Gå til innhold

Ødelagt Mellomtone -element?

Gjest Slettet-i7M5Hhb3

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-i7M5Hhb3

Heisann!

La meg først få si at jeg ikke er noen ekspert på verken lyd eller høyttalere, og jeg burde derfor ikke tukle med ting jeg ikke har peiling på :!: Meen man lærer jo ikke uten å prøve å feile litt. Anyways...

Har fått fiksa sjappa! Kan noen slette inlegget? thanks

Endret av Slettet-i7M5Hhb3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er jo ein liten regel så seier dersom du opner kassen sjølv forsvinner all garanti, men det har du jo alt gjort så.. Du er 100% sikker på at magneten er sett på rett plass? Når du testa var du 100% sikkert på at lydsignale var der? :p Altså tipper det er elemente det er noko feil med.. men prøv ut dette:

1. Sjekk at kontaktene på elemente er sikklig tilkobla..

2. prøvd å brok koble? (høytalerane)

3. du kan måle motstanden, dersom du har tilgang til eit måleinnstrumen (ville målt i ohm dersom eg var deg)

4. Er det noko spole nedi kassen? Sjekk ut om du ser noko brudd på den i så fall.

Dersom du får prøvd noko av dette ville det våre fint :)

Lykke til :)

Endret av veitch
Lenke til kommentar

Man plukker ALDRI magneten av en høyttaler.

Du skyter vel ikke deg selv i beinet?

Unnskyld meg, men det var ikke lurt.

En støvsuger på lav effekt ville sugd ut støvkoppen på mellomtonen din, og membranet på diskanten.

Mellomtonen din er ødelagt. Ser og at spolen og chassiet har blitt deformert.

Derfor ingen lyd!

Konklusjon: Kjøp nye høyttalere. :thumbup:

Endret av Trainman
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-i7M5Hhb3

Hehe det med støvsuger var ikke så dumt! :p

Høyttalerne fungerer fortsatt glimrende. Det er bare i mellomtonen det ikke er lyd.

Er ikke helt sikker på hvor man skal måle dette, men i følge en nettside er mellomtonen 3'' og diskanten 2''.

Hvor får jeg kjøpt nytt element da? Finnes det andre sider enn den ELTEK-siden?

Endret av Slettet-i7M5Hhb3
Lenke til kommentar

"Høyttalerne fungerer fortsatt glimrende" Altså, i ein høgtaler me diskant mellomtone og basselement ligger "musikken" mest i mellomtonelemente :p Sjønnte ke du meinte altså, men eg ville ikkje sakt at det funka "fint" :p Keffør ikkje bruke eltek sine sider? Dei er jo glimmrande :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-i7M5Hhb3
"Høyttalerne fungerer fortsatt glimrende" Altså, i ein høgtaler me diskant mellomtone og basselement ligger "musikken" mest i mellomtonelemente :p Sjønnte ke du meinte altså, men eg ville ikkje sakt at det funka "fint" :p Keffør ikkje bruke eltek sine sider? Dei er jo glimmrande :)

8069019[/snapback]

Finner ingen elementer der med rette mål. mellomtonen er 3'' og diskanten er 1 og 3/4 eller 2''. Vil jo gjerne ha noe som passer i kassa uten å måtte lage større hull.

Noen som har alternative leverandører eller kan gi meg link til aktuelle ELTEKprodukter?

Lenke til kommentar

Heh, det sjønner eg. Når du måle antal "tomma" på eit element, måler du fra eine yttersiada på elemente og over til den andre. 1" =2,5 cm! Så finner du ut antal tommer du har i elemente ditt :) Kjap sett gjennom eltek sine sider har dei ikkje det heilt store utvalge av 3" mellomtoneelemnter.. :(

Lenke til kommentar
  • 10 måneder senere...

heisann :)

kanskje litt for seint svar her, men seriøst .

det eneste han spør om er om det er mulig å få tak i en mellomtone element i Norge.

ikke noe mer eller mindre. har sitt flere innlegg der dere bare blar det vekk med tull.

jeg lurer også på om det er mulig å få tak i diskant og mellomtone her i Norge.

har surfa litt og komet opp med en svenske side som selger det ( her) har vi ikke en slik side i Norge ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...