Northland Skrevet 5. mars 2007 Del Skrevet 5. mars 2007 Du får ikke grommere lyd som kan sammenlignes med et effektanlegg, men du får en litt kvassere lyd fra motoren! Jeg har sett nok av tilfeller til å si at det er jeg 100% sikker på. At utslaget kan være forskjellig fra bil til bil skal jeg ikke benekte, men å si at du IKKE får noe annen lyd blir feil, for det gjør du! Lenke til kommentar
turbogirl Skrevet 5. mars 2007 Del Skrevet 5. mars 2007 Det går ikke ant å samenligne lyd på eksos og filter! Ja du får annen lyd om du setter på avlasningsventil på turbobiler å men det har ikke noe med jupere og grommere lyd i bilen å gjøre:P Så JO det blir feil og sammenligne filter og eksos her;) Lenke til kommentar
Gloms Skrevet 5. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2007 ikke utrolig mye, men det blir mer jobb enn og sette på noe som er bolt-on. Har bare gjort på 323f 1,5 liter. så annerledes ut enn på dette bilde her. den jeg sveisa potte på.. http://www.simons.se/Katalog/MAZDA/MAZDA_3...ons_Exhaust.htm Eller så har de universalpotter her http://www.simons.se/NH/universal.htm Simons har bøyer, rør, overganger, potter, rustfritt osv. Skriv opp delenummeret og bestill hos mekonomen eller noen som har sørensen og balchen som delelevrandør. de har det på et par timer! 8079904[/snapback] og de pottene er bare å sette på? knekken blir ikke for vanskelig? Lenke til kommentar
Northland Skrevet 5. mars 2007 Del Skrevet 5. mars 2007 (endret) Det går ikke ant å samenligne lyd på eksos og filter! Ja du får annen lyd om du setter på avlasningsventil på turbobiler å men det har ikke noe med jupere og grommere lyd i bilen å gjøre:P Så JO det blir feil og sammenligne filter og eksos her;) 8084883[/snapback] Jeg er ikke helt enig, siden trådstarter spør etter tips til å få grommere lyd i bilen sin. Altså tøffere lyd i bilen sin, noe et konfilter av f.eks typen K&N, Green eller AEM vil gi. Nei, det går ikke an å sammenligne, og det gjør jeg ikke heller. Endestykket vil gi en dyp og veldig høy lyd ut bak fra bilen, mens et konfilter vil gi en litt sint å kvass lyd fra motorrommet Men som sagt, jeg skal ikke påstå at dette gjelder alle biler.. Men det gjelder hvertfall min og 3 andre jeg har vært med å montert på! Men men, nok om det. Det er ikke noe tvil om at lyden blir grommere med effektanlegg/endestykke.. Jeg bare kom med forslag! Endret 5. mars 2007 av DarkerGlow Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 7. mars 2007 Del Skrevet 7. mars 2007 Du må få tak i eller lage en overgang fra det sugrøret du har til 2" eller 2,5" ikke ta noe tykkere enn det. alle potter og rør er lagd for og settes sammen med klemmer, men så bra passer det nok ikke! du er nok nødt til og sveise! bakpotta di går langs med bakfangeren hvis jeg tenker på riktig bil og da må du ha 90 grader på slutten. du må bare kappe og bøye det til! må ha sveiseapparat og skjærebrenner. Jeg ville lagd fra kat og bakover hvis jeg først hadde satt i gang. Bruk gjengestenger til eksosoppheng. Lenke til kommentar
ReVolvolution Skrevet 9. mars 2007 Del Skrevet 9. mars 2007 jeg har festet riskokerpotte på en sånn bil før.. vinkelkutter, overgangskobling og klemme, og eksospasta. brukte ikke noe mer enn det.. ikke noe vanskelige knekker på dette.. Lenke til kommentar
Mazda_racing Skrevet 31. mars 2007 Del Skrevet 31. mars 2007 gjør som jeg gjorde på civic'en min, demonter hele eksos anlegget etter kat'en. skjær opp lyddemperne og pell ut ALL innmatten i disse. Etter det sveiser du de sammen igjen. så setter du på en STOOOOR japse lyddemper i enden. Civic'en min hørtes ut som en blodtrimma supra, men med kun 90hk. 8084501[/snapback] det er jo bare teit da... Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 1. april 2007 Del Skrevet 1. april 2007 gjør som jeg gjorde på civic'en min, demonter hele eksos anlegget etter kat'en. skjær opp lyddemperne og pell ut ALL innmatten i disse. Etter det sveiser du de sammen igjen. så setter du på en STOOOOR japse lyddemper i enden. Civic'en min hørtes ut som en blodtrimma supra, men med kun 90hk. tongue.gif blodtrimma supra? ja den var god.. Lenke til kommentar
Clerion Skrevet 1. april 2007 Del Skrevet 1. april 2007 Eksos har du lov og fikse selv, er en sikkelig møkka jobb men 8071451[/snapback] Er ikke akkurat mye jobb da men. Skifta selv på Bmw`n min, fikk den over bakken, skrudde løs det gammle og skrudde på det nye, vil tro det er like lett på Mazda, trenger kanskje en person til å hjelpe med å holde mens du skrur, ikke noe annet. Kjøp isåfall et cat-backsystem, det går fra ogrinal katalysator og ut. Lenke til kommentar
K3nt Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 kjøp deg et heftig effektanlegg xD gjorde det på min mazda 929 wrrooooom Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 2. juni 2007 Del Skrevet 2. juni 2007 Bare hiv på no vann og veisalt på skjøten før lyddemperen bak, så ruster det av og gjør jobben av seg selv, hehe. Har rusta av der på min bil og her er det skikkelig "bromme-lyd" , skrangler litt da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå