Gå til innhold

Anbefalte innlegg

hei er ny her på forumet så jeg lurte litt på om noen har noen tips om klokking av en hp pavillion dv9000 bærbar pc.. ;)

Den har en 160Gb harddisk.256Mb skerm og 1024 Ram prossesoren er på 1,8Gh sånn ca...

dette er da en amd turion 64¤2.

har jeg noe spes og hente her folkens? :hmm:

takker for svar :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er vel ikke det helt store å klokke en bærbar da. Er det i det hele tatt mulig å klokke denne hp'n

8065891[/snapback]

ikke på bios ihvertfall...har sjekka men var null og niks..

hvordan og hvilke prog kan jeg bruke mellom xp for og klokke litt høyere ca 10%,det skulle vel ikke redusere levetiden drastiskt? :hmm:

Lenke til kommentar

Altså, personleg ville eg holt meg unna når det gjelder å klokke ein bærbar maskin. Det finst veldig lite sensorer i maskina og då er det vanskeleg å vete kva temperaturen er for noko.

Og ein slik bærbar maskin har vel ei vifte og den klarar vel å gå på minimum hastigheit ved standard klokk, og begynner du å klokke så må det vel til ei ekstra kjøling, så då må vifta spinne raskare og der med går støynivået opp.

Ein anna ting er at batterilevetiden vil gå ned...

Så eg ville ikkj ha anbefalt deg å klokke ein bærbar PC.....

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Altså, personleg ville eg holt meg unna når det gjelder å klokke ein bærbar maskin. Det finst veldig lite sensorer i maskina og då er det vanskeleg å vete kva temperaturen er for noko.

Og ein slik bærbar maskin har vel ei vifte og den klarar vel å gå på minimum hastigheit ved standard klokk, og begynner du å klokke så må det vel til ei ekstra kjøling, så då må vifta spinne raskare og der med går støynivået opp.

8067190[/snapback]

ok..tenkte litt på den tempen selv og,for når jeg hadde installert speedfan...så syns jeg det så litt for varmt ut da den var på 53-62 grader på core :hmm: og 51 og 47 på hardiskene mine....merket at den gikk opp på core ifra 51 og til 58grader når jeg kjørte northon fullt system søk,og var vel oppe i over 62 grader når jeg starta opp det som kunne startes

av programmer på maskin...sto foresten brann merke på 3 av de 5 som viser tempen på speedfan he he...er det normalt at en bærbar er så varm?? :wow::eek:

pluss at den stiger glatt 7 grader på under 30 sek ved tung belastning vel og merke.

Endret av badboy83
Lenke til kommentar

8067190[/snapback]

ok..tenkte litt på den tempen selv og,for når jeg hadde installert speedfan...så syns jeg det så litt for varmt ut da den var på 53-62 grader på core :hmm: og 51 og 47 på hardiskene mine....merket at den gikk opp på core ifra 51 og til 58grader når jeg kjørte northon fullt system søk,og var vel oppe i over 62 grader når jeg starta opp det som kunne startes

av programmer på maskin...sto foresten brann merke på 3 av de 5 som viser tempen på speedfan he he...er det normalt at en bærbar er så varm?? :wow::eek:

pluss at den stiger glatt 7 grader på under 30 sek ved tung belastning vel og merke.

8148577[/snapback]

kan noen svare meg er urolig for at den kan begynne og brenne

dette er et et SUPERT forum med masse informasjon....

:ermm::ermm:

hadde vært koselig med et svar

er newbe så det holder(GRØNN)

HÅPER PÅ ET UTFYLENDE SVR

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ambefaler ikke å klokke en bærbar på grunn av varme.. varmen går gjennom hele pcn også så alle komponenter blir varmere.

Jeg synes tempen er høy, men på tanke at den faktisk er bærbar er vell det innenfor grensene. Kansje du kan bruke litt luft å få bort noe støy før du kansje begynner å skal klokke.Men ikke klokk bærbaren da, vist noe går gaiken blir det værre og dyrere å fikse.. å vist du har brutt garantien med å klokke kan det bli dyrt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...