Gå til innhold

Feil ved defragmentering!

Anbefalte innlegg

Hallo, jeg fant ikke riktig sted for å legge inn dette innlegget, så jeg la det her, admin kan godt flytte det ;)

Men: Her og dagen skulle jeg prøve å defragmentere harddisken, etter å ha lest om det på internett. Jeg brukte Diskeeper Lite. Jeg analyserte C: (der jeg har har Windowsmappa) og så defragmenterte. Men den gikk ikke over 10 %, så jeg ga opp etter en times tid, og tok avbryt.

MEN! Etter dette har datan gått EKSTREMT feil :dontgetit:

Hva har jeg gjort feil, og åssen retter jeg dette opp?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Diskeeper er generelt treig, og jeg måtte bruke nesten en dag på 200 GB første gangen jeg kjørte den.

Jeg anbefaler Power Defragmenter som tar dette mye fortere enn Diskeeper. Etter at du har installert og kjørt denne vil den laste ned enda en fil som heter Contig.exe, den trenger du også.

Det er nesten ikke mulig å miste data under en vanlig defragmentering, men disken kan gå varm dersom du holder på veldig lenge.

Lenke til kommentar
Diskeeper er generelt treig, og jeg måtte bruke nesten en dag på 200 GB første gangen jeg kjørte den.

Jeg anbefaler Power Defragmenter som tar dette mye fortere enn Diskeeper. Etter at du har installert og kjørt denne vil den laste ned enda en fil som heter Contig.exe, den trenger du også.

Det er nesten ikke mulig å miste data under en vanlig defragmentering, men disken kan gå varm dersom du holder på veldig lenge.

8071413[/snapback]

Akkurat nå bruker jeg den innebygde i Windows, og lar den stå over natta :D men er det programmet enkelt?

Lenke til kommentar

Jeg er fornøyd med Power Defragmenter. Den tar sats på å passe på at hver fil er i et fragment, mens jeg mistenker at Diskeeper vil legge alle filer i en logisk rekkefølge på disken, slik at førstegangs bruk gir unødvendig mye flytting av filer. Dette kan definitivt lede til disk-krasj dersom disken er litt slitt eller på vei til å ryke uannsett.

Det som også bidrar til effektiv defragmentering av systemdisker er å legge swap for Windows og temp for Internett Explorer på en egen partisjon, som egentlig ikke trenger å defragmenteres.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...