Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Internett har plutselig blitt så tregt.

Anbefalte innlegg

De siste dagene har internetten blitt utrolig treg når det gjelder nedlastning av torrents og streaming av videoer på nett.

Jeg kan ikke huske å ha endret på noen instillinger, og derfor er dette ganske irriterende.

På torrents før hadde jeg ofte hastigheter opp mot 300 kB/s, mens jeg nå har mindre enn 20 kB/s, til sammen, til enhver tid.

Hva kan dette skyldes?

Har sjekket for virus, fjernet alt av dritt som ligger på pcen og alt ser ut som det skal.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

du har nok fått virus. steng ALT som bruker net linja di. vent 3-4min. så

trykk start ->run skrive: cmd

skriv i den ruta som kommer opp: netstats -n

kommer det opp mange sider. har du nok viurs.

eneste som skal komme opp da er

127.0.0.1 (som er din interne ip) alt annet er trafikk mot inet. og det vil som oftestsi du har virus.

Lenke til kommentar

Du kunne ha sett etter om du har noen store stygge trojanere som gjemmer seg et eller annet sted på harddisken. Kan hende de sitter der og koser seg med et festmåltid bestående av cpu kraft og minne.

Last ned HijackThis fra for eksempel www.merijn.org og post resultatet lik jeg har gjort under.

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Logfile of HijackThis v1.99.1

Scan saved at 11:29:36, on 03.03.2007

Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)

MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)

Running processes:

C:\WINDOWS\System32\smss.exe

C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe

C:\WINDOWS\system32\services.exe

C:\WINDOWS\system32\lsass.exe

C:\WINDOWS\system32\svchost.exe

C:\WINDOWS\System32\svchost.exe

C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe

C:\WINDOWS\Explorer.EXE

C:\Programfiler\Analog Devices\Core\smax4pnp.exe

C:\Programfiler\Analog Devices\SoundMAX\Smax4.exe

C:\WINDOWS\system32\RUNDLL32.EXE

C:\PROGRA~1\ALWILS~1\Avast4\ashDisp.exe

C:\Programfiler\Prevx1\PXConsole.exe

C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe

C:\s1\Valve\Steam\Steam.exe

C:\Programfiler\DU Super Controler\DUSuperControler.exe

C:\Programfiler\DU Super Controler\DUSuperControler.exe

C:\Programfiler\Alwil Software\Avast4\aswUpdSv.exe

C:\Programfiler\Alwil Software\Avast4\ashServ.exe

C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe

C:\Programfiler\Prevx1\PXAgent.exe

C:\Programfiler\Alwil Software\Avast4\ashMaiSv.exe

C:\Programfiler\Alwil Software\Avast4\ashWebSv.exe

C:\Programfiler\The All-Seeing Eye\eye.exe

C:\WINDOWS\System32\svchost.exe

C:\Programfiler\Opera\Opera.exe

C:\Programfiler\Microsoft Office\Office10\WINWORD.EXE

C:\DOCUME~1\x\LOKALE~1\Temp\Midlertidig mappe 8 for HijackThis.zip\HijackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.no/

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Koblinger

O2 - BHO: Adobe PDF Reader Link Helper - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programfiler\Fellesfiler\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelper.dll

O2 - BHO: Malicious Scripts Scanner - {55EA1964-F5E4-4D6A-B9B2-125B37655FCB} - C:\Documents and Settings\All Users\Programdata\Prevx\pxbho.dll

O4 - HKLM\..\Run: [soundMAXPnP] C:\Programfiler\Analog Devices\Core\smax4pnp.exe

O4 - HKLM\..\Run: [soundMAX] "C:\Programfiler\Analog Devices\SoundMAX\Smax4.exe" /tray

O4 - HKLM\..\Run: [JMB36X Configure] C:\WINDOWS\System32\JMRaidTool.exe boot

O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvCpl.dll,NvStartup

O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /install

O4 - HKLM\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvMcTray.dll,NvTaskbarInit

O4 - HKLM\..\Run: [avast!] C:\PROGRA~1\ALWILS~1\Avast4\ashDisp.exe

O4 - HKLM\..\Run: [PrevxOne] "C:\Programfiler\Prevx1\PXConsole.exe"

O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe

O4 - HKCU\..\Run: [steam] C:\s1\Valve\Steam\\Steam.exe -silent

O4 - Global Startup: Adobe Reader Speed Launch.lnk = C:\Programfiler\Adobe\Reader 8.0\Reader\reader_sl.exe

O4 - Global Startup: Adobe Reader Synchronizer.lnk = C:\Programfiler\Adobe\Reader 8.0\Reader\AdobeCollabSync.exe

O4 - Global Startup: DUSuperControler.lnk = C:\Programfiler\DU Super Controler\DUSuperControler.exe

O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programfiler\Microsoft Office\Office10\OSA.EXE

O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office10\EXCEL.EXE/3000

O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programfiler\Messenger\msmsgs.exe

O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programfiler\Messenger\msmsgs.exe

O20 - Winlogon Notify: WgaLogon - C:\WINDOWS\SYSTEM32\WgaLogon.dll

O23 - Service: avast! iAVS4 Control Service (aswUpdSv) - Unknown owner - C:\Programfiler\Alwil Software\Avast4\aswUpdSv.exe

O23 - Service: avast! Antivirus - Unknown owner - C:\Programfiler\Alwil Software\Avast4\ashServ.exe

O23 - Service: avast! Mail Scanner - Unknown owner - C:\Programfiler\Alwil Software\Avast4\ashMaiSv.exe" /service (file missing)

O23 - Service: avast! Web Scanner - Unknown owner - C:\Programfiler\Alwil Software\Avast4\ashWebSv.exe" /service (file missing)

O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe

O23 - Service: Prevx Agent (PREVXAgent) - Unknown owner - C:\Programfiler\Prevx1\PXAgent.exe" -f (file missing)

Lenke til kommentar

Da fant jeg ut at streamingen av videoer ikke var et problem hos meg, men hos den andre parten.

Mtp torrentsene skal jeg lese litt på sidene hvor jeg finner torrentsene og sjekke om jeg klarer å ordne noe med hjelp av det ;)

Takk for svar i alle fall

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...