TettSpaden Skrevet 9. desember 2002 Del Skrevet 9. desember 2002 Hei har en 40gb ibm hd som driver å tar kvelden, har en ibm 80gb som jeg tenkte jeg skulle kopiere hele innholdet over på, inkludert mitt win xp ntfs OS. har prøvd ibms diskmanager og programmet kopikontrol, ingen av disse kopierte med alle filene, ibms diskmanger funket best, men det ble en del krøll, noen filer som mangler og programmer den ikke finner. noen som har noen tips til hvordan jeg kan gjøre dette med susksess? på forhånd takk Lenke til kommentar
Argon19 Skrevet 9. desember 2002 Del Skrevet 9. desember 2002 Tipper at den hd'en som ryker er en IBM... Du kan få tak i Norton ghost å ghoste hd'en over. Eller sette den i raid speiling, da vil dataene bli kopiert over automatisk, vil jeg mene. Uansett, IBM hard disker SUGER BIG TIME.. til alle som leser dette; hold dere LANGT BORTE FRA DEM!! dette er seriøst. jeg kjenner en haug med personer der hard disken har død, og gjett hva de alle hadde. Stemmer, de hadde IBM!! Så alle sammen, gjenta etter meg: IBM suger, IBM bare ryker, IBEEEEMM er dårlig.. [ Denne Melding var redigert av: Argon19 på 2002-12-09 08:01 ] Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 9. desember 2002 Del Skrevet 9. desember 2002 Quote: Den 2002-12-09 07:55, skrev Argon19:Masse delvis rett, men alle kortene må på bordet før en konklusjon kan trekkes. IBM hadde problemer med deres 75GXP serie, og disse har feil som gjør at det er ofte disse "dør". IBM har ellers i alle år levert kvalitetsdisker, både IDE og SCSI. Å dømme et firma etter en serie av en av produktene er bare tåpelig dersom dette er et enkelttilfelle, som det er. Deres 120GXP serie er en av de raskeste på markedet, og disse har ganske liten feilprosent. Quote: IBM suger, IBM bare ryker, IBEEEEMM er dårlig.. Jeg ber deg om å følge forumets rettningslinje #1: "Brukeren av forumet bes om å holde en høflig tone." Lenke til kommentar
Rob3rt Skrevet 9. desember 2002 Del Skrevet 9. desember 2002 Du lager en ghost av den.. Selv bruker jeg PowerQuest Drive Image 2002, syntest dette er veldig enkelt og greit å bruke. Argon, saklig. Lenke til kommentar
Rob3rt Skrevet 9. desember 2002 Del Skrevet 9. desember 2002 Men hvis du skal gjenopprette den ghosten, må du opprette den på en partisjon som er like stor eller større enn den partisjonen du tok ghost av. Ellers så kan du bruke image explorer, tror du kan få filene ut av ghosten ved hjelp av den. Lenke til kommentar
TettSpaden Skrevet 9. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2002 ok takker for tips, men lurer på; ghoste den, blir den liggende som en fil, eller kan jeg bare smekke i disken og starte opp som vanlig? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 9. desember 2002 Del Skrevet 9. desember 2002 Quote: Den 2002-12-09 08:19, skrev Robkvi:Men hvis du skal gjenopprette den ghosten, må du opprette den på en partisjon som er like stor eller større enn den partisjonen du tok ghost av. Nei, det er vel nok at den nye partisjonen har plass til dataene som var på den gamle partisjonen. Om det var ørten hundre giga ledig plass på den gamle så spiller ikke det noen rolle for den nye. TettSpaden: Med Ghost kan du velge å kopiere disk til disk eller lage en backup fil av en partisjon. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå