Gå til innhold

Hp dv9271 Trenger help med legge inn xp (sata)

Anbefalte innlegg

Har nettopp henta en Hp 9271 = ) men jeg har en egen xp cd som jeg vil bruke i steden, for vista tulle som følger med..

Siter ikke noen disketstarsjon på den heller..

Probleme er at jeg jeg ikke ser disken når jeg skal legge inn xp (sp2)

Trenger noen tips å masse hjelp :)

Endret av Chrisss
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har nettopp henta Hp dv9271ea,men jeg har en egen xp cd som jeg vil bruke sånn.. men når jeg starter opp med den så går helt fint helt tilder jeg skal trykke neste for komme videre,da står det at han ikke finner harddisken =\

men den booter jo helt fint med vista som fulgte med....

HJELP

8068038[/snapback]

Er det sp1 eller sp2 du har av winxp?

Det er jo tydelig at det er s-ata driveren som er problemet ditt...om ikke den finner driveren så finner den heller ikke noen harddisk...

http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/softwar...&os=228&lang=en

Her er drivere til WinXP

http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/softwar...3308914&lang=en

Gega

Endret av Gega
Lenke til kommentar
Okei,det er sp2

åssen får jeg gjort det da ?

Gidder ikke ha med alt det hp tulle...

8068084[/snapback]

Du må laste ned drivere og brenne dem på en cd-plate (utpakket).

Når du starter installasjonen av xp så trykker du f6 for å laste inn driverne til s-ata kontrolleren...

Gega

Lenke til kommentar
Okei,det er sp2

åssen får jeg gjort det da ?

Gidder ikke ha med alt det hp tulle...

8068084[/snapback]

Du må laste ned drivere og brenne dem på en cd-plate (utpakket).

Når du starter installasjonen av xp så trykker du f6 for å laste inn driverne til s-ata kontrolleren...

Gega

8068107[/snapback]

okei, men også står det at skjermkorte har 728 mb... så den får 256 fra minn åssen fjerner jeg det ? :p

Lenke til kommentar
Hvor finner jeg dissa sata driverne a ? :p

8068204[/snapback]

den øverste linken på en post over...i den andre linken finner du alle xp driverene....det er riktig nok til en dv9038 men det er akkurat samme pc`n.

Hvorfor vil du ikke kjøre vista på din maskin?

Jeg kan være enig med deg i at den softwaren som følger med inneholder mye tøv og som får maskinen til å bli noe tregere enn med en cleaninstall av vista..

Er det noen som vet om den nøkkelen som følger med pcèn vil fungere om jeg installerer en vanlig vista home premium installasjon?

Gega

Endret av Gega
Lenke til kommentar
Ikke for masse,men jeg trenger hjelp... det virker som jeg må burke diskestarsjon :S men det er jo ikke det på bærebare pc da...

8068665[/snapback]

du trenger ikke diskettstasjon...last ned filen...høyreklikk på den å pakk den ut med enten winzip eller winrar og brenn det på cd......har du prøvd det?

Lenke til kommentar

Okei skal jeg bare brenne mappa eller bare exe filen ?

1. Insert the operating system CD and Power On the notebook to boot from the CD.

2. At the very beginning of the operating system installation, the following prompt is displayed at the bottom of the screen: "Press F6 if you need to install a SCSI or RAID driver...." When the prompt is displayed, press F6.

3. Later in the operating system installation, you are notified that a mass storage device could not be detected. When this notification occurs, press S (S=Specify Additional Device).

4. When prompted, insert the diskette that was created from the SoftPaq file, and then press Enter.

5. Select Intel 82801GBM SATA AHCI Controller (Mobile ICH7M) and press Enter.

Lenke til kommentar
Okei skal jeg bare brenne mappa eller  bare exe filen  ?

1. Insert the operating system CD and Power On the notebook to boot from the CD.

2. At the very beginning of the operating system installation, the following prompt is displayed at the bottom of the screen: "Press F6 if you need to install a SCSI or RAID driver...." When the prompt is displayed, press F6.

3. Later in the operating system installation, you are notified that a mass storage device could not be detected. When this notification occurs, press S (S=Specify Additional Device).

4. When prompted, insert the diskette that was created from the SoftPaq file, and then press Enter.

8070322[/snapback]

Har ikke selv gjort det på akkurat en hp...men det mest vanlige er at du brenner de filene som ligger inne i mappa....det vil si de filen som ligger inne i mappen skal legges i roten på platen om du forstår..(du må pakke den exe fila også ut).du kan gjerne hive med den exe fila også, det gjør ikke noe...tror det kan være lurt å legge både exe fila og den temp.IMA fila på cd...

Ganske teit at hp henviser til diskett på dagens pcèr....man kan jo begynne å lure på hva slags tidsalder dem leve i....

Om du ikke forstår hva jeg mener så bare spør mere :!:

Lenke til kommentar
Okei skal jeg bare brenne mappa eller  bare exe filen  ?

8070322[/snapback]

Har ikke selv gjort det på akkurat en hp...men det mest vanlige er at du brenner de filene som ligger inne i mappa....det vil si de filen som ligger inne i mappen skal legges i roten på platen om du forstår..(du må pakke den exe fila også ut).du kan gjerne hive med den exe fila også, det gjør ikke noe...tror det kan være lurt å legge både exe fila og den temp.IMA fila på cd...

Ganske teit at hp henviser til diskett på dagens pcèr....man kan jo begynne å lure på hva slags tidsalder dem leve i....

Om du ikke forstår hva jeg mener så bare spør mere :!:

8070453[/snapback]

Okei, nå har jeg brenn exe å pakka ut exe fila lagt de rett inn på cd (ikke i noe mappe) trykker F6 å venter trykker s også står det

stetup could not find a floppy driver on your machine to load OEM drivers from floppy disk

HJELP!!!

Lenke til kommentar
Sitat fra nedlastingssiden:

NOTE: A diskette drive is required to use this driver. If an external diskette drive is used, ensure it is plugged into the system.

8071194[/snapback]

Beklager, så ikke det der men da er jo saken grei...man må altså bruke diskett solv om disse maskinen ikke har diskettstasjon...tåpelig...der har vi igjen for at maskinene ikke leveres med noen cd-plater...

Et spørsmål til trådstarter...har du kjørt maskinen din med vista og har du tatt backup eller lager recovery dvd til den?

Gega

Lenke til kommentar

Det går ikke å bruke USB-penn.

Det enkleste er å lage en CD med Windows XP SP2. Det finnes mange verktøy som gjør den jobben enkel, og det er absolutt ikke noe ulovlig med det så lenge du har en lisens for Windows XP.

Etter å slipstreamet SP2 for å lage en CD, så vil du ha SATA-driverne du trenger på CDen, og kan velge å bruke dem når du trykker F6 under installasjonen for tredjeparts drivere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...