V-by Skrevet 4. mars 2007 Del Skrevet 4. mars 2007 Skjønner ikke at de bare kan flytte seg fra en eidom de ikke eier. Kan ikke okkupere leiligheten min bare fordi jeg ikke har råd til leia.Skjønner at dem ikke kan bla opp 12mill for huset men når dem blitt tilbut en annen eindom gratis burde dem jo være taknemmlige. Men hvis plassen de får tilbudt ikke "passer" til dem skal det ikke mange kr fra hver for og dekke en evnt. leie et annet sted Og måten de demonsterer på er de virkelige så dumme at de tror de får beholde huset når de setter fyr på hele Nørrebo? Og hva har Politiet, skolen og bilene med denne saken og gjøre? Tror mange også liker og gå bajas Skjønner ikke hva vi skal med de. Hva positivt har blitz gjort for oss? 8074477[/snapback] De har da ikke fått tilbudt noen gratis hus... De har heller ikke okkupert huset, men gitt ungdommene lov til å ruke huset fritt. Og plutselig så blir det rivd vekk fra de. Og er leiligheten din så stor at de får plass til Konserter, diverse aktiviteter, osv...? Men den måten de demonstrer på er helt feil, men jeg liker heller ikke hvordan politiet har opptredd heller. Lenke til kommentar
Kverkulf Skrevet 4. mars 2007 Del Skrevet 4. mars 2007 Når dem har fått hatt huset gratis siden 1980 tallet Burde dem heller være taknemmlige for og brukt det så lenge gratis. Staten har jo prøvd og fått dem vekk flere ganger uten hell. Skjønner ikke at det skal værev et problem og finne et annet sted, staten ville gjerne hjelpe dem med det og. Må også si meg enig med denne: Tidligere denne måneden har både Sør-Trøndelag og Kristin Halvorsen foreslått en boikott jeg mener altfor lenge har vært utsatt... For å følge opp den gode stemningen med boikott av kviser i samfunnets rompe, følger nå min personlige boikott som første innlegg i min blogg. Er det en politisk bevegelse i Norge som ikke bare provoserer meg, men som jeg også gjerne bidrar til å legge i grus, så må det være de radikale rødspetters forening - bedre kjent som Blitz. En gjeng med bortskjemte, forvirrede ungdommer som i mangel på noe å være forbanna på, gir seg i kast med en usammenhengende og destruktiv virksomhet som utelukkende er til pest og plage for det norske samfunnet. Radikal venstrepolitikk, feminisme og annen opphøying av samfunnets dekadens - at dette huset på toppen av det hele er sponset av Staten, er for meg et klart tegn på at det er på tide med et omfattende regjeringsskifte - eller revolusjon. Og hva fungerer egentlig Blitz som? Suppekjøkken for bortskjemte drittunger? Hovedkvarter for Oslos Røde Grafitti Crew? Eller rett og slett et sted hvor man stuer vekk dritten i samfunnet så vanlige folk kan slippe å plages av den? Alle sammen, vil jeg nok sikkert tro, men til opplysning finnes også denne gjengen som mindre enheter over hele landet, av og til organisert militært. Finnes det noen parallell man kan dra til dette tidligere i historien? Når man ser på hva deres virksomhet faktisk innebærer er det lett å dra denne parallellen. Marsjering, demonstrasjoner, aksjoner, opprop, og ikke minst ekstrem voldsbruk mot politiske motstandere, gjerne organisert og på gateplan. Hvor har vi vært borti lignende? Den brune armè, eller SA (Sturmabteilung) under krigen hadde de sterkeste likhetstrekkene jeg kan komme på. Riktignok på forskjellige poler av politikken, men dog. Helt uavhengig av denne klare parallellen er deres kampsaker ironisk nok "Knus volden og kjeppjag nazisvina"... Knus volden - vårt våpen er Doc Martens, brostein og kjettinger! Anarkiets (og hykleriets) folkefront er på marsj, mine damer og herrer! Og på tross av alt svineriet de fronter, går Blitz faktisk imot Israel... Antakeligvis det eneste jeg er enig med dem i. Jeg ser det også som ganske interessant at norsk media fungerer som talerør for en forening med vanskeligstilt ungdom, som i likhet med sine svorne fiender BootBoys, har satt sammen sin "stil" ut av påvirkning fra det engelske skinhead- miljøet (som de forøvrig hardnakket protesterer på at har noen som helst sammenheng med politikk). Jeg kan gjerne holde på i timevis med dette, men skal likevel ta hensyn til "less is more"-prinsippet på nettet. Jeg vil derfor oppfordre til boikott av denne ukulturen som ikke bare er sponset av statlige penger - dine skattepenger, men som konsekvent bruker disse midlene til å gjøre hverdagen litt gråere for folk flest http://www.vgb.no/6227/perma/25695/ Lenke til kommentar
DrPhlux Skrevet 4. mars 2007 Del Skrevet 4. mars 2007 Ipsedixitism. Spør du meg, blir det bare dumt med alle disse flotte ordene. Jeg blir ivertfall ikke imponert. Skriv på en måte som kan forstås av majoriteten av folkene på forumet her. Lenke til kommentar
Niskivara Skrevet 4. mars 2007 Del Skrevet 4. mars 2007 Ipsedixitism. Spør du meg, blir det bare dumt med alle disse flotte ordene. Jeg blir ivertfall ikke imponert. Skriv på en måte som kan forstås av majoriteten av folkene på forumet her. 8074884[/snapback] Det var ett ord. Ikke akkurat vanskelig å slå det opp og finne ut hva det betyr. Nå vet til og med JEG hva det betyr. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 4. mars 2007 Del Skrevet 4. mars 2007 Ipsedixitism. Spør du meg, blir det bare dumt med alle disse flotte ordene. Jeg blir ivertfall ikke imponert. Skriv på en måte som kan forstås av majoriteten av folkene på forumet her. 8074884[/snapback] Det var vel egentlig ment som en spøk. Og jeg lærte til og med et nytt ord i prosessen Lenke til kommentar
V-by Skrevet 4. mars 2007 Del Skrevet 4. mars 2007 ... 8074840[/snapback] Du sier at bliz huset ikke har noe godt for seg, og at det bare er for bortskjemte ungdommer. De har noen litt "sære" meininger om ting og hvordan noen ting blir gjort, men det er ingen lov imot det. Blitz huset er som med ungeren, et ungdomshus, der de har forskjellige aktiviteter. Ble dette plutselig negativt? Blitz driver en kafé spesialisert på vegetariansk og vegansk mat. Blitz har også et aktivt musikkmiljø. Aktivt Kvinnekultursenter (AKKS) startet for eksempel på Blitz-huset. Huset har også øvingslokaler som disponeres av en rekke band, kanskje særlig innenfor punk- og ska-sjangrene. Det arrangeres jevnlig konserter på Blitz, i hovedsak innenfor sjangrene punk, ska, hardcore og hip hop. Blitz har også blitt gitt ut en dobbel-LP, en live-CD og en flere live-kassetter. Huset har også et lydstudio. MIA DYRØY Torstensen (18) har ikke like mange blitzår på baken, men hun prioriterer huset sterkt. - Blitzhuset er et viktig symbol i byen, og det er like viktig nå som det var i åttiåra, mener hun. Line Hatland forteller at de har kommet fram til tre ord som oppsummerer huset: musikk, politikk og vafler. - Jeg snakket med en av dem som har vært med lengst, helt fra begynnelsen av. Han fortalte at det hadde vært minst 700 konserter, 1000 demonstrasjoner og 50 000 vaffelplater, sier hun. http://www.dagbladet.no/kultur/2004/11/03/413335.html Så slik jeg også forstår deg, så kan vi bare legge ned alt av ungdomstilbud? Lenke til kommentar
ulrikft Skrevet 4. mars 2007 Del Skrevet 4. mars 2007 ... 8074840[/snapback] Du sier at bliz huset ikke har noe godt for seg, og at det bare er for bortskjemte ungdommer. De har noen litt "sære" meininger om ting og hvordan noen ting blir gjort, men det er ingen lov imot det. Blitz huset er som med ungeren, et ungdomshus, der de har forskjellige aktiviteter. Ble dette plutselig negativt? Blitz driver en kafé spesialisert på vegetariansk og vegansk mat. Blitz har også et aktivt musikkmiljø. Aktivt Kvinnekultursenter (AKKS) startet for eksempel på Blitz-huset. Huset har også øvingslokaler som disponeres av en rekke band, kanskje særlig innenfor punk- og ska-sjangrene. Det arrangeres jevnlig konserter på Blitz, i hovedsak innenfor sjangrene punk, ska, hardcore og hip hop. Blitz har også blitt gitt ut en dobbel-LP, en live-CD og en flere live-kassetter. Huset har også et lydstudio. MIA DYRØY Torstensen (18) har ikke like mange blitzår på baken, men hun prioriterer huset sterkt. - Blitzhuset er et viktig symbol i byen, og det er like viktig nå som det var i åttiåra, mener hun. Line Hatland forteller at de har kommet fram til tre ord som oppsummerer huset: musikk, politikk og vafler. - Jeg snakket med en av dem som har vært med lengst, helt fra begynnelsen av. Han fortalte at det hadde vært minst 700 konserter, 1000 demonstrasjoner og 50 000 vaffelplater, sier hun. http://www.dagbladet.no/kultur/2004/11/03/413335.html Så slik jeg også forstår deg, så kan vi bare legge ned alt av ungdomstilbud? 8075187[/snapback] Blitz huser også voldelig ungdom som saboterer, ødelegger og ikke eier respekt for demokrati, demokratiske mekanismer eller samfunnets autoriteter på noe vis. Når det gjelder saken i danmark er det relativt tydelig at sympati i retning ungdommene her er håpløst. De har som alle andre alle LOVLIGE muligheter til å protestere, i stedet velger de den voldelige, destruktive og håpløst umodne veien. De ødelegger for seg selv og alle andre i nærheten. De har på ingen måte "fortjent" noe hus og lite tyder på at de har noen form for juridisk rett på dette huset. Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 4. mars 2007 Del Skrevet 4. mars 2007 Ipsedixitism. Spør du meg, blir det bare dumt med alle disse flotte ordene. Jeg blir ivertfall ikke imponert. Skriv på en måte som kan forstås av majoriteten av folkene på forumet her. 8074884[/snapback] For få konsonanter kanskje? Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 4. mars 2007 Del Skrevet 4. mars 2007 (endret) Eller rett og slett et sted hvor man stuer vekk dritten i samfunnet så vanlige folk kan slippe å plages av den? Akkurat det formålet burde vi være villige til å sponse med noen mill i året, spør du meg ... Spørsmålet er om dritt avler dritt. Endret 4. mars 2007 av Isbilen Lenke til kommentar
syntEltric Skrevet 4. mars 2007 Del Skrevet 4. mars 2007 Ungdomshuset er jaugge meg plotta inn i Google Earth. Kan ikke rive det da, Lenke til kommentar
Vico Skrevet 4. mars 2007 Del Skrevet 4. mars 2007 Ungdomshuset skapte eit tilbud til ungdomer som hadde problem med å forhalda seg til det samfunnet som eksisterte i danmark. Det blei skapt tilbud for ungdom av ungdom. Alternativet hadde vert at desse ikkje hadde hatt noko tilbud, og hadde hatt kort veg til kriminalitet og rus. Utgiftene for samfunnet hadde vert betraktelig større enn det å la dei få ha eit skøpelig hus. Eit annet moment er jo det at salget av ungdomshuset er eit gigantisk tapsprosjekt for kommunen. Kommunen solgte i 2001 huset for 2,6 mil. Sist eg såg hadde det kostet rundt 7 mil for å slost mot demonstrantene. For meg ser det ut for at salget av huset er reint ideologisk basert. Huset undergraver den kapitalistiske eigedomsretten og er ein radikal opposisjon mot makthaverane. I stede for å møtte ungdomshuset på demokratisk viss for å komme fram til ei løysing, har kommunen brukt politi og tåregass for å få dei fjernet. Lenke til kommentar
Kverkulf Skrevet 4. mars 2007 Del Skrevet 4. mars 2007 ... 8074840[/snapback] Du sier at bliz huset ikke har noe godt for seg, og at det bare er for bortskjemte ungdommer. De har noen litt "sære" meininger om ting og hvordan noen ting blir gjort, men det er ingen lov imot det. Blitz huset er som med ungeren, et ungdomshus, der de har forskjellige aktiviteter. Ble dette plutselig negativt? Blitz driver en kafé spesialisert på vegetariansk og vegansk mat. Blitz har også et aktivt musikkmiljø. Aktivt Kvinnekultursenter (AKKS) startet for eksempel på Blitz-huset. Huset har også øvingslokaler som disponeres av en rekke band, kanskje særlig innenfor punk- og ska-sjangrene. Det arrangeres jevnlig konserter på Blitz, i hovedsak innenfor sjangrene punk, ska, hardcore og hip hop. Blitz har også blitt gitt ut en dobbel-LP, en live-CD og en flere live-kassetter. Huset har også et lydstudio. MIA DYRØY Torstensen (18) har ikke like mange blitzår på baken, men hun prioriterer huset sterkt. - Blitzhuset er et viktig symbol i byen, og det er like viktig nå som det var i åttiåra, mener hun. Line Hatland forteller at de har kommet fram til tre ord som oppsummerer huset: musikk, politikk og vafler. - Jeg snakket med en av dem som har vært med lengst, helt fra begynnelsen av. Han fortalte at det hadde vært minst 700 konserter, 1000 demonstrasjoner og 50 000 vaffelplater, sier hun. http://www.dagbladet.no/kultur/2004/11/03/413335.html Så slik jeg også forstår deg, så kan vi bare legge ned alt av ungdomstilbud? 8075187[/snapback] Nei nei, synes bare at mye av det de på Blitz huset holder på med ikke arter seg til noe godt. Voldige demonstrasjoner, knusing av rutene på rådhuset utallige ganger er vel inger god metode og fremme sin menig på? Når det gjelder hva de holder på med på Blitz, er det ikke noe galt med konserter ovs. Men husker at jeg var der for 2 år siden på en konsert det ble røyka hasj, slosskamp, solgt pils til små pønkere så det er ikke bare gode ting som skjer inn på blitz heller Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 4. mars 2007 Del Skrevet 4. mars 2007 Eller rett og slett et sted hvor man stuer vekk dritten i samfunnet så vanlige folk kan slippe å plages av den? Akkurat det formålet burde vi være villige til å sponse med noen mill i året, spør du meg ... Spørsmålet er om dritt avler dritt. 8075619[/snapback] Eller om man kan definere "dritt"? Alle som ikke tenker som meg? Lenke til kommentar
Mushaboom Skrevet 4. mars 2007 Del Skrevet 4. mars 2007 Situasjonen i Danmark er et klassisk eksempel på hva mindre begavet shit-kids kan klare å stelle i stand. Disse menneskene har helt klart en ganske stor stå-på-vilje, så hvorfor ikke bruke litt energi på dugnads-arbeid/jobbing, og litt mindre energi på rasering/syting, slik at de på sikt kan skaffe seg et eget hus? Hele saken er absurd i mine øyne, her har man en gjeng ungdommer som har fått bruke et hus i flere år - gratis. At de blir kastet ut nå må de nesten bare akseptere, de har jo null rettigheter til det huset. Lenke til kommentar
V-by Skrevet 4. mars 2007 Del Skrevet 4. mars 2007 Situasjonen i Danmark er et klassisk eksempel på hva mindre begavet shit-kids kan klare å stelle i stand. Disse menneskene har helt klart en ganske stor stå-på-vilje, så hvorfor ikke bruke litt energi på dugnads-arbeid/jobbing, og litt mindre energi på rasering/syting, slik at de på sikt kan skaffe seg et eget hus? 8077046[/snapback] Etter en brann i 1996 ville kommunen rive huset, men dette ble stoppet, og brukerne pusset det i stedet opp for egen regning. Så ikke si de ikke kan gjøre slikt. Lenke til kommentar
Mushaboom Skrevet 4. mars 2007 Del Skrevet 4. mars 2007 Så ikke si de ikke kan gjøre slikt. 8077130[/snapback] Fair enough, men det forsvarer ikke de handlingene som utføres nå - det er like latterlig selv om de pusset opp et hus i -96. Folkene er i trøbbel hvis de ikke kan akseptere dansk lovgivning. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 4. mars 2007 Del Skrevet 4. mars 2007 Så ikke si de ikke kan gjøre slikt. 8077130[/snapback] Fair enough, men det forsvarer ikke de handlingene som utføres nå - det er like latterlig selv om de pusset opp et hus i -96. Folkene er i trøbbel hvis de ikke kan akseptere dansk lovgivning. 8077360[/snapback] Like logisk som at hvis ikke vi respekterer andres styrke, og tilpasning av "lover" så er vi fucked ...? Nei jeg tror ikke på konformitet, jeg tror på djervhet hos ærlige mennesker, ikke konformister som har nada prinsipp, og preker "såkalt fornuft". og likevel er grunnleggende ulykkelige mennesker som legger skylden på andre "insekter", som de forsøker å klatre på. Hvor i det søte helvete er deres "ide"? Og hvis de ikke har peiling, så synes jeg alle disse veloppdragne moralistene skal gå og legge seg Lenke til kommentar
V-by Skrevet 4. mars 2007 Del Skrevet 4. mars 2007 Så ikke si de ikke kan gjøre slikt. 8077130[/snapback] Fair enough, men det forsvarer ikke de handlingene som utføres nå - det er like latterlig selv om de pusset opp et hus i -96. Folkene er i trøbbel hvis de ikke kan akseptere dansk lovgivning. 8077360[/snapback] Jeg har aldri sagt at det er greit at de bruker den metoden de bruker nå. Å ty til vold er ikke alltid den beste løsningen. Jeg mener å ha lest på hjemmesiden til ungeren eller noe, at da politiet okkuperte huset, var de nær en enighet med kommunen, men siden politiet kom gikk den rett i dass. Men nå aner ikke jeg hvem som stoppet forhandlingene da, om det var kommunen eller ungerne... De er jo også delt opp i to grupper, de mere "politiske" som kan ha en fredelig demonstrasjon, og "rebellene" som ser dette som en sjangse for å gjøre mest mulig jævelskap, da de kan få muligheten til det. Lenke til kommentar
Mushaboom Skrevet 4. mars 2007 Del Skrevet 4. mars 2007 (endret) Like logisk som at hvis ikke vi respekterer andres styrke, og tilpasning av "lover" så er vi fucked ...? Ehm, vi snakker ikke om andres styrke og tilpasning av "lover" her, vi snakker om den danske grunnloven. Nei jeg tror ikke på konformitet, jeg tror på djervhet hos ærlige mennesker, ikke konformister som har nada prinsipp, og preker "såkalt fornuft". "Såkalt fornuft"? Tror ordet du leter etter er folkeskikk. Det er håpløst & tafatt å forsløke å avvepne folks argumenter med å si at de er A4-menneksker uten prinsipper eller peiling. Men du bruker fine ord, det skal du ha. og likevel er grunnleggende ulykkelige mennesker som legger skylden på andre "insekter", som de forsøker å klatre på. Hvor i det søte helvete er deres "ide"? Ide? Vi diskuterer ikke politisk syn eller livsstil her. Vi diskuterer hvorvidt det som skjer i Danmark kan forsvares eller ikke forsvares. Og hvis de ikke har peiling, så synes jeg alle disse veloppdragne moralistene skal gå og legge seg Hvem er det som ikke har peiling? Og stiller du deg bak det som skjer i Danmark nå? Endret 4. mars 2007 av Tiamin Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå