Gå til innhold

Ultrabærbar og XVGA+

su

Anbefalte innlegg

Stadig fler velger ultrabærbar. Da mener jeg små bærbare på 12.1" (evt 13.3").

Jeg skal også kjøpe en ultraportabel nå den nærmeste tiden, men jeg har et hovedkriterium i tillegg til størrelsen: god oppløsing. I dag har jeg 1600x1200 på en 15". Oppløsningen bør være like god, men WXGA+ kan gå an.

Jeg leter på nettbutikker etter en slik liten bærbar med størst mulig oppløsning. Jeg har forsåvidt er kriterium til: prisen. Jeg ser for mer 10-12000, maks 14 etter nødvendig minne-justering.

Er det noen som har forslag til PC (gjerne med link)?

(Noen vil sikkert si at skriften blir noe liten, og det blir den jo, men det ikke relevant for meg.)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Enig med zonko her, du trenger ikke så høy oppløsning. wxga holder på en 12". Skal du ha wsxga+ kommer det til å koste mer enn det smaker, husk at du kan uansett koble til ekstern skjerm og dermed bruke høyere oppløsning.

Lenke til kommentar

Pixeldybden på en 12,1" med 1280x768 er omtrent det samme som pixeldybden på en 15,4" med 1680x1050, litt mindre. I følge denne siden.

Jeg har selv en laptop med 15,4" skjerm som har 1680x1050, og synes dette er veldig behagelig, får plass til mye info og pixelstørrelsen er veldig behagelig. Større oppløsning på min skjerm tror jeg faktisk ville vært for mye.

En kamerat av meg har en 12,1" men 1280x800, og jeg (og han) synes dette er helt passelig for en 12,1". Har vært inne på samme tanken som deg, men etter å ha prøvd denne 12,1"en så har jeg skiftet litt mening.

Min neste laptop blir garantert en ultraportabel, men tror jeg skal klare meg med 1280x800. Så dersom du ikke har prøvd en 12"er med "lav" oppløsning, så ville jeg prøvd en før jeg jaktet meg ihel på en med høy oppløsning.

Men for all del, si ifra om du finner et bra alternativ! Høy oppløsning på skjermer er avhengighetsskapende.

Endret av listen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...