Gå til innhold

Hva skjer i Danmark?

Anbefalte innlegg

Tror folk her burde lese mer enn det media gir...

8067773[/snapback]

Har du tilgang til noe som ikke tilbys av media? I så fall kunne det jo vært interessant å se det ...

8067789[/snapback]

Se Lakus' signatur, siste lingje:

Bush dø.

Det er tydeligvis ekstreme meninger i sving her. Det er mange mennesker rundt om som skaper direkte ødeleggelse og død i verden, men at noen av dem er kanskje litt far "out-there". Umodent, samme pokker hvilken side av politikken man hører hjemme i.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

de har hatt dette huset i 24 år(?) hvis jeg ikke har tatt helt feil, og de har hatt en slags avtale med kommunen om at de kan bo der.

Så Selger plutselig kommunen huset, og sier at disse "blitzerne" må komme seg ut.

Ungdomshuset var ikke bare et hus det de bodde, men også et kulturhus, der de kunne drive på med mange forskjellige aktiviteter, og det har vert holdt mange konserter der.

Jeg skjønner de godt at de protesterer for at de tar ungdomshuset, uten å få noe igjen.

Men det er synd en har noen idioter som skal utnytte demonstrasjonene deres til å gjøre masse bøll, Men kommunen kunne fint ha gitt de et annet hus i gjengjeld, dette har ungdomshus folkene sagt at de kan godta, men kommunen nekter.

Etter at politiet hadde okkupert ungdomshuset, hadde folkene en fredlig demonstrasjon, da politiet plutselig begynte å arrestere folk de mente var nøkkelpersoner, og det ble det litt basketak av, og utviklet seg videre. Men tror heller ikke en kunne unngått det som har skjedd hittil hvis politiet ikke hadde gjort det.

Jeg tror også at kommunen må ha visst at dette var noe som kunne skje hvis de kastet de ut av ungdomshuset, og ikke tilbød et annet et.

Så de har jo da egentlig hatt et valg. Enten stille et annet hus til dispensasjon til de, eller at det skulle bli "krig" i byen.

Men tror nok ikke de hadde ventet at det skulle bli så volsomt.

Lenke til kommentar
Så vidt jeg har fått med meg går tusenvis av ungdommer sammen for å knuse biler, butikker og rampoere Danmarks hovedstad. Og hvorfor? Fordi de vil ha et eget ungdommshus. Hva faen?

8067733[/snapback]

Fordi de vil ha ett spesifikt hus. Derfor. De er heller ikke villige til å betale mer enn én krone for et eventuelt oppholdssted.

Hva slags ignoranse ovenfor samfunnet er dette?

8067748[/snapback]

I 1982 fikk ungdommene overlevert nøkkelen til huset. Omstendighetene rundt avtalen den gang er noe usikre. Ungdommene mente de fikk bruksretten til huset, kommunen mener ikke det.

I 2000 ble ungdomshuset lagt ut for salg, og kjøpt av ei rape galen kristen sekt. I 2003 ba Faderhuset (den kristne psykotiske sekta) politiet om å kaste ut ungdommene, saken gikk gjennom flere rettsinstanser, og i 2006 ble ungdommene forsøkt kastet ut av politiet. Det gikk som kjent ikke så bra, for politiet og Faderhuset vel og merke. På et eller annet tidspunkt mellom 2003 og 2007 ønsket et fond å kjøpe huset tilbake fra Faderhuset for en sum mange ganger høyere enn hva Faderhuset hadde gitt, for å la ungdommene fortsette å bruke huset som før. Det nektet Faderhuset, så det er tydelig at dette har blitt personlig for Faderhuset.

Kommunen tilbydde ungdommene å kjøpe et hus for 12 millioner kroner. Eneste problemet er jo at ungdommene ikke har den slags midler, og de mener at de hadde bruksrett til huset.

Det har også vært store kommunikasjonsproblemer mellom ungdomshuset og kommunen.

Så kan man selvsagt kritisere ungdommene for den voldsomheten de utviser. Men å bare syte og bære seg over ungdommenes voldsomhet uten å ta i betraktning politiets voldsomhet og den bakenforliggende årsaken så vil det man konkluderer med bli innholdsløst og dumt.

Vaare høye idealer vil de bare flire av

Stjele, myrde, banne, hore, voldta, plyndre og bedra!

Kan De fatte og begripe hvor de har sin raaskap fra?

Lenke til kommentar

Bush dø.

Det er tydeligvis ekstreme meninger i sving her. Det er mange mennesker rundt om som skaper direkte ødeleggelse og død i verden, men at noen av dem er kanskje litt far "out-there". Umodent, samme pokker hvilken side av politikken man hører hjemme i.

:!:

Bush må dø er langt fra seriøs :p

Lenke til kommentar

Saken med ungdomshuset mer fungerer vel mest som en katalysator for en destruktiv krigføring mot hele systemet, med sikte på å legge skiten i grus. For en ekstrem miljøverner er f.eks. som regel mye mer fornuftig å tenne på en bil enn det er å kjøre en. Det virker således som om mange utnytter den urolige situasjonen rundt ungdomshuset til å drive ødeleggelse som de egentlig syntes er helt OK, men som ellers er langt mer risikabel, skjønt de selvfølgelig vet at det ikke er relatert til den faktiske saken.

Og det er klart at kommunen visste det ville bli krig om de skulle kaste ungdommen ut. Men så er jo krig ganske spennende, eller hva? Både politiet og demonstrantene later til å la seg tilfredsstille av kaoset. Vi får bare håpe det ikke går utover liv og helse (mer enn det har gjort hittil, altså).

Lenke til kommentar
I 1982 fikk ungdommene overlevert nøkkelen til huset. Omstendighetene rundt avtalen den gang er noe usikre. Ungdommene mente de fikk bruksretten til huset, kommunen mener ikke det.

I 2000 ble ungdomshuset lagt ut for salg, og kjøpt av ei rape galen kristen sekt. I 2003 ba Faderhuset (den kristne psykotiske sekta) politiet om å kaste ut ungdommene, saken gikk gjennom flere rettsinstanser, og i 2006 ble ungdommene forsøkt kastet ut av politiet. Det gikk som kjent ikke så bra, for politiet og Faderhuset vel og merke. På et eller annet tidspunkt mellom 2003 og 2007 ønsket et fond å kjøpe huset tilbake fra Faderhuset for en sum mange ganger høyere enn hva Faderhuset hadde gitt, for å la ungdommene fortsette å bruke huset som før. Det nektet Faderhuset, så det er tydelig at dette har blitt personlig for Faderhuset.

Kommunen tilbydde ungdommene å kjøpe et hus for 12 millioner kroner. Eneste problemet er jo at ungdommene ikke har den slags midler, og de mener at de hadde bruksrett til huset.

Det har også vært store kommunikasjonsproblemer mellom ungdomshuset og kommunen.

Så kan man selvsagt kritisere ungdommene for den voldsomheten de utviser. Men å bare syte og bære seg over ungdommenes voldsomhet uten å ta i betraktning politiets voldsomhet og den bakenforliggende årsaken så vil det man konkluderer med bli innholdsløst og dumt.

Vaare høye idealer vil de bare flire av

Stjele, myrde, banne, hore, voldta, plyndre og bedra!

Kan De fatte og begripe hvor de har sin raaskap fra?

8067825[/snapback]

Skal kommunen ikke selge et hus noen vil kjøpe fordi en spesifik ungdomsgruppe har tilholdssted med uklare avtaleforhold der? At de ble kastet ut forstår jeg at de er sinte for, men annet kan de knapt forvente seg når de ikke eier stedet.

Lenke til kommentar

Bush dø.

:!:

Bush må dø er langt fra seriøs :p

8067857[/snapback]

:thumbup: Godt å høre. Bush er ingen utelukkende god mann for å si det mildt, men greit å vite at du ikke er helt der. :!:

Lenke til kommentar

Eneste tingen i denne saken som har provosert meg er i en av VG sine nett-TV filmer som viser at en person ble truffet av en brostein i hodet og ble liggende midt mellom Politi og Ungdommene, mens alt mulig av tåregass og stein fløy rett forbi han.

Politiet løper bort til han, sjekker han, OG LAR HAN LIGGE!

Når jeg så det ble jeg sur!

EDIT: Leif.

Endret av Lakus
Lenke til kommentar
Skal kommunen ikke selge et hus noen vil kjøpe fordi en spesifik ungdomsgruppe har tilholdssted med uklare avtaleforhold der? At de ble kastet ut forstår jeg at de er sinte for, men annet kan de knapt forvente seg når de ikke eier stedet.

8067893[/snapback]

Salget ble gjennomført så og si uten dialog med brukerne av huset. Selv om man ikke har et juridisk eierforhold til huset, så kan man forvente seg en skikkelig dialog med kommunen som gav brukerne bruksrett til huset, og kanskje ei dugandes løsning også? Det lukter skit av hele saken. Sett dette i sammenheng med de gjentatte forsøkene på å stenge Christiania, så virker det som om myndighetene ønsker å luke bort "uønskede" mennesker.

Lenke til kommentar

For et halvt år siden trengte jeg ny bolig. Jeg hadde to valg, enten kunne jeg begynne å kaste steiner i hodet på politiet i håp om at de eller kommunen ville gi meg en gratis bolig. Eller så kunne jeg gå til banken, be om et gigantbeløp og kjøpe meg inn i et brennhett boligmarked.

Jeg gikk for sistnevnte.

Endret av brannslange
Lenke til kommentar
Salget ble gjennomført så og si uten dialog med brukerne av huset. Selv om man ikke har et juridisk eierforhold til huset, så kan man forvente seg en skikkelig dialog med kommunen som gav brukerne bruksrett til huset, og kanskje ei dugandes løsning også? Det lukter skit av hele saken. Sett dette i sammenheng med de gjentatte forsøkene på å stenge Christiania, så virker det som om myndighetene ønsker å luke bort "uønskede" mennesker.

8067928[/snapback]

Ungdommene kan ikke forvente annet, spør du meg. Og spør du meg igjen, så sier jeg at jeg uten dårlig samvittighet hadde støttet et salg av Blitz-huset og utkasting av de som henger der.

For et halvt år siden trengte jeg ny bolig. Jeg hadde to valg, enten kunne jeg begynne å kaste steiner i hodet på politiet i håp om at de eller kommunen ville gi meg en gratis bolig. Eller så kunne jeg gå til banken, be om et gigantbeløp og kjøpe meg inn i et brennhett boligmarked.

Jeg gikk for sistnevnte.

8067952[/snapback]

Du er ikke så dum du. :)

Lenke til kommentar

Takk!

I oktober 1982 fik byens unge helt passende netop det hus, hvor kravet først blev formuleret. Huset blev omdøbt til Ungdomshuset og indviet ved en stor åbningsfest, hvor daværende borgmester Egon Weidekamp kom og holdt tale, hvorefter han fik buksevand. Det er måske derfor huset aldrig blev så populært på Rådhuset.

hehe

Lenke til kommentar

8067928[/snapback]

Ungdommene kan ikke forvente annet, spør du meg. Og spør du meg igjen, så sier jeg at jeg uten dårlig samvittighet hadde støttet et salg av Blitz-huset og utkasting av de som henger der.

8067985[/snapback]

Ipsedixitism.

Lenke til kommentar

Jeg gikk for sistnevnte.

8067952[/snapback]

Det er noe helt annet.

Ungeren er ikke bare et "hjem" men også et kulturhus, der ungdommene kan drive med forskjellige aktiviteter. Det har også vert holdt flere konserter der, og blandt annet björk har spilt der.

Dette er også ungdommer som syntes de ikke passer sammen med andre folk.

Som en fra ungeren sa, at siden de mistet huset sitt, så henger de nå på gata.

Så å sammenligne dette med et vanlig boligkjøp er bare høl i huet, og du viser at du ikke kan noe om hva som foregår.

Lenke til kommentar

8067985[/snapback]

Ipsedixitism.

8068368[/snapback]

Den påstanden må du nok utbrodere. :)

Endret av Marley
Lenke til kommentar

Hva er det med den oppførselen?

UNGDOMMENE HAR fått tilbud om å kjøpe et annet hus i det samme området, noe de har avslått. I stedet har de forsøkt å kjøpe huset tilbake fra Faderhuset. Men den kristne menigheten står på sitt, og nekter å selge.

- Hvorfor vil dere ikke ha det andre huset dere har fått tilbud om å kjøpe?

- Fordi politkerne solgte et hus de hadde gitt til oss, og det er ikke rettferdig, sier Bitte.

- Men dere har jo ønsket å kjøpe tilbake huset fra Faderhuset?

- Det var en stor diskusjon hos oss om det var riktig å kjøpe huset tilbake, men vi fant ut at det er viktig å ha akkurat dette huset, med den spesielle historien det har, sier Bitte.

Endret av Feltherre
Lenke til kommentar

Skjønner ikke at de bare kan flytte seg fra en eidom de ikke eier. Kan ikke okkupere leiligheten min bare fordi jeg ikke har råd til leia.

Skjønner at dem ikke kan bla opp 12mill for huset ,men når dem blitt tilbut en annen eindom gratis burde dem jo være taknemmlige? Hvis plassen de får tilbudt ikke "passer" til dem skal det ikke mange kr fra hver for og dekke en evnt. leie et annet sted

Og måten de demonsterer på :nei: er de virkelige så dumme at de tror de får beholde huset når de setter fyr på hele Nørrebo? Og hva har Politiet, skolen og bilene med denne saken og gjøre? Sikker på at godt over halvparten lager kaos for morroskyld, og at de ikke veit hva de demonstrerer for. Hva har foreksempel en parkert WV Passat med denne saken og gjøre?

Skjønner ikke hva vi skal med de. Hva positivt har blitz gjort for oss?

Blitz-Huset=Norges største idiotfabrikk!

Endret av Kverkulf
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...