Delvis Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 Disse voldsomme opptøyene med Danske "blitzere".. Er litt skremmende, men virker mest patetisk. Får inntrykk av at det er bortskjemte ungdommer som helt mangler vett og kanskje hadde hatt best av en skikkelig omgang juling Lenke til kommentar
Kadmium Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 Unnskyld meg, men kan du utdype hva som er poenget med denne tråden? Er det meningen at vi skal diskutere det som skjer i Danmark, i denne tråden? Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 2. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2007 Unnskyld meg, men kan du utdype hva som er poenget med denne tråden?Er det meningen at vi skal diskutere det som skjer i Danmark, i denne tråden? 8065532[/snapback] Tja.. sa vel hva jeg mente om det, og mer "utdypning" er vel hendelsene knapt verd Mener også politiet gjør rett i å vise liten nåde overfor pøbelen Lenke til kommentar
..Bjørnar.. Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 Førsteposten i denne tråden bryter ved noe med regler for posting på PRS, men emnet utover det er interessant. Hva er det som er bakgrunnen for at disse ungdommene får lov til å bo/oppholde seg gratis i denne/disse bygningene? Da tenker jeg først og fremst på de Danske ungdommene, Blitzerne har så vidt meg bekjent hatt en avtale med rett og regler for sin "leie" i Oslo (noen som vet hvorvidt denne "leien" gjennomføres i praksis?). Kan en gruppe mennesker som ønsker det sterkt nok okkupere en gammelt slitent bygård, ta den til seg som sitt eget og innføre anarki på eiendommen? Det jeg lurer på er om dette er en rett de har blitt tildelt eller om det er en rett de selv har påberopt seg. Videre syntes jeg det er både snodig og skummelt at de Danske ungdommene ikke utfører noen form for internjustis i sine grupper. Det er jo ikke til å stikke under en stol at venstreradikale som høyreradikale har sine innslag av personer som kun er med for å skape vold, kvalme og ødeleggelse og strengt tatt driter tynt i bakgrunnen for konflikten. Hos blitzerne har det jo om ikke annet vært gjennomført en viss grad av internjustis hvorav flere har blitt, om ikke bannlyst, så ihvertfall fastslått som sterkt uønsket i miljøet pga den drepende mentaliteten som aktivt forhindrer de som måtte ha mål og mening med sin opptreden å få fastslått sine synspunkter uten å fremstå som voldelige opprørere. Konflikten i Danmark slik den utspiller seg er i første rekke dypt tragisk på grunn av de omfattende ødeleggelsene, både humant og materielt, men også interessant. Om disse "Danske blitzerne" forsøker å påberope seg en rett de ikke innehar forstår jeg reaksjonene blant folk. Om de imidlertid er lovet dette bygget og dernest får det fratatt kan jeg nå forstå at det er like uriktig i ungommenes favør. Aller helst håper jeg tilreisende aksjonister ville ytret sin mening i et fora hvor meningen kan bli hørt. Det innebærer ikke blind vold og massiv ødeleggelse. Alt det fører til er at arrestasjoner foretas og liv ødelegges. Selv ser jeg med engstelse på at politiet finner våpen og bomber blant ungdommenes eiendeler i den gjeldende bygården. Det forteller meg at menneskeliv har stor sjanse for å gå tapt i natt, noe som vil være uhyre tragisk uansett politisk holdning. Vold fostrer vold. Jeg ser ikke bort ifra at noen som langt ifra deler de gjeldende ungdommenes meninger kan komme til å gjøre stor skade både på både "blitzerne" og eiendomen "deres". Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 Man er ikke tr00 raddis før man har tatt turen til utlandet i ens ærend for å slåss ... Lenke til kommentar
..Bjørnar.. Skrevet 3. mars 2007 Del Skrevet 3. mars 2007 Hva er "PRS"..? 8065841[/snapback] Politikk, Religion og Samfunn. Nå bare PS; Politikk og Samfunn. Les reglene her. Lenke til kommentar
Den Polse Skrevet 3. mars 2007 Del Skrevet 3. mars 2007 Kall meg kynisk, men jeg vil påstå at det er litt Darwin og natural selection på gang om noen greier å få seg selv drept i en slik fillesak som dette. Lenke til kommentar
..Bjørnar.. Skrevet 3. mars 2007 Del Skrevet 3. mars 2007 Kall meg kynisk, men jeg vil påstå at det er litt Darwin og natural selection på gang om noen greier å få seg selv drept i en slik fillesak som dette. 8066117[/snapback] Vel, er du kynisk er tydeligvis jeg kynisk. Men like fult tragisk syns jeg. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 3. mars 2007 Del Skrevet 3. mars 2007 (endret) helt greit at de demonstrerer for et sted å være,men å gå løs på byen å knuse og herje slik blir feil. Men det vil vel alltid være elementer av pøbler som ikke er der for saken,men for å lage mest mulig kvalm, ifølge vg er det vistnok en gruppe tysk ungdom som er verst Kort tid etter begynte svartkledde og maskerte tyske demonstranter å bygge barrikader i området, blant annet ved å løfte parkerte biler ut i gatene, melder NTB. http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=168562 Endret 3. mars 2007 av Snekker`n Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 3. mars 2007 Del Skrevet 3. mars 2007 De har da prøvd lenge med og løse dette på en politisk måte, men ingen ville høre på dem noengang. Da satte de opp ett demonstrasjonstog. Og hvem var det som begynte med "tyngre skyts"? Politiet Er mere med dette enn mot det. Lenke til kommentar
Niskivara Skrevet 3. mars 2007 Del Skrevet 3. mars 2007 Er det noen som har noen gode links om hva som skjer? Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 3. mars 2007 Del Skrevet 3. mars 2007 Spør du meg, virker de som en gjeng bortskjemte snørrunger. Byen har tilbudt dem et nytt sted å være, men nei, de vil ha det huset. Man skulle forvente at såkalt engasjert raddis-ungdom av alle har forståelse for hvordan et samfunn fungerer; av og til gir man, av og til får man og av og til går det kanskje ikke akkurat som man hadde tenkt. Hvis man bare ved å lage litt bråk kunne gjøre om på offentlige avgjørelser man ikke likte, skulle det jammen meg sett ut her i verden. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 3. mars 2007 Del Skrevet 3. mars 2007 De har da prøvd lenge med og løse dette på en politisk måte, men ingen ville høre på dem noengang.Da satte de opp ett demonstrasjonstog. Og hvem var det som begynte med "tyngre skyts"? Politiet Er mere med dette enn mot det. 8067652[/snapback] Selvsagt er det politiet som er den store stygge ulven. Hvem var det so startet i natt?hvem var det som kastet brannbomber på politiet? Forsvarer du virkelig at disse pøblene systematisk brenner biler og eiendeler til helt tilfeldige folk,er det greit at de bryter seg inn i skoler og ramponerer for millioner Lenke til kommentar
Sponis Skrevet 3. mars 2007 Del Skrevet 3. mars 2007 Så vidt jeg har fått med meg går tusenvis av ungdommer sammen for å knuse biler, butikker og rampoere Danmarks hovedstad. Og hvorfor? Fordi de vil ha et eget ungdommshus. Hva faen? Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 3. mars 2007 Del Skrevet 3. mars 2007 Så vidt jeg har fått med meg går tusenvis av ungdommer sammen for å knuse biler, butikker og rampoere Danmarks hovedstad. Og hvorfor? Fordi de vil ha et eget ungdommshus. Hva faen? 8067733[/snapback] Fordi de vil ha ett spesifikt hus. Derfor. De er heller ikke villige til å betale mer enn én krone for et eventuelt oppholdssted. Hva slags ignoranse ovenfor samfunnet er dette? Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 3. mars 2007 Del Skrevet 3. mars 2007 Tror folk her burde lese mer enn det media gir... Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 3. mars 2007 Del Skrevet 3. mars 2007 Har du tilgang til noe som ikke tilbys av media? I så fall kunne det jo vært interessant å se det ... Lenke til kommentar
Sponis Skrevet 3. mars 2007 Del Skrevet 3. mars 2007 Ser ut som konflikten har pågått i flere måneder. http://youtube.com/watch?v=IClRITwCjsc&mode=related&search= Der er hvertfall et klipp fra desember. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 3. mars 2007 Del Skrevet 3. mars 2007 De har vel holdt på lenger enn som så? En kompis av søstra mi dro nedover for å være med sist gang det ble bråk, han er nå forvist fra Danmark i flere år ... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå