Gloms Skrevet 3. mars 2007 Del Skrevet 3. mars 2007 Hei Har en Mazda 323 F som jeg har lyst til å style opp litt. Ende røret ser ut som et sugerør og det låter ikke no fett av det. Har sett at man kan kjøpe sånne endestykke til å feste på eksosrøret for at det skal se større og kulere ut, men gir det noen effekt? Vil lyden bli dypere og fetere bare ved å kjøpe en sånn en? eller må jeg bytte ut noe lenger inn? F.eks. bytte og hele det utvendigeeksosanlegget fra rundt midten av bilen og bakover? Er dette vanskelig og koster det mye penger? Noen som har noe tips til hvordan jeg har få litt kulere lyd i bilen min på? Lenke til kommentar
Januar333 Skrevet 3. mars 2007 Del Skrevet 3. mars 2007 Vil ikke gi noe effekt, men mulig lyden kan bli høyere ja. Lenke til kommentar
Gloms Skrevet 3. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2007 Vil ikke gi noe effekt, men mulig lyden kan bli høyere ja. 8067287[/snapback] Så hvis jeg bare setter på et endestykke blir lyden høyere og dypere? Lenke til kommentar
tunam85 Skrevet 3. mars 2007 Del Skrevet 3. mars 2007 Endestykke som på biltema ser bare finere ut,ikke noe lyd eller effekt. Lenke til kommentar
Gloms Skrevet 3. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2007 Endestykke som på biltema ser bare finere ut,ikke noe lyd eller effekt. 8067348[/snapback] Så hvordan får jeg bedre lyd? dypere og høyere? Lenke til kommentar
tunam85 Skrevet 3. mars 2007 Del Skrevet 3. mars 2007 Bruk heller penger på det visuelle. Lenke til kommentar
Buxa Skrevet 3. mars 2007 Del Skrevet 3. mars 2007 Endestykke som på biltema ser bare finere ut,ikke noe lyd eller effekt. 8067348[/snapback] Så hvordan får jeg bedre lyd? dypere og høyere? 8067478[/snapback] http://www.svendsen-eksos.com/produkter.asp?id=2 Mener de ligger på noe sånt som 1100-1200 kr. Hadde det på audien min var dyp og fin lyd. Nå er jeg på utkikk etter noe av det samme som deg; enderør med riller som gir litt småbromming. Skal si ifra hvis jeg ramler over noe Lenke til kommentar
Gloms Skrevet 3. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2007 (endret) Endestykke som på biltema ser bare finere ut,ikke noe lyd eller effekt. 8067348[/snapback] Så hvordan får jeg bedre lyd? dypere og høyere? 8067478[/snapback] http://www.svendsen-eksos.com/produkter.asp?id=2 Mener de ligger på noe sånt som 1100-1200 kr. Hadde det på audien min var dyp og fin lyd. Nå er jeg på utkikk etter noe av det samme som deg; enderør med riller som gir litt småbromming. Skal si ifra hvis jeg ramler over noe 8067568[/snapback] Må man ikke ha lenger inn enn det der? Trodde man måtte bytt hele røret jeg.. Men man må altså ikke det? det holder med det du linka? Ang. det man kjøper på biltema, er det bare sånn man trer uttapå det gamle røret? Man putter den bare innpå og skrur den til, så man får egentlig ikke noe større rør det bare ser fetere ut? Endret 3. mars 2007 av Gloms Lenke til kommentar
Buxa Skrevet 3. mars 2007 Del Skrevet 3. mars 2007 Endestykke som på biltema ser bare finere ut,ikke noe lyd eller effekt. 8067348[/snapback] Så hvordan får jeg bedre lyd? dypere og høyere? 8067478[/snapback] http://www.svendsen-eksos.com/produkter.asp?id=2 Mener de ligger på noe sånt som 1100-1200 kr. Hadde det på audien min var dyp og fin lyd. Nå er jeg på utkikk etter noe av det samme som deg; enderør med riller som gir litt småbromming. Skal si ifra hvis jeg ramler over noe 8067568[/snapback] Må man ikke ha lenger inn enn det der? Trodde man måtte bytt hele røret jeg.. Men man må altså ikke det? det holder med det du linka? Ang. det man kjøper på biltema, er det bare sånn man trer uttapå det gamle røret? Man putter den bare innpå og skrur den til, så man får egentlig ikke noe større rør det bare ser fetere ut? 8067613[/snapback] Det enderørene tres bare utpå å festes med en svær slangeklemme tror jeg. Sikkert noen som vet det bedre enn meg Lenke til kommentar
Gloms Skrevet 3. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2007 (endret) Endestykke som på biltema ser bare finere ut,ikke noe lyd eller effekt. 8067348[/snapback] Så hvordan får jeg bedre lyd? dypere og høyere? 8067478[/snapback] http://www.svendsen-eksos.com/produkter.asp?id=2 Mener de ligger på noe sånt som 1100-1200 kr. Hadde det på audien min var dyp og fin lyd. Nå er jeg på utkikk etter noe av det samme som deg; enderør med riller som gir litt småbromming. Skal si ifra hvis jeg ramler over noe 8067568[/snapback] For å sette på de effektanlegga der, må man bytt ut hele den bakre potta? hvis nei, hvordan gjør man det? Er det sånn at man MÅ få noen til å gjøre det for seg, eller kan man gjøre det selv? Endret 3. mars 2007 av Gloms Lenke til kommentar
pelsdyret85 Skrevet 3. mars 2007 Del Skrevet 3. mars 2007 Eksos har du lov og fikse selv, er en sikkelig møkka jobb men Lenke til kommentar
Gloms Skrevet 3. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2007 Eksos har du lov og fikse selv, er en sikkelig møkka jobb men 8071451[/snapback] Hvordan gjør jeg det? er det vanskelig? Mener ikke at dere skal greie ut detaljert om akkurat hvordan jeg gjøre det, men bare si det i store trinn.. Lenke til kommentar
pelsdyret85 Skrevet 3. mars 2007 Del Skrevet 3. mars 2007 Det første du må gjør er og jekke opp bilen og sette den på bukker etc. Så er det bare og skru løs skruene på flensen, mulig der er noen klips eller noe sånn på opphenget til eksosrøret som du må ta løs... etter det er det vel bare og dra det løst Lenke til kommentar
Northland Skrevet 4. mars 2007 Del Skrevet 4. mars 2007 Sette på et nytt luftfilter vil også forandre lyden en del. Snakker da om f.eks K&N konfilter, eller noe i den duren. Av erfaring får du en del grommere lyd, men ikke like dyp som et effektanlegg/endestykket. Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 4. mars 2007 Del Skrevet 4. mars 2007 Får ikke universal effekt potte til 323f! for vanskelig knekk på bakpotta. tror ikke det lages noen bolt-on potte eller. Jeg ville sveisa inn en medium simons potte istedenfor den orginale og kjøpt en 90 grader 2"- 2,5" som enderør Lenke til kommentar
Gloms Skrevet 4. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2007 (endret) Får ikke universal effekt potte til 323f! for vanskelig knekk på bakpotta. tror ikke det lages noen bolt-on potte eller. Jeg ville sveisa inn en medium simons potte istedenfor den orginale og kjøpt en 90 grader 2"- 2,5" som enderør 8073085[/snapback] Det du sier er altå at for at jeg skal kunne få en fetere potte er det utrolig mye mer jobb enn på andre biler? Hva er en simons potte? og kan du linke den 90 grader saken? Endret 4. mars 2007 av Gloms Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 5. mars 2007 Del Skrevet 5. mars 2007 ikke utrolig mye, men det blir mer jobb enn og sette på noe som er bolt-on. Har bare gjort på 323f 1,5 liter. så annerledes ut enn på dette bilde her. den jeg sveisa potte på.. http://www.simons.se/Katalog/MAZDA/MAZDA_3...ons_Exhaust.htm Eller så har de universalpotter her http://www.simons.se/NH/universal.htm Simons har bøyer, rør, overganger, potter, rustfritt osv. Skriv opp delenummeret og bestill hos mekonomen eller noen som har sørensen og balchen som delelevrandør. de har det på et par timer! Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 5. mars 2007 Del Skrevet 5. mars 2007 Edit: Passer det som går fra katalysatoren og bakover koster det sikkert rundt 3000,- En universalpotte koster fra 2-600,- rør koster en hundrings.. endestussen er noe av det dyreste. jeg har rondo xl 100 endestuss. koster rundt 900. Sett på KN luftfilter universal og få det til og passe... Lenke til kommentar
turbogirl Skrevet 5. mars 2007 Del Skrevet 5. mars 2007 å sette på et kn filter vil IKKE gi noen annen lyd enn at det muligens freser litt når du slipper gassen. Skal du ha grommere lyd må du bytte en potte eller to. Jeg foreslår at du gjør som dem andre sier og bruker en simons potte, de gir fin lyd og er heller ikke noe problem å få igjennom på eu kontroll med tanke på co2 ol. Når du skal skifte potte så står det ikke på noe slangeklemme,men en eksos klemme,dette er det stooor forskjell på Du må rekne med at den potten du velger å skifte kommer til å sitte litt,alt etter når det er skiftet ut deler tidliger Sitter det skikkelig fast kan du løsne det så enkelt som å varme opp rundt rørene så slipper det etterhvert med litt tolmodighet. Skal du skifte potte foreslår jeg at du kjøper med gummifestene opp under bilen,de gamle kan ha begynt å morkne hvis dem ikke er skiftet fra før,du får også potten til å henge stødiger og blir ikke å ligge å slammre frem og tilbake Ellers er det vel ikke noe tusnerkunst å skifte potten... Lykke til Lenke til kommentar
Phingoc1 Skrevet 5. mars 2007 Del Skrevet 5. mars 2007 gjør som jeg gjorde på civic'en min, demonter hele eksos anlegget etter kat'en. skjær opp lyddemperne og pell ut ALL innmatten i disse. Etter det sveiser du de sammen igjen. så setter du på en STOOOOR japse lyddemper i enden. Civic'en min hørtes ut som en blodtrimma supra, men med kun 90hk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå