abene Skrevet 3. mars 2007 Del Skrevet 3. mars 2007 BBC har gjort en avtale med YouTube som innebærer at deler av TV-programmer fra BBC blir vist på YouTube. Les mer Lenke til kommentar
remerserr Skrevet 3. mars 2007 Del Skrevet 3. mars 2007 Dette tror jeg er positivt for BBC sin del, er fks mange i Norge som ønsker å følge med på gode britiske serier men må ty til "andre midler" for å få sett dem. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 3. mars 2007 Del Skrevet 3. mars 2007 Glimrende. Jeg synes dette går i riktig retning, men jeg tror BBC har en tidsbegrenset avtale og at de på sikt vil komme opp med en egen "BBCtube" som går ennå lengre. Trolig delt inn i en gratistjeneste med klipp/reklame og en betaltjeneste med hele programmer tilgjengelige. Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 3. mars 2007 Del Skrevet 3. mars 2007 Konge! BBC er jo (etter min mening) verdens beste tvkanal. Enn om norske politikere kunne vært litt mer britisk. Lenke til kommentar
guttorm Skrevet 3. mars 2007 Del Skrevet 3. mars 2007 Dette er en genial ditribusjonsmåte for BBC, de er forut for sin tid. Jeg tenker da at det faktisk har en avtale om å legge det ut, lovlig i alle ender. Lenke til kommentar
A-Jay Skrevet 3. mars 2007 Del Skrevet 3. mars 2007 (endret) Endelig begynner store medieaktører å se potensialet i nye måter å spre media på i stedet for å skrike og bære seg om opphavsrettigheter osv. Dette ser spennende ut Endret 3. mars 2007 av A-Jay Lenke til kommentar
O.J Skrevet 3. mars 2007 Del Skrevet 3. mars 2007 Det er jo ganske lave oppløsninger på de Youtube videone. Vet ikke hvor praktisk det blir å se dokumentarer der. Lenke til kommentar
Droideka Skrevet 3. mars 2007 Del Skrevet 3. mars 2007 Det er jo ganske lave oppløsninger på de Youtube videone. Vet ikke hvor praktisk det blir å se dokumentarer der. 8068677[/snapback] Nettopp. Og sidan dei "berre" sender deler av programma, er det nok som artikkelen framhever, mest for reklameringen sin del. Hadde Youtube levert videokvalitet meir likt i dei baner DivX sitt Stage6 leverer, hadde nok dette vert desto meir spennande for min del. Spesielt etter at BBC byrja å sende program i HD, som bl.a Stage6 støtter. Dykk som har sett BBCs Planet Earth dokumentarar i 720p+ og 5.1 lyd veit at youtube sine "240p" har bra lite å stille opp med i forhold til rein sjåarglede. Også i reklameaugemed. Men der Stage6 desverre for tida berre leverer i kvalitet, henter Youtube inn i mainstream popularitet, ikkje alle er like HD gal som meg. Eg håper og trur at Youtube oppgraderer muligheita for høgare kvalitet om ikkje alt so lenge. Ei spennande byrjing og eit steg i riktig retning som A-Jay nemner er det sjølvsagt uansett. BBC kan å levere bra TV, og youtube er utan tvil ein fin plass å formidle programma sine ut til verden på. Lenke til kommentar
guttorm Skrevet 3. mars 2007 Del Skrevet 3. mars 2007 Steg i riktig reting er det, og det er bare starten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå