..Bjørnar.. Skrevet 3. mars 2007 Del Skrevet 3. mars 2007 Noen med formening om hvor mye jeg kan forhandle meg til i timelønn som deltidsansatt ved regnskapskontor? Studerer økonomi på høyskole og jobber ved siden av, ca 10 timer i uka. Har 3 års relevant erfaring samt gode regnskap og bedriftsøkonomikarakterer fra videregående skole samt høyskole. Er 21 år og halvferdig med bachelorgrad i øk.ad. Lenke til kommentar
Peterman Skrevet 3. mars 2007 Del Skrevet 3. mars 2007 Hvis du har endel relevant erfaring og kan jobbe selvstendig, ville jeg ikke siktet noe lavere enn 150kr timen. Lenke til kommentar
..Bjørnar.. Skrevet 3. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2007 (endret) Ja, har som sagt 3 års (deltid) erfaring. Per i dag lønnes jeg 114 kr timen som for meg framstår som utålelig lavt. Hadde hatt mer om jeg hadde sitti i kassa på Meny, men valgte å ta denne jobben for 3 år siden pga relevansen til studiet. Jobber selvstendig og effektivt og har sjeldent sagt nei til overtid til tross for at jeg ikke får ekstra betalt for det heller. Føler det da er på tide å forhandle kraftig i lønn, eller finne ny jobb. Har liknende jobb for hånden samt at bemanningsfirmaer rundt om i nærmiljet skriker etter deltids økonomimedarbeidere med høyere utdanning og relevant erfaring. Endret 3. mars 2007 av ..Bjørnar.. Lenke til kommentar
Peterman Skrevet 3. mars 2007 Del Skrevet 3. mars 2007 114 kr timen er latterlig lavt for denne typen arbeid. Folk som står bak disken på 7-11 har sikkert mer. Som du nevner, er bemanningsbyråene nærmest desperate etter folk med denne kompetansen, spesielt om du bor i Oslo. Her er det bare å spille kostbar. Lykke til. Lenke til kommentar
..Bjørnar.. Skrevet 3. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2007 Riktig, da er vi enige. Takk for svar. Er forøvrig bosatt 10 min utenfor Drammen og pendler til Oslo hver dag, så jobber både i Drammens- og Oslo-området er like aktuelle forsåvidt. Da bør det være mulig å finne en bedre betalt stilling, spesielt nå som det ser ut til å være gode tider for arbeidstakere med min type kompetanse (som du understreker). Er det noen som har noen førstehåndserfaring på hva timelønn i slikt type arbeid ligger på? Tenker litt på å ha litt argumentasjonsgrunnlag. I første rekke er det ingen ting som hadde vært bedre enn å kunne beholde en jobb jeg er innarbeidet i om jeg kunne forhandlet frem høyere lønn. Lenke til kommentar
Peterman Skrevet 3. mars 2007 Del Skrevet 3. mars 2007 Jeg er i ferd med å bytte jobb fra bankjobb til regnskapsjobb. Fra første intervju til jeg fikk jobben gikk det ikke mer enn fem dager. Jeg må gjennom en tre måneders prøveperiode hvor jeg er innleid fra et vikarbyrå. Ble forspeilet en lønn på ca 160kr timen som innleid og en grei økning om jeg blir fast ansatt etter prøveperioden på tre måneder. Lenke til kommentar
..Bjørnar.. Skrevet 4. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2007 (endret) Congrats meg ny jobb da! Da snakker vi en litt annen lønnsklasse ja. Men hvordan stiller du med tidligere erfaring, utdanning o.l.? I denne bransjen er innleie via vikarbyrå den desidert vanligste prosedyren for ansettelse så vidt meg bekjent. Det fikk vi merke i praksis på regnskapskontoret hvor jeg jobber. Var flere innom i søken etter jobb, alle fra vikarbyråer. Blir mye lettere for arbeidsgiver å velge ansatte etter "prøv og feil" metoden, og det var 2 "vikarer" innom før den siste fikk jobben. Var praktisk talt bare for arbeidsgiveren å knipse med fingrene så satt det en ny kandidat ved pulten. Spørsmålet er da om ikke det lønner seg for meg å melde min interesse ved et slikt vikarbyrå først som sist. Hva innebærer forresten den nye stillingen din med tanke på arbeidsoppgaver og ansvar? Jeg kan ihvertfall fastslå at dette blir den siste måneden hvor jeg lønnes 114 kr timen. Pratet med en medstudent i dag som får 125 kr timen for å drive kundeoppfølging over telefon for et studiemagasin. Endret 4. mars 2007 av ..Bjørnar.. Lenke til kommentar
Peterman Skrevet 4. mars 2007 Del Skrevet 4. mars 2007 Jepp, arbeidsmarkedet domineres av vikarbyrå nå for tiden. Det er ikke ofte et firma går ut selv og søker etter folk, spesielt i bransjen vi er i. Det har dukket opp mange små og mindre seriøse byrå, der profitt ofte kommer før medarbeidere. Vil råde deg til å kontakte de store og serisøe byråene i første omgang. Jeg har høgskoleutdannelse innen regnskap og 2-3 års erfaring fra både regnskap i en stor bedrift og bank. Jeg skal jobbe i et stort firma med både norske og utenlandske klienter. Kommer primært til å jobbe med føring skatt og avgift. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå