Gå til innhold

Nytt skjermkort, trenger hjelp ..

Sentinel

Anbefalte innlegg

Heisann.

Jeg kjøpte nettopp et MSI geforce4 ti4200 128 DDR kort. Jeg kjører det på et system med en AMD 1GHz CPU og 512 SDram. I UT2003 demoen lå jeg på 20-33 fps, alt etter hvor mye action som foregikk samtidig. (virket som det gikk bedre med MSI drivere fremfor Detonator drivere)

Nå lurer jeg på om jeg burde levere kortet inn og f.eks gå for et Creative Geforce4 ti4600 128 DDR. Dette for å prøve å oppnå en bedre fps i spill som UT2003.

Er det sannsynlig at fps'en vil være merkbart bedre om jeg gjør det eller vil resten av maskinen fungere som en flaskehals som igjen resulterer i dårligere fps ?

jack.gif

I wanna be reincarnated as a doormat so my g/f can walk all over me forever, if not I wanna be a colostomy bag so I can forever take the piss ..

[ Denne Melding var redigert av: Sentinel på 2002-12-09 03:04 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har det MSI kortet, og jeg har ikke UT03, men jeg finner ikke noe gale med MSI kortet mitt.

Skal teste ut03 og sjekke fps'en min der. I alle andre fps spill går det helt fint.

Tror ikke du tjener så mye mer på Creative med de speccsene din. selvom du går opp til 4600.

Lenke til kommentar

Kjøp ny prosessor, om nødvendig overklokk den du allerede har til 1,3 GHz eller mer.

Oppgrader alle mulig drivere til de viktigste chippene og se hva resultatet blir!

Får du så lav FPS i UT2003, er det ikke GPU'en som er problemet, men derimot guffen prosessoren leverer. Har 100 MHz SDram,- ja da må du kjøpe nytt hovedkort!

Lenke til kommentar

Etter en del tweaking ligger jeg på 38-60ish fps i UT2003. Virker som det tok seg opp litt da jeg bl.a skrudde av hardware sound.

Men jeg er ikke fornøyd enda. Når det blir for mye action på enkelte brett blir det fort blury. Kjøper derfor et ti4600 kort. Tenker også å kjøpe en ny CPU, f.eks: http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...=4&GrpID=6&s=pl

Med så mye ekstra cpu kraft + ti4600 kortet, må jeg vel kunne regne med bedre ytelse i UT2003 ? Eller vil rammen + hovdekortet holde meg nede fortsatt ?

(Abit KT7A VIAKT 133A hovedkort - er ikke sikker på ram typen)

[ Denne Melding var redigert av: Sentinel på 2002-12-11 18:55 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...