Gå til innhold

Påbud om refleksvest i bil.

Gjest Bruker-95147

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Men hva er sjansen for motorstopp, dekk-skifting eller tom tank? Sjansene er jo jævla små og det er få som får det. Det er en "smart" måte å tjene mye penger for de som har med refleks vestene å gjøre. Hvis det hadde vært så viktig så hadde de gitt det ut gratis til oss folket, eller til de som har bil og ikke tatt 60 kr. vesten.

De tjener sykt mye de som har med refleksene. Tenk dere no runt 300.000 som må ha refleks vester og det ganger 80.... mye pæng ut av det skjønner dere, ;).

8189758[/snapback]

Så vi ganger med 80, for en vest som koster 60kr, som ingen har monopol på og egentlig bare koster 29,- hos f.eks. Clas Ohslon?

Synes dette er et bra tiltak. At du setter ut varseltrekant gjør ikke DEG mer synlig, selv om føreren er påpasselig er du vanskelig å se i mørket uten refleks.

Lenke til kommentar

Noen steder koster vesten 60 og andre 100. Gjennomsnittet blir 80, men har ikke sett at den koster 29, :hmm:.

Men ettter det jeg har fptt med meg er at kanskje en eller to personer har blitt drept siden de ikke hadde refleks vest og kanskje noen få har blitt skadet. Jeg vil se en statistikk på dette så jeg kan endelig besluttning og si min mening.

Lenke til kommentar

Er det bare jeg og en håndfull andre brukere som forstår når noe er ment humoristisk? Jeg sikter til den originale tråden.

Det gjelder ikke bare dette tilfellet, jeg har flere ganger sittet hoderystende foran skjermen og stirret på folks manglende sans for ironi og/eller humor. "Ironi gjør seg ikke på et forum, folk misforstår bare". Nei, ikke i slike opplagte tilfeller som dette. Nesten alt jeg har lest av ironi på dette forumet har vært opplagt. God ironi kan gjerne være vanskelig å oppfatte, selv i muntlig form, men hjelpes... Jeg kan ikke huske at jeg var så kort da jeg var 15 år. Kanskje jeg var?

Lenke til kommentar
Så vi ganger med 80, for en vest som koster 60kr, som ingen har monopol på og egentlig bare koster 29,- hos f.eks. Clas Ohslon?

Synes dette er et bra tiltak. At du setter ut varseltrekant gjør ikke DEG mer synlig, selv om føreren er påpasselig er du vanskelig å se i mørket uten refleks.

8189938[/snapback]

Enig. Ja, sjansen er liten for at du skulle havne på en mørk landevei med biltrøbbel. Og sjansen er liten for at en "hattkaill" med nattsyn som en muldvarp om dagen kommer kjørende like etter. Det er liten sjanse for at jeg blir Lotto-millionær også, men uansett blir kupongen levert...

Billig investering spør du meg. :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...
  • 5 måneder senere...
  • 3 uker senere...
  • 1 måned senere...
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...