 5. mars 2007 Del Skrevet 5. mars 2007 Sjekk i alle fall i BIOS om du finner mulighet for å endre "SATA Mode" (Eller noe som ligner) til "Compability" elns. Det valget finnes i alle fall på IBM T60 masiner, og da trenger man ikke legge inn drivere for å detektere SATA HD. 8080578[/snapback] På dv9271 så står den som default på sata mode... Jeg prøvde nå å installere xp uten noen sata drivere men det gikk ikke..den fant ingen harddisk. Så koblet jeg til en usb floppy og trykte f6 under oppstart og valgte "Intel 82801GBM SATA AHCI Controller (Mobile ICH7M"...da min gode mann fungerte det helt fint...da fant den harddisken og jeg kunne installert xp om jeg hadde villet.. Er det ingen plass du kunnet fått lånt deg en usb floppy...eller er det en butikk i nærheten som du kunnet fått kjøpt deg en...det vil jo være greit å ha i fremtiden også.. Gega Lenke til kommentar
Chrisss Skrevet 5. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2007 Sjekk i alle fall i BIOS om du finner mulighet for å endre "SATA Mode" (Eller noe som ligner) til "Compability" elns. Det valget finnes i alle fall på IBM T60 masiner, og da trenger man ikke legge inn drivere for å detektere SATA HD. 8080578[/snapback] På dv9271 så står den som default på sata mode... Jeg prøvde nå å installere xp uten noen sata drivere men det gikk ikke..den fant ingen harddisk. Så koblet jeg til en usb floppy og trykte f6 under oppstart og valgte "Intel 82801GBM SATA AHCI Controller (Mobile ICH7M"...da min gode mann fungerte det helt fint...da fant den harddisken og jeg kunne installert xp om jeg hadde villet.. Er det ingen plass du kunnet fått lånt deg en usb floppy...eller er det en butikk i nærheten som du kunnet fått kjøpt deg en...det vil jo være greit å ha i fremtiden også.. Gega 8080677[/snapback] Tenker litt på det men.. har skaffa meg en vista cd så se åssen pc funker uten alle den hp driten Lenke til kommentar
Gega Skrevet 5. mars 2007 Del Skrevet 5. mars 2007 ok---jeg vil bli veldig glad om du gir tilbakemelding om hvordan maskinen blir uten alt det der tullet.....så om kan ta deg noen minutter å beskrive det her så hadde det vært fint....jeg tenker å gjøre det samme etterhvert... Gega Lenke til kommentar
Gega Skrevet 6. mars 2007 Del Skrevet 6. mars 2007 nei, hvor det blir av deg...får du til å installere xp eller vista på maskinen din :!: Lenke til kommentar
allanoiz Skrevet 23. mars 2007 Del Skrevet 23. mars 2007 Hey boys! hehe! Jeg sitter med akkurat samme problem her på en HP NW8440, finner ikke disken ved ren install. Men nå har jeg ikke strøm heller..... Uansett, takk til deg Gega, skal følge oppskriften din når jeg får tilbake laderen min! Lenke til kommentar
Gega Skrevet 24. mars 2007 Del Skrevet 24. mars 2007 Hey boys! hehe! Jeg sitter med akkurat samme problem her på en HP NW8440, finner ikke disken ved ren install. Men nå har jeg ikke strøm heller..... Uansett, takk til deg Gega, skal følge oppskriften din når jeg får tilbake laderen min! 8222240[/snapback] Du bruker vel de samme deriverne som dv9000 serien bruker...her er en link om du ikke har de driverene.. http://h20000.www2.hp.com/bizsupport/TechS...Item=ob-39535-1 Geir Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå