Gå til innhold

Musikk: Hip hop: 12åring og 8åring rapper

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg er 12år og har lagd 10 sanger,Og nå har eg lagd en med min lillebror på 8(Vet det høres dumt ut)Men om du gidd å høre blir jeg veldi glad,

Og vi spiller innpå dataen så er ikke så bra kvalitet på lyd osv,,,

Vil helst ha ris og ros men og si forbredringer istedefor å si f.eks du suger,,

Takk,

Her har du

Vi e gutta fra byn

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

høres da ikke dumt ut det ;)

Kvaliteten var som sagt veldig elendig :)

Vel ros: morsomt at dere har begynt så smått med musikk laging ;)

Ris: Lydopptaket, hmmm vel rapen :p (men sikkert kult for folk på deres alder :) )

Å kan love deg er ingen som kommer til å si du suger eller no sånt på det forumet her ;) folk her har respekt og skjønner jo med litt hjerne at man ikke bør forvente 50 cent kvalitet av en 12 åring og 8 åring :p

Men stå på :)

Neste gang prøv å lag en egen sang dere rapper til om du får til :) Last ned fl studio å begynn å lek med det ;)

Lenke til kommentar

la meg gjette? dere sitter med en pc mic og tar alt opp i en omgang. ikke noe spess forbredt. teksten skal lissom være morsom. uten noe budskap eller humor. ikke noe timing. alt kommer plutselig og er helt utafor. for mye knak og knirking i opptakene. må nok jobbe MYE MYE MYE mer med neste låt gutter. er det ikke instrumentalen fra Coolio eller noe? :p

syns dette var veldig dårlig for å si det rett ut. Men kan bli bedre. bruk mer tid på låtene og hør litt på andres sanger og få noen ideer til å begynne med. en låt lages ikke på 10 min. bruk tid og hør gjennom den flere ganger. blir den kjedelig så er det stor sannsynlighet for at andre synes det. et tips er å ta en pause etter at du har lagd en låt. hør på noe du har på pc-en så gå tilbake til den du har laget og se om det er godt nok.

nå hørte jeg bare 30 sek eller noe.

mvh Dilly

Lenke til kommentar

Som Dilly Man sier, dette var ikke så fantastisk. Men: Dere er 12 og 8 år, og man skal kanskje ikke forvente all verdens.

Et par råd:

Forsøk å holde takta, gå og hør på yndlingsræpperne dine og hør hvordan de ræpper i forhold til trommene.

Prøv å rime over flere stavelser. Istedenfor å rime "by'n" på "syn", kan du forsøke på noe à la "rasteplass / kaste glass" "sabla kjiping / skada hviting" osv. (stjålet fra Vågsbygd Handy).

:)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Synes ikke unger på 12 og 8 år skal være nødt å ta imot kritikk fra voksne folk i utgangspunktet når det gjelder musikk..

Når man er ung er det aller viktigste med musikken å ha det gøy.. Lek dere med musikken slik som dere vil, og utvikle dere med de kunnskapene dere har, samtidig som dere kan lære teknikker av andre som har holdt på med musikken i noen år. Ingen er verdensmestre i starten.. har selv holdt på med opptak i over 10 år og lærer noe nytt hver gang jeg tar opp nye låter.

Keep up the good work, og gjerne post nye låter i forumet.

Lenke til kommentar

kritikk er bare sunt å få det =) så lenge det er i form av konstruktiv og lærerik kritikk som gjerne inneholder tips til hvordan de kunne gjort det annerledes =) så ser ikke så mye feil i at vi gir de det akkurat =) meeeen man må selv se grensen for hvor mye man kan forvente av de og ikke bli alt for avansert.

De har jo selv spurt etter det å så =) Syns det bare er bra at de legger seg ut her å spør etter kritikk jeg ;) beste måten å lære å bli bedre på er å høre hva de som driver med det syns :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...