Enzo1590 Skrevet 3. mars 2007 Del Skrevet 3. mars 2007 Hei Jeg tenker på å kjøpe meg et nytt opperativsystem. Det må være XP. Det jeg lurer på er hva hovedforskjellene i HE og PRO er. Er det verdt å bruke den ekstra tusenlappen på å få en PRO versjon, eller er HE grei nok. Jeg er en gutt på 17 som bruker pcen til litt spilling, men mest surfing og sånt. PCen min er ganske kraftig. Lenke til kommentar
viscomweb Skrevet 5. mars 2007 Del Skrevet 5. mars 2007 Windows XP Home eller Pro? Forskjellen er liten, men prisforskjellen stor! Dersom du ikke har bruk for disse avanserte ekstrafunksjonene: - Internet Information Services - Remote Desktop Connection - Explorer File Encryption (som de færreste har, untatt store bedrifter) Er Windows XP Home Edition det beste for deg, og en frelse for lommeboken! Lenke til kommentar
Lars-H Skrevet 5. mars 2007 Del Skrevet 5. mars 2007 Mine erfaringer tilsier også at HomeEdition holder for de aller fleste! Har HE selv, og savner ikke akkurat funksjonene fra Pro :] Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 5. mars 2007 Del Skrevet 5. mars 2007 Hvor kraftig er Pc-en din da? Nå er jo Vista ute, som er arvtageren til XP Lenke til kommentar
Teac Skrevet 5. mars 2007 Del Skrevet 5. mars 2007 Vil anbefale deg å kjøpe Vista. Kjøper du foreksempel Home Premium OEM versjonen av den får du den til 1000kr.. Det vil jeg si er en overkommelig pris. Har selv innstalert den versjonen og det fynker utmerket. De 200 kronene er verd å legge i mellom en xp versjon.. Lenke til kommentar
1915 Skrevet 5. mars 2007 Del Skrevet 5. mars 2007 Hvor kraftig er Pc-en din da?Nå er jo Vista ute, som er arvtageren til XP 8083774[/snapback] XP for the win neh kjøp xp pro. det er bedre enn home Lenke til kommentar
Teac Skrevet 5. mars 2007 Del Skrevet 5. mars 2007 Hvor kraftig er Pc-en din da?Nå er jo Vista ute, som er arvtageren til XP 8083774[/snapback] XP for the win neh kjøp xp pro. det er bedre enn home 8085348[/snapback] Prøv heller og kom med konstruktiv argumentasjon hvorfor du mener det? Personlig ville jeg heller gått for en home edition ettersom de ekstra funksjonene som følger med professional ikke trengs av en "vanlig" bruker. Dette innebærer litt mere avanserte netteverks muligheter foreksempel.. Lenke til kommentar
sforum Skrevet 5. mars 2007 Del Skrevet 5. mars 2007 Gå for Pro. Den har bla støtte for Remote desktop "server", altså at du kan logge på din maskin fra en annen (home har kun "client" til å koble til andre maskiner) og pro har og IIS begge disse funksjonene er kjekke:) I hvertfall RMD, kunne ikke klart meg uten det selv. Lenke til kommentar
Magnus Holm Skrevet 5. mars 2007 Del Skrevet 5. mars 2007 Hvis du absolutt trenger Remote Desktop så kan du jo bare installere VPN Og IIS er ikke verdens beste server... HE har støtte for maks 2 skjermer, mens Pro kan ta hele 9 Lenke til kommentar
Ondskapen Skrevet 5. mars 2007 Del Skrevet 5. mars 2007 Er selv 17 og bruker pc'en min til det samme som deg, og jeg har ikke savnet noe i Home som jeg kan huske. Så jeg ser ikke vitsen med og kjøpe Pro hvis du ikke MÅ ha disse nettverks funksjonene. Lenke til kommentar
sforum Skrevet 5. mars 2007 Del Skrevet 5. mars 2007 Hvis du absolutt trenger Remote Desktop så kan du jo bare installere VPN Og IIS er ikke verdens beste server... HE har støtte for maks 2 skjermer, mens Pro kan ta hele 9 8085713[/snapback] har testet diverse andre løsninger (realvnc osv.) og synes faktisk at microsofts er best. men det er nå min mening. server bruker jeg ikke. men IIS er grei å ha om man vil ha server:P Lenke til kommentar
wilai Skrevet 5. mars 2007 Del Skrevet 5. mars 2007 Har du Home, har du de fleste Har du Pro, Har du alt Lenke til kommentar
viscomweb Skrevet 6. mars 2007 Del Skrevet 6. mars 2007 Windows XP eller Vista? Vista er klar for framtiden! - STERKT FORBEDRET SIKKERHET - Windows Media Center med DVD-dekoder - Windows Aero med 3D - Forbedret og forenklet CD/DVD/BLURAY/HDVD-brenning - Logisk organisering av bilder i Windows Photo Center - Mer logisk navigasjon i mapper - Forbedret system-gjenoppretting Windows Vista ligger på prisnivået til XP, og er tross alt et oppdatert XP, så anbefaler Windows Vista Home Premium for gamle XP Home brukere! Lenke til kommentar
wilai Skrevet 6. mars 2007 Del Skrevet 6. mars 2007 Men det spørs om du trenge det. Du må ikkje ha Aero, det senke bare farten. Lenke til kommentar
bLoOdFiSh Skrevet 6. mars 2007 Del Skrevet 6. mars 2007 det som er greit med pro er det at den er sikrere vist du foreksempel sitter på lan. me dhome er dette berre og kjøre pcen i sikkerhetsmodus og så kjem du lett forbi passordet. greitnok at dte går ann og komme forbi passordet i pro og, men home kan alle gjøre det! Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 6. mars 2007 Del Skrevet 6. mars 2007 Men det spørs om du trenge det.Du må ikkje ha Aero, det senke bare farten. 8088195[/snapback] Du har tydeligvis ikke helt peiling på hva du uttaler deg om, nei Vista senket på ingen måte farten hos meg når jeg prøvde det under BETA, og de fleste som ikke sliter med kompatibilitetsproblemer merker at det hele går mye raskere. Grunnen er at Vista bruker skjermkortet til å tegne opp Aero på skjermen. Det gir faktisk prosessoren mer kraft den kan bruke på annet. Blodfisk: Du kan da bare sette passord på admin kontoen i home om du vil. Start sikkerhetsmodus, logg inn på "adminstrator" som kommer opp. Gå inn på brukere og opprett ett passord Lenke til kommentar
Ondskapen Skrevet 6. mars 2007 Del Skrevet 6. mars 2007 Men vista buker også mye mere ram en xp pga alle disse effektene inkludert aero, men denne effekten kan jo skrues av om den ikke er ønsket... Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 6. mars 2007 Del Skrevet 6. mars 2007 Mengden RAM Vista bruker utnyttes på en helt annen måte, og forbedrer opplevelsen Les og lær: http://www.codinghorror.com/blog/archives/000688.html (ikke frykt at det er mye lesestoff, nesten alt er kommentarer). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå